• Nie

Sfinkterruptur del 7

Hej alla

Jag hittar ingen ny tråd för sr och den gamla är stängd. Jag hoppas att ni hittar hit.

Jag fick en son idag och födde vaginalt. Jag fick en total sr (grad 4) för snart tre år sedan och valde att föda även detta barn vaginalt. Det gick hur bra som helst. Det hade inte kunnat gå bättre! Jag sprack inget, utan fick ett litet klipp istället. Sonen är dessutom lite större än vad dottern var, men jag fick nog min sr av sugklockan och hade nog inte fått den om sugklockan inte hade behövts.

Det finns alltså hopp att föda vaginalt efter en sr!

• Svar på tråden Sfinkterruptur del 7
  • Duttan

Nu har Theodor kommit. Det blev snitt den 24 januari och det var en enorm skillnad. Mycket mer positiv upplevelse den här gången. Jag är mycket starkare i kroppen efter snittet än förra förlossningen. Nu drygt en vecka efter har jag bara lite smärtlindring på natten, är uppe annars och orkar t.o.m stryka kläder och ordna med lite här hemma!! Känner inte av såret någonting. Allt ser jättefint ut.

Jag ska lägga in berättelsen i min blogg snart.

• skruttis77

Hej Nie, grattis till ditt andra barn. Vi har pratats vid för längesedan, jag tillhör det "gamla" gänget de första trådarn. Det är beundransvärt alla ni som vågar skaffa fler barn.

• Madge

Jag vet inte heller om jag vågar föda vaginalt igen. Det finns ingen förklaring till min bristning. Dottern var normal åt det mindre hållet. Att det gick så snabbt är den förklaringen jag fått. Och det kan ju hända igen, de kan ju inte garantera att det inte sker igen liksom.
    Trodde ju jag hade lidit färdigt när det var dags för förlossningen, men inte. Jag hade en jobbig graviditet med svår foglossning, tidiga sammandragningar och annat. Sen blev det en jobbig förlossning med mycket bristningar. Sen ovanpå det fick vi en jobbig tid med en dotter som fick gulsot och inte orkade äta. Det tog liksom aldrig slut ett tag där...

Tycker ni är modiga som vågar föda vaginalt igen!

• strålöga

Jag skrev tidigare här om den behandling jag skulle göra nu ifebruari. Nu är det framflyttad igen, tidigaste 4 april. Försenad bla för att det finns ingen operationssal ledig, för lite personal som har kompetens för denna behandling samt att påsken kommer tidigare iår. Snart har det gått 1 år sen det beslutades att jag skulle få behandlingen och snart 5 år sen skadan inträffade.

• Squig

larki: Men vad ledsen man blir! *kram*

• strålöga
    Squig skrev 2008-02-06 15:51:40 följande:
    larki: Men vad ledsen man blir! *kram*
    Tack, för omtanken!
  • strålöga
    Gladhannapanna skrev 2008-02-07 11:24:34 följande:
    Larki: Helt otroligt att de kan skjuta på detta igen! Du lider ju varje dag!!!!! *kramar om*
    Tack! Tur att man har kontakt med kurator som man får ventilera sina känslor.
    Överväger att införskaffa en boxningssäck för att avreagera mig..
  • skruttis77

Larki: vad är en sakralnervstimulering och vad ger det för effekt?

Jag fick också en 4 gradens bristning för 2 år sedan.

Svar på tråden Sfinkterruptur del 7