Har alltid haft problem med akne, bara mer eller mindre. Åt Tetralysal/Tetracyklin under fyra år, samt använde Dalacin och provade även att sola. Det hjälpte så där, visst blev det mindre besvär medan jag åt antibiotika, men det kändes inte bra att äta det för jämnan heller. Gjorde uppehåll under somrarna, men åt annars antibiotika från sep till maj. När jag var 21 blev jag remitterad till en annan hudläkare och fick prova Roacutan (det här var för drygt tio år sedan, så det var rätt nyttt då). Jag åt Roacutan under ett år (tror jag) och hade turen att inte få några biverkningar alls. Blev lite torr i huden, men emot att aldrig behöva smörja in sig m fuktkräm till en gång/dag så tyckte jag inte att det gjorde så mycket. Hade inga problem med levervärderna heller, däremot sjönk de lite under behandlingen. Efteråt kom inte aknen tillbaka på samma sätt, det var nog fyra- fem år när jag inte hade så mycket akne alls och absolut inga stora röda infekterade utslag. Provade då Differin en omgång, men nu fungerar det bra med mildre preparat. Inser att jag aldrig kommer att bli "finnfri" och fet hy lär jag alltid få ha, men det är betydligt bättre nu än vad det har varit. Nu kommer de ibland, men då framför allt ovanför brösten och i ansiktet ibland. Inte som tidigare på ryggen och armarna.