Sfinkterruptur del 7
Hej Nie, grattis till ditt andra barn. Vi har pratats vid för längesedan, jag tillhör det "gamla" gänget de första trådarn. Det är beundransvärt alla ni som vågar skaffa fler barn.
Hej Nie, grattis till ditt andra barn. Vi har pratats vid för längesedan, jag tillhör det "gamla" gänget de första trådarn. Det är beundransvärt alla ni som vågar skaffa fler barn.
Larki: vad är en sakralnervstimulering och vad ger det för effekt?
Jag fick också en 4 gradens bristning för 2 år sedan.
Hej Larki, vad mgn olika behandligar det verkar finnas. När de undersökte mig så verkade det inte finnas något. Jag fck en total bristning för 2 år sedan.
Jag kan inte hålla gaser som förr, jag måste verkligen knipa och tänka på hur jag står. Jag har gjort undersökningar och jag har inga fel på mina nerver och känsel och jag har normal funktion fast lägre styrka än medel om man säger och det beror på det ärr som blev när sfinktern gick av.
Läkaren tyckte att jag skulle vara nöjd med den läkning som uppnåtts, hon rekommenderde inte en ny operation för det var så stort och kompicerat så då måste jag ha större bekymmer tyckte hon, och gasinkontinens är svår att bli av med den hänger ihop med skadan.
Helst av allt skulle jag ju vilja vara som innan , men det är bara att acceptera att det inte går.
Ja det var en fruktansvärd tid då när det hände, idag har jag lärt mig att leva med fast jag fortfarande kan bli ledsen och deppig att det drabbade just mig.
Hej Larki, vilken jäkla otur du har haft med svårigheter att kontrollera alltihop. Hur klarar du det? Jag var oerhört deprimerad efter min förlossning och fullständigt skräckslagen för hur det skulle bli, det var ju ingen som visste hur resultatet skulle bli.
Modigt av dig att få ett barn till, för mig har det gått 2 år sedan och jag är fortfarande inte redo att skaffa ett barn till.
Just gasproblematiken i olika grad tror jag är ett vanligt symptom hos oss som är sfinkterskadade, men min läkare sa på förlossningen ( för 2 år sen) att man ska inte behöva bajsa på sig då få man reoperera. Men så länge man kan hålla sig när man är bajsnödig så vill de inte operera igen fick jag veta.
Det är ju fruktansvärt att de inte hjälper dig, att de räknar i pengar vem är behandligen till för då??? Om inte en ung kvinna med barn, fattar de inte att livskvaliten blir enormt påverkad om man lider av inkontinens.
Madge: Jag tror att det bedömer litegrann hur pass stora skador du fick samt om du har fått bestående besvär.
Larki: det är förskräckligt att du inte får behandling, jag blir förbannad känner jag! Det hjälper inte att "skrika och bråka"? Varför skjuter de upp operationen, tror de att det ska bli billigare eller vad väntar de på? Kan du inte söka till ett annat landsting?
Det här kanske är en privat fråga, men funkar ditt liv idag eller är du "bunden" till hemmet?
larki: jag skrev till dig hoppas att det kom fram.
Larki: svara när du hinner då vet jag iaf att det kom fram.