När jag fick första pojken 2003 , detta genom värkstimulerande dropp, klipp och sugklocka, 5 efteråt till op för placentalösning. En vecka efter förlossning isamband med en komlitterande placentalösning upptäcktes en total sfinkterruptur grad 4 samt rectovaginal rift på 7-8 cm. Haft avlastande stomi. . Har varit på undersökning ss analtryckmätning samt en anal-och vaginal ultraljud vilket då påvisades att jag fortfarande har stora bekymmer ss ständiga sfinkterkramper och analinkontinens.
När jag blev oplanerad gravid igen då pojken var 9 månader. Jag som aldrig ville genomgå en till graviditet pga alla bekymmer med den första förlossningen.
Blev lovad direkt av bm att det blir garanterad snitt, vilket även gynekologerna på spec mödra sa att det blir planerat snitt.
Efter de skador fick jag inte ha en till vaginal förlossning, ingen gynekolog ville ta ansvar för det.
Fick en pojke till hösten 2004 då via akut snitt, pga fostervattenavgång och täta sammandragningar.
Nu väntar jag på den sista behandlingen, en sakralnervstimulering, ngn gång här i februari, hoppas jag! Den behandlingen har skjutits fram hela tiden pga kostnader för behandlingen mm. Man prioriteras inte högt i barnafödande ålder, tyvärr!