• Elsans

Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??

Jag började med Differin för några månader sedan och har precis börjat med skinoren också då det blev bättre av differin men inte helt bra. är det någon mer som använder eller har använt receptbelagda akneprodukter som vill utbyta lite erfarenheter kanske? Solskenshistorier av er som har använt det förr och blivit bra är såklart väldigt välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-04 13:23:45:
    Några bra länkar:

huden.nu/hudbesvar/akne/

www.internetmedicin.se/dyn_main.asp&ref=spec&link=22&linknamn=Hud/Venereologi

www.forumdoktorn.se/hud/index.asp&r=169

• Svar på tråden Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??
  • Elsans

Det finns de det hjälper för men det är ingenting som är vetenskapligt bevisat eller allmängiltigt.

• TezzyBump

Åsa M A skrev 2007-10-03 23:41:18 följande:

Det finns de det hjälper för men det är ingenting som är vetenskapligt bevisat eller allmängiltigt.
    skadar ju inte att testa
  • Werran

Åsa M: Jag har också testat laser och olika behandlingar för att bli av med ärren, som har gett resultat men tyvärr inte speciellt mycket, la mer över 20.000 kr på det. Man känner sig ganska grundlurad :(

Glycolic peels har minimerat mina ärr och reducerat dem med 50% för som sagt ca 500 kr, sen anävnder jag e-vitamin och copparserum för att smörja in dem med också.
    Glycolic peels har gjort att de ser mycket slätare ut. Sen eftersom det är hemmapeel kan jag göra det "ofta" och bestämma lite själv hur djup peel jag vill ha. Ibland gör jag det bara för att underhålla och hålla borta finnar :)

Men om man vill ha snabba resultat är det kanske inget att rekommendera, har använt det i ett år nu som sagt och jag kommer fortsätta, så förhoppningsvis kommer ärren bli mindre synliga med tiden :)

Om man har mycket aktiv acne och har fet hy har jag hört mycket bra om 15% glycolic toner som kan användas varje natt. Själv har jag torr hy så det är nog inget alternativ för mig, även om jag funderar på att testa bara för att få bättre effekt av peelingen.

För övrig skulle jag aldrig använda basiron och dyl, sist när jag använde det fick jag ett riktigt finnutbrott som lämnade mig med nya fina ärr..

• Indianica

Åsa M A skrev 2007-10-03 22:37:01 följande:

Glömde skriva att jag helt plötsligt har blivit jättetorr, ffa runt munnen. Optimistiskt nog ser jag det ett tecken på att skinorenen har börjat fungera vad använder ni andra för rengöringsgrejer och fuktgrejer?
    Har Nivea Water cleansing gel och Propyless. Funkar bra. Vad använder du då?
  • Elsans
    TezzyBump skrev 2007-10-03 23:58:06 följande:
    Åsa M A skrev 2007-10-03 23:41:18 följande:skadar ju inte att testa
    Finns ju ingenting som säger att folk härinne inte har testat det. jag tänker dock inte testa det för jag tror inte på det. Dock är det väldigt intressant att det inte var mary k som hjälpte dig med din hy när du har försökt göra reklam för det minst 2ggr i bara denhär tråden...

werran: eller hur, känner mig superlurad. Jag gjorde massor av microeelingar och 3st kemiska peelingar. Egentligen var det en kur på 6gånger med kemisk peeling men efter 3ggr sa jag stopp för jag såg typ brännskadad ut i ansiktet. dock funderar jag tyvärr ibland på att göra det igen ändå (men hejdar mig alltid) för efter första gången jag gjorde den kemiska peelingen som jag hade gjort en micropeeling direkt innan försvann faktiskt alla ärr. Dock var jag så lättlurad att jag fortsatte med fler för att hon som gjorde dem sa att det kunde ta bort pormaskar också...

jag använder just nu natusan baby rengöring eller aco ansiktsvatten och propylesskräm.
  • Elsans

Oh, glömde: jag använder neutrogena blackhead eliminating scrub ibland också.

• TezzyBump

Åsa M A skrev 2007-10-04 10:33:19 följande:
    [citat]
    Finns ju ingenting som säger att folk härinne inte har testat det. jag tänker dock inte testa det för jag tror inte på det. Dock är det väldigt intressant att det inte var mary k som hjälpte dig med din hy när du har försökt göra reklam för det minst 2ggr i bara denhär tråden...

