• Elsans

Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??

Jag började med Differin för några månader sedan och har precis börjat med skinoren också då det blev bättre av differin men inte helt bra. är det någon mer som använder eller har använt receptbelagda akneprodukter som vill utbyta lite erfarenheter kanske? Solskenshistorier av er som har använt det förr och blivit bra är såklart väldigt välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-04 13:23:45:
    Några bra länkar:

huden.nu/hudbesvar/akne/

www.internetmedicin.se/dyn_main.asp&ref=spec&link=22&linknamn=Hud/Venereologi

www.forumdoktorn.se/hud/index.asp&r=169

• Svar på tråden Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??
  • Zemiramis

LnindasViggo: Har du provat Propyless? Den är väldigt bra, finns på apoteket. Lätt, tunn och absolut inte fet.

• Elsans

Lidasviggo:  propyless är jättebra tycker jag också. får inte finnar av den. Om det fortsätter strama kanske du ska börja använda differinen varannan dag och sen trappa upp igen (för jag antar att din läkare inte informerade om att den ska trappas upp; att man ska börja med varannan dag och sen trappa upp till varje)?

min hy känns rätt "bra" just nu. Blir torr om jag inte smörjer in mig och jag har fått en MEGAfinne på kinden men i övrigt så tycker jag att pormakskarna verkar minska. Kan vara önsketänkande dock..

• MrsLi

Är propyless typ en dagcreme? Eller kroppscreme?
    har för mig att jag sett en flaska på apoteket med det namnet på

• Norrländskapräriensgudinna

Finn sbåd epå tub och på stor flaska. Till ansiktet bara räcker då en tub på 100 ml i flera månader.

• Norrländskapräriensgudinna

Ska tillägga att den är tunnflytande. Så det är mer lotion, än kräm. Passar bra till ansiktet eller som en lätt kroppslotion

• yagmur182

Jag använder också Propyless till ansiktet och tycker den är jättebra. Hudläkare brukar skriva ut den under behandlingar eftersom den endast tillför fukt och inte fett. Tycker min lilla tub räckt hur länge som helst så den är absolut prisvärd. Ska nog köpa pumpflaska nästa gång o använda den över hela kroppen.

• LindasViggo06

hepp fick ingen information om att trappa upp ,inser nu att den läkarn jag fick inte varså "bra" :( ska börja smörja in varannandag iställe...

• Fridapida
    LindasViggo06 skrev 2007-10-08 08:59:19 följande:
    Alltså nu har jag använt differin i snart två veckor, märker ingen skillnad förutom att jag e snustorr i fejjan!! stramar ju när jag ler, inge skönt. man vill ju smörja in med något, känner för å doppa hela ansiktet i barnolja, hur tror ni huden reagerar då? någon lotion vågar jag inte använda för då får jag väl finnar utav den :(
    Jag smörjde alltid in mig med dagcreme efter. Det gick inte annars! Vet du, du borde tala med läkaren igen. Så här kan du inte ha det! Du ska ju inte både vara torr i ansiktet OCH ha kvar alla finnar!
  • MrsLi

Så propyless är alltså inte en dagcreme i den bemärkelsen?
    Utan finns bland kroppskrämer?

• Indianica
    Dementia skrev 2007-10-08 21:38:29 följande:
    Så propyless är alltså inte en dagcreme i den bemärkelsen?Utan finns bland kroppskrämer?
    Det är en s.k "medicinsk kräm" så den finns inte bland de vanlig aansiktskrämerna iallafall. Kolla på hyllorna med lotioner, salvor och krämer för VÄLDIGT torr hud istället, brukar stå där.
Svar på tråden Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??