I samma grad? utan att lägga in klausul vid evt. sjukdommar? Det är det jag tog för givet med th också, men jag ringde endå, och då svarade hon att det inte var så.
Min yngsta son föddes utan sköldkörtel, så han får mediciner för det (hypetheoros kallas det). Därför ville inte trygghansa försäkra honom alls (barnförsäkring), han kunde få en olycksfallförsäkring, sen skulle jag höra av mig efter 1.5 år (har jag för mig) och kolla upp det igen. Vi kontaktade Skandia, dom lade in ett klausul bara..(det är ingen alvarlig sjukdom, inga följdsjukdommar).
Så så olika kan det vara...Ettan har trygg hansa, men vi var så tröga med att skaffa försäkring att han hann få torr hud och sånt innan, sen fick han förkylningsastma (tror vi , alla läkare svarade olika), så ALLT innan astma, allergi, matallergi och eksem blev borttaget..
Vi ville ju byta till skandia med honom, men han hadde hunnit få feberkramper, så dom hadde uteslutit krampsjukdommar..(det fick han medan han var skyddad av TH), så det gick inte. Men Skandia hadde inte brytt sig om "förkylningsastman". Han har inte haft det sedan 2 års ålder, så nu, efter 3 års symptomfrihet är klausulen för allergi och det borta!!
Så, nu är jag färdig med soppan..