Mary Kay har fått min hud att bli fastare o lystern har kommit tillbaka o hjälpt mej att få bort det glansiga i t-zonen o gjort så att balansen i huden blivit bättre. o mycket mjukare och lenare och renare. och min kostomläggning med mindre socker o bra fetter har hjälpt mej ner i vikt och gjort mej piggare o även det hjälpt min hy att bli renare.
    det jag menar är, smörjer man kroppen inifrån med flottigt fett o socker så är det inte så konstigt att man ser ut så på utsidan, för att inte tala om insidan, men det är inte så att jag säger att alla äter så, det är vad som hjälpt MIG!
    Varför jag rekommenderar mk produkter är därför att jag vet så många som blvit hjälpta av dem. sen om du inte vill det så behöver du inte det men då har jag ju iaf sagt vad JAG tror skulle hjälpa Många andra. sen får de välja själva om de vill läsa vad jag skrivit eller ignorera det, gäller ju dej med.

• Wednesday85

måste bara fråga om alla produkter ni skriver om också kan hjälpa mot fet/oljig hud?
    jag har inte mycket finnar, men däremot väldigt oljig hud.
    har ännu inte hittat något som hjälpt...några tips??

• Elsans
    Wednesday85 skrev 2007-10-04 11:11:44 följande:
    måste bara fråga om alla produkter ni skriver om också kan hjälpa mot fet/oljig hud?jag har inte mycket finnar, men däremot väldigt oljig hud.har ännu inte hittat något som hjälpt...några tips??
    Nä, de är mer mot om man har akne. jag provade på Ole Henriksens produkter för ett tag sen. de hjälpte inte öht mot finnarna eller pormaksarna men jag blev mycket mycket mindre fet i hyn. Gick en hel dag med matt hy. Iofs fungerar de jag använder nu så också men de är nog lite onödigt starka om man inte har akne.
  • Indianica
    TezzyBump skrev 2007-10-04 11:07:22 följande:
    Åsa M A skrev 2007-10-04 10:33:19 följande:[citat]Finns ju ingenting som säger att folk härinne inte har testat det. jag tänker dock inte testa det för jag tror inte på det. Dock är det väldigt intressant att det inte var mary k som hjälpte dig med din hy när du har försökt göra reklam för det minst 2ggr i bara denhär tråden...Mary Kay har fått min hud att bli fastare o lystern har kommit tillbaka o hjälpt mej att få bort det glansiga i t-zonen o gjort så att balansen i huden blivit bättre. o mycket mjukare och lenare och renare. och min kostomläggning med mindre socker o bra fetter har hjälpt mej ner i vikt och gjort mej piggare o även det hjälpt min hy att bli renare. det jag menar är, smörjer man kroppen inifrån med flottigt fett o socker så är det inte så konstigt att man ser ut så på utsidan, för att inte tala om insidan, men det är inte så att jag säger att alla äter så, det är vad som hjälpt MIG!Varför jag rekommenderar mk produkter är därför att jag vet så många som blvit hjälpta av dem. sen om du inte vill det så behöver du inte det men då har jag ju iaf sagt vad JAG tror skulle hjälpa Många andra. sen får de välja själva om de vill läsa vad jag skrivit eller ignorera det, gäller ju dej med.
    Jag tror inte det finns så många som lever så "sunt" som personer som lider av akne. De flesta har nog testat alla huskurer som finns. Men akne handlar inte om oren hud, om att smörja sig själv med dålig mat inuti kroppen, då har man för övrigt dålig koll på hur vi ser ut inuti, maten smörjs inte på hudens insida. Tyvärr(?). Vore det så enkelt skulle som sagt alla finndrabbade ha värsta bästa huden, för de flesta är supernogga med rengöring och "bra" mat. Men tyvärr är akne en sjukdom och inte en hygienfråga. Att slänga ur sig till en finndrabbad person att han/hon borde tvätta sig mer och äta bättre mat är som att håna kan jag tycka. Det är en okej sak att börja med för att få mjukare hud, MEN har man som en del, lidit i kanske 15 år av akne tycker jag man ska tänka på att det är känsligt.
Svar på tråden Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??