Läste precis dina samlade tpis på bloggen, och började gråta...
Min dotter föddes för 8 mån sen och det blev ett ganska kaotiskt slut, dottern föddes helt oförberett när jag stod upp, barnmorskan hade inte en susning om att hon var på väg (hade inte fattat att jag hade krystvärkar och jag var rätt så luddig inne i lustgasen). hursomhelst så misstänkte de sr och läkare tillkallades men det hade klarat sig. fick dock sy en massa stygn hit och dit, ser ut som en liten broderad bonad därnere.
Jag kan fortfarande ligga vaken om nätterna och vara ledsen för det hela, trots att det gick väldigt bra ändå så var det en jobbig tid efteråt. det gjorde ont och kändes väldigt jobbigt att inte veta om man skulle bli återställd igen. Och jag är livrädd för att skaffa fler barn, vet inte om jag kommer våga föda vaginalt igen, ifall det går värre nästa gång. Därför läser jag om era erfarenheter och hoppas bli peppad. Att få höra att även om det SKULLE gå illa med en sr, så kan man glädjas åt sin bebis och tycka att det var värt det?
Duttan skrev 2007-12-10 13:56:31 följande:
Nu hittade jag igen er... Hoppas ni mår bra allihopa! Jag är nu i v.32 och det börjar närma sig för mitt planerade snitt. Till er "nya" så har jag lite samlade tips på hur man underlättar för tiden efter en sfinkterruptur, i min blogg.