• Elsans

Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??

Jag började med Differin för några månader sedan och har precis börjat med skinoren också då det blev bättre av differin men inte helt bra. är det någon mer som använder eller har använt receptbelagda akneprodukter som vill utbyta lite erfarenheter kanske? Solskenshistorier av er som har använt det förr och blivit bra är såklart väldigt välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-04 13:23:45:
    Några bra länkar:

huden.nu/hudbesvar/akne/

www.internetmedicin.se/dyn_main.asp&ref=spec&link=22&linknamn=Hud/Venereologi

www.forumdoktorn.se/hud/index.asp&r=169

• Svar på tråden Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??
  • LindasViggo06

ohhh hoppas det :) ...undra hur fort man börjar se resultat??
    Jag har faktiskt fått två finnar till :( efter att jag börjat behandla, man ba´jaaaaaaa!! :( ...typ hehe

• Bobbenn
    Åsa M A skrev 2007-09-28 22:30:19 följande:
    md formulations hjälpe ingenting för mig, har docj aldrig gjort en AHA behandling på salong men jag skulle gärn vilja. Dock vågar jag inte riktigt nu när jag använder differin och skinoren för det känns som att min hy blir skörare. Tar AHA bort ärr?lindasviggo: kul med nån som har samma som jag! f.ö tyckte jag att den hjälpte mot finnarna jag hade förut, dock var det inte så mycket inåtgående bölder emn det är ju inte omöjligt att det hjälper för dig. har du krämen eller gelen?
    Aha tog bort alla mina ärr. Jag fick differin mot acne men får inte äta då jag är gravid så..
  • em84

Hej alla!
    Är det normalt att man plötsligt har miljoner fler finnar efter att ha börjat med tetracyklin? Har ätit det i ca 2-3 veckor nu ungefär. Jag vågar knappt gå ut som jag ser ut!

• LindasViggo06

förstår dig precis hur du känner em84, jag har börjat klena in differin i fäjset och nu ploppar det upp massa skit i ansiktet på mig, frusterande!! gå ut e inte aktuellt direkt :(

• Fridapida
    em84 skrev 2007-09-29 22:40:52 följande:
    Hej alla!Är det normalt att man plötsligt har miljoner fler finnar efter att ha börjat med tetracyklin? Har ätit det i ca 2-3 veckor nu ungefär. Jag vågar knappt gå ut som jag ser ut!
    [/citat]
    LindasViggo06 skrev 2007-09-30 16:39:39 följande:
    [citat]
    förstår dig precis hur du känner em84, jag har börjat klena in differin i fäjset och nu ploppar det upp massa skit i ansiktet på mig, frusterande!! gå ut e inte aktuellt direkt :(
    Men kan det inte vara så att huden ska ha ut "skiten" som finns i den innan den blir bra?
    Det kan ju ta ett litet tag... *håller hoppet vid liv*
  • Elsans
    Bobbenn skrev 2007-09-29 11:38:12 följande:
    Aha tog bort alla mina ärr. Jag fick differin mot acne men får inte äta då jag är gravid så..
    Då kanske jag skulle ta och testa det när jag blivit av med alla finnar och pormaskar så jag blir av med ärren också.

jag fick också massa mer finnar precis när jag började med differin och har fått det nu när jag börjat med skinoren också. Sen sa hudläkaren att det tar lååång tid att bli av med finnarna för det är inte de finnarna man har nu som man behandlar utan man förebygger att man får nya... I augusti skulle jag börja med skinorenen ifall differinen inte hjälpte så jag skulle ge det 2 månader iaf, dock gjorde jag det lite senare för jag var tvungen att ta ett uppehåll på 1v.
  • em84

Hoppas verkligen att det blir bättre! Känner mig som en pizza i ansiktet!

• Fridapida

Jag har nu ätit Tetralysal 300 mg samt använt Dalacinlösningen i snart i en vecka.

Jag märker en liten skilnad. Jag hade fått lite nya finnar igår. Vilket jag ofta får efter jag druckit alkohol (70 årsfest). Men de nya finnarna var vanliga små som blev vita på en gång. Det kändes lite konstigt att bli glad över finnar, men jag blev glad över att de inte var de otäcka som gör skitont o ligger längre in! Nu hoppas jag att det fortsätter åt rätt håll.

• LindasViggo06

Finnar av alkohol, å f*n! kan man få det??

Svar på tråden Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??