• Nie

Sfinkterruptur del 7

Hej alla

Jag hittar ingen ny tråd för sr och den gamla är stängd. Jag hoppas att ni hittar hit.

Jag fick en son idag och födde vaginalt. Jag fick en total sr (grad 4) för snart tre år sedan och valde att föda även detta barn vaginalt. Det gick hur bra som helst. Det hade inte kunnat gå bättre! Jag sprack inget, utan fick ett litet klipp istället. Sonen är dessutom lite större än vad dottern var, men jag fick nog min sr av sugklockan och hade nog inte fått den om sugklockan inte hade behövts.

Det finns alltså hopp att föda vaginalt efter en sr!

• Svar på tråden Sfinkterruptur del 7
  • Frosti

En kvar i tråden i alla fall :)

• Mimer

Hallå, jag är allt kvar också, men läser o skriver väl inte så ofta längre. Här rullar det på, läker bra och så, har dock inte haft sex ännu...är lite feg. Det är 3 månader sedan nästa vecka.
    Gör mina toabesök utan problem, är bara lite nojjig att bli hård i magen så jag äter mkt fibrer m.m. Laktulos ibland fortf.

• familjen K

TS skönt å höra att det gick bra för dig, min första förlossning gav samma skador för mig som för dig.

Min andra gick bättre, tog iofs nästan lika lång tid som första men sprack inte sååå mycket och så illa, däremot bröt min son nyckelbenet vid förlossning.

Nu blir det inga fler barn .... Inte bara pga jobbiga graviditeter & förlossningar, men viss del i det beslutet har det faktiskt.

lycka till alla andra, bättre blir det iaf oftast med andra barnet.

• jmc

Hej

Jag födde en son för 5 månader sen och fick en partiell sr,
    grad 3.
    Hans hjärtljud gick ned hastigt så det blev bråttom att få ut honom. Därför sattes sugklocka och de drog ut honom snabbt. Jag syddes sedan nere på operation.
    Har varit väldigt ledsen över min förlossning. Fram till sugklockan så gick allt jättebra men på bara en kort stund så fylldes rummet med folk och det var en panikkänsla över det hela.
    Nu några månader efter så känns det lite bättre. Tycker fortfarande att jag ser konstig ut i underlivet och undrar hur det kommer att bli vid nästa förlossning (om det blir någon).

• Gladhannapanna

Jag har faktiskt bett om remiss till Aurora för att våga bli gravid igen. Dottern är ett år och jag har framfall fortfarande, så himla trist. När det gäller sr så har jag inga problem längre, men är jättenoga med att gå på toa varje dag och inte bli hård i magen. Sex funkar rätt bra, men inte alla ställningar tyvärr.

• Duttan

Nu hittade jag igen er... Hoppas ni mår bra allihopa! Jag är nu i v.32 och det börjar närma sig för mitt planerade snitt.

Till er "nya" så har jag lite samlade tips på hur man underlättar för tiden efter en sfinkterruptur, i min blogg.

Svar på tråden Sfinkterruptur del 7