• Elsans

Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??

Jag började med Differin för några månader sedan och har precis börjat med skinoren också då det blev bättre av differin men inte helt bra. är det någon mer som använder eller har använt receptbelagda akneprodukter som vill utbyta lite erfarenheter kanske? Solskenshistorier av er som har använt det förr och blivit bra är såklart väldigt välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-04 13:23:45:
    Några bra länkar:

huden.nu/hudbesvar/akne/

www.internetmedicin.se/dyn_main.asp&ref=spec&link=22&linknamn=Hud/Venereologi

www.forumdoktorn.se/hud/index.asp&r=169

• Svar på tråden Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??
  • Ingless

Man måste nästan vara envisare än finnarna för att få rätt behandling .

• jossan090

fridapida: be att du duac-kräm, den har fått mycket positiv kritik!

• Meline

Åsa M A skrev 2007-09-17 17:07:18 följande:

mem: hmm, dendär duac igen. Den verkar verkligen skitbra!
    Ja, den är faktiskt det

Fast det är klart, om man har väldigt svår acne så är den nog inte tillräckligt, men den har tagit bort det mesta av mitt och jag hade ändå ganska mycket finnar, både småknottror och djupare blemmor.

Antibiotikatabletter tillsammans med lokalbehandling fungerade också ganska bra på mig, men man vill ju inte äta antibiotika resten av livet.
  • em84

Jag blir ju rädd när jag läser att det kommer tillbaka efter behandling. Min läkare sa att det inte alls hade med det att göra ju. Ska man behöva äta dem för alltid då?

• Grädde

Jag vet de som har blivit hjälpta mot ackne genom att skippa allt "vitt" i mat som mjöl, mjölk och socker typ. Jag har sett att det fungerar faktiskt. En kompis till mig har svårt med sin hud på grund av ackne och hon sa att om hon skippar mat som vetemjöl, mjölk och socker så blir huden mycket bättre...

• Grädde

oj, jag stavade fel acne ska det stå....

• TezzyBump
    Ingless skrev 2007-09-17 18:27:22 följande:
    Klok investering!Vilka preparat kör du med nu då?Jag vill prova diane.
    är inte diane ett kombinerat p-piller/acnebehandling?
    eller?

ni som har svår acne, vad har ni testat för produkter?
    för starka produkter som torkar ut huden gör bara så att finnarna blir ännu fler då "gubbarna" nere i talgproduktionsgrottan får signaler att börja producera ännu mer talg.
    sen så klämmer man finnarna så finns det ju en risk att man trycker ner hälften igen så det bara förvärrar saken, plus att man sprider ut bakterierna i ansiktet
    -klämmer man en, så får man fem till.
  • Ingless

Du har rätt om diane.Det lockar mig att slå två flugor i en smäll.I morgon ska jag ringa vårdcentralen .

• TezzyBump
    Ingless skrev 2007-09-23 19:55:22 följande:
    Du har rätt om diane.Det lockar mig att slå två flugor i en smäll.I morgon ska jag ringa vårdcentralen.
    hehe okej, ngn här som testat mary kays produkter?
  • LindasViggo06

Alltså jag ska till vårdcentralen på torsdag angående om min acne, men jag har tänkt på en sak, JAG kan ju inte dra slutsatsen om det e homronellt problem el om det e utav andra orsaker (allergi),jag kan ju inte veta detta. och hur ska då den som hjälper mig se detta? för det krävs väl olika behandlingar? jag menar...han ser ju inte på mina finnar vad de orsakas av, kan det alltså bli så att jag får börja med en behandling och sedan se vilka som hjälper? alltså vad har era läkare sagt?

Svar på tråden Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??