• Elsans

Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??

Jag började med Differin för några månader sedan och har precis börjat med skinoren också då det blev bättre av differin men inte helt bra. är det någon mer som använder eller har använt receptbelagda akneprodukter som vill utbyta lite erfarenheter kanske? Solskenshistorier av er som har använt det förr och blivit bra är såklart väldigt välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-04 13:23:45:
    Några bra länkar:

huden.nu/hudbesvar/akne/

www.internetmedicin.se/dyn_main.asp&ref=spec&link=22&linknamn=Hud/Venereologi

www.forumdoktorn.se/hud/index.asp&r=169

• Svar på tråden Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??
  • Minxy
    annelotion skrev 2007-10-30 11:38:53 följande:
    Jag har testat Differin,Scinoren,Dalacin(tror det hette så),Basiron och nu sist Duac!!INGET funkar.jag ger fasen snart upp.....får se ut som ett monster i nyllet.......Gubben tog ju mig när jag såg så ut,så han stannar väl,haha..... Men det är inte roligt alls att vara ett pizzafejs!!
    Så känner jag också - sambon valde ju mig när jag såg ut såhär...han lär ju inte springa iväg nu efter 3 år
    Gravid i vecka 23!
  • Momento

Indianica: TACK!!!

Fast det var ju inte kul läsning.. Samma "skitråd" som vanligt!! Om man har provat allt det då?
    En hundtransplantation kanske ??

• Fridapida
    Momento skrev 2007-10-30 16:31:00 följande:
    Indianica: TACK!!! Fast det var ju inte kul läsning.. Samma "skitråd" som vanligt!! Om man har provat allt det då?En hundtransplantation kanske ??
    Håller med... nya tips??? Skitråd!
  • Elsans

haha, hudtransplantation!

F.ö ser min hy MYCKET finare ut sen jag i onsdags färgade håret. Gick från ljusblondt till mörkbrunt och hyn ser inte lika rödflammig ut som den hela tiden gjorde förr. Dock börjar jag ge upp mina krämer mot pormaksarna och planerar att höra av mig till hudläkaren i nästa vecka.

• Momento

Lite uppdatering ang. mina egna hopkok
    Jag är lite i chock får jag väl säga! Har ätit apiforce nu i tre veckor och bastat 1-2 dagar i veckan + tvättat med parfