• Elsans

Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??

Jag började med Differin för några månader sedan och har precis börjat med skinoren också då det blev bättre av differin men inte helt bra. är det någon mer som använder eller har använt receptbelagda akneprodukter som vill utbyta lite erfarenheter kanske? Solskenshistorier av er som har använt det förr och blivit bra är såklart väldigt välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-04 13:23:45:
    Några bra länkar:

huden.nu/hudbesvar/akne/

www.internetmedicin.se/dyn_main.asp&ref=spec&link=22&linknamn=Hud/Venereologi

www.forumdoktorn.se/hud/index.asp&r=169

• Svar på tråden Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??
  • Minxy
    annelotion skrev 2007-11-07 18:14:02 följande:
    Jag sminkar mig inte längre......känns meningslöst,för min fula hud lyser långa vägar ändå hur jag än försöker täcka den.......Känns skit,för den blir bara sämre och sämre ju äldre jag blir!!!Ja jag har ju fått höra vbåde det ena och det andra om hur jag ser ut........och mest faktiskt av vuxna människor!Ute på krogen tex..Var ute med en killkompis,tog några öl......Då kom det fram några killar i trettioårsåldern och sa till min vän...Fy faaan,hur kan du ihop det med ett sådant pizzafejs:/Men det är väl bara till att vänja sig ..eller försöka stå ut iaf,har gett upp hoppet nu efter man har försökt med nästan allt,och inget hjälper!!
    men fy fan! Barn menar ju inget elak när dom säger det, dom är bara nyfikna eller konstaterar helt enkelt att man har röda "prickar" i ansiktet, så det kan man ju ta, men VUXNA människor!????   Nä...hade det varit jag så hade jag börjat storlipa och sprungit hem
    Gravid i vecka 24!
  • Indianica
    annelotion skrev 2007-11-07 18:14:02 följande:
    Jag sminkar mig inte längre......känns meningslöst,för min fula hud lyser långa vägar ändå hur jag än försöker täcka den.......Känns skit,för den blir bara sämre och sämre ju äldre jag blir!!!Ja jag har ju fått höra vbåde det ena och det andra om hur jag ser ut........och mest faktiskt av vuxna människor!Ute på krogen tex..Var ute med en killkompis,tog några öl......Då kom det fram några killar i trettioårsåldern och sa till min vän...Fy faaan,hur kan du ihop det med ett sådant pizzafejs:/Men det är väl bara till att vänja sig ..eller försöka stå ut iaf,har gett upp hoppet nu efter man har försökt med nästan allt,och inget hjälper!!
    Usch, man ska inte behöva stå ut med sådant dumt!!! Lider med dig!
  • Indianica
    Momento skrev 2007-11-07 16:46:41 följande:
    Så nu är jag hemma Foundationen jag använder heter Clinique stay true makeup, oil free formula. Säljs på Åhlens och Kicks bland annat.Den fungerar jättebra på mig som tillverkar egen olja i ansiktet Vanliga foundations börjar rinna efter tag så jag blir alldeles randig. Denna kan bli lite kladdig framåt kvällen men inte i närheten av vanliga krämer.Flaskan är jättedryg. Jag köpte första i januari och min andra flaska nu i september då använder jag den ändå dagligen men man behöver ju inte så mycket.Klart som fasen man vill sminka över sina finnar. Stoppljus har vi gott om ändå
    Ok *antecknar* Låter som en toppenprodukt!
  • Stargirl

Ang smink så tycker jag den bästa produkten är mineral makeup som ID. Deras foundation är inte flytande utan i pulverform. Den är den bästa jag testat tycker jag.

• Indianica
    Stargirl skrev 2007-11-07 21:54:07 följande:
    Ang smink så tycker jag den bästa produkten är mineral makeup som ID. Deras foundation är inte flytande utan i pulverform. Den är den bästa jag testat tycker jag.
    Hm, känns lite meckigt tat pyssla med pulver bara tycker jag. Fast man kanske lätt lär sig swirl, tap and buff eller vad det heter
  • Stargirl
    Indianica skrev 2007-11-07 21:57:16 följande:
    Hm, känns lite meckigt tat pyssla med pulver bara tycker jag. Fast man kanske lätt lär sig swirl, tap and buff eller vad det heter
    Ingen aning vad det heter jag har en borste som man fixar med och det tar inte lång tid att lära sig. Super bra produkt iaf.
  • Indianica
    Stargirl skrev 2007-11-07 21:58:18 följande:
    Ingen aning vad det heter jag har en borste som man fixar med och det tar inte lång tid att lära sig. Super bra produkt iaf.
    Hmmmm, får kanske ta och köpa ett newbie kit sedan. Alltid kul att prova!
  • Fridapida

Jag är ett stort fan av i.d. smink. Jag använder deras foundation o gärna även rouge. Mineralsmink är det absolut bästa man kan ha enligt mig. Huden kan andas o dessutom täcker det utan att det ser konstigtt ut. Absolut värt varenda krona. Jag har nu haft min foundation ett år! Så otroligt dryg och håller mkt längre än en flytande foundation.

• Kaffemums

Jag gillar också i.d.! Den bästa enligt mig. Tidigare hade jag Exuviance som även den är snäll mot huden och inte ger fler finnar. Men jag tyckte man blev lite blank i pannan mot slutet av dagen med den.

I.d. funkar hela dagen för mig och dessutom så är det så lätt att få det jämt eftersom man borstar på det.

• Fridapida
    Kaffemums skrev 2007-11-08 09:26:27 följande:
    Jag gillar också i.d.! Den bästa enligt mig. Tidigare hade jag Exuviance som även den är snäll mot huden och inte ger fler finnar. Men jag tyckte man blev lite blank i pannan mot slutet av dagen med den.I.d. funkar hela dagen för mig och dessutom så är det så lätt att få det jämt eftersom man borstar på det.
    Om man dessutom har en primer under så håller sminket hela dagen o man blir inte blank. Mineralsmink är min räddare!
Svar på tråden Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??