• Elsans

Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??

Jag började med Differin för några månader sedan och har precis börjat med skinoren också då det blev bättre av differin men inte helt bra. är det någon mer som använder eller har använt receptbelagda akneprodukter som vill utbyta lite erfarenheter kanske? Solskenshistorier av er som har använt det förr och blivit bra är såklart väldigt välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-04 13:23:45:
    Några bra länkar:

huden.nu/hudbesvar/akne/

www.internetmedicin.se/dyn_main.asp&ref=spec&link=22&linknamn=Hud/Venereologi

www.forumdoktorn.se/hud/index.asp&r=169

• Svar på tråden Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??
  • Splach

ingen av er som har bilder?

vore kul o se, före och efter bilder..

Sedan även o jämföra om jag själv kanske är ett fall för doktorn!

Ska ta en bild så ni får se, lider med av akne och har så gjort i flera år, vilket resulterat i massor med fula ärr..

• LindasViggo06

Differin hjälper ju inte ett skit :( Är SÅ besviken! har använt det i över tre veckor nu, men de bara ploppar upp finnr hit och dit!!

• Zemiramis

Splach:

Före och efterbilder har jag inga eftersom jag inte har kommit till "efter" ännu... Det finns bilder då jag är nästan finn-fri men de kommer alltid tillbaka...

Om du lider av din akne så är du "ett fall för doktorn". Det är bara du som kan bedömma det.

Lindaviggo06:
    Jepp, hjälpte inte mig heller...

• Splach

oja, jag lider av den, och har så gjort ganska länge nu..
    Min syster fick ta en massa receptbelagda medeciner pg av sin akne, kanske ligger det i släkten?

hur går man till väga, vem ska man träffa först? kontakta?

• Minxy
    Splach skrev 2007-10-25 10:58:06 följande:
    oja, jag lider av den, och har så gjort ganska länge nu.. Min syster fick ta en massa receptbelagda medeciner pg av sin akne, kanske ligger det i släkten? hur går man till väga, vem ska man träffa först? kontakta?
    Man kan gå antingen via VC eller ta direkt kontakt med sjukhuset.
    Jag kontaktade HUD på sjukhuset på en gång. Sa att jag hade rejäla problem med acne och behövde mediciner. Fick en tid nån vecka senare.
    Gravid i vecka 23!
  • Elsans

Jag har inga före och efter bilder heller. Mitt syns inte på kort, iaf inte mobilkamerakort, så jag kan inte ta någon före-bild och efter har jag inte kommit till än. Är det någon annan som har så är jag också intresserad!

jag gick direkt till en privat hudläkare. letade upp en på eniro, ringde dit och bokade tid. hur smidigt somhelst!

• Minxy

Jag kanske kan leta upp nån riktigt hemsk bild av hur jag såg ut när jag var runt 16...får då var det riktigt groteskt.
    Men efterbild har inte jag heller.

Gravid i vecka 23!
  • dellelgarin

någon som vet något bra naturmedel för detta?

Minxy skrev 2007-10-25 11:19:03 följande:
    Jag kanske kan leta upp nån riktigt hemsk bild av hur jag såg ut när jag var runt 16...får då var det riktigt groteskt.Men efterbild har inte jag heller.
  • Minxy
    dellelgarin skrev 2007-10-25 11:21:57 följande:
    nepp. Den här tråden riktar in sig på receptbelagda preparat... jag har ingen koll iaf tyvärr.
    Gravid i vecka 23!
  • Splach
    dellelgarin skrev 2007-10-25 11:21:57 följande:
    B3? har jag för mej är bra, vitaminen altså, men det tar månader innan resultat..
Svar på tråden Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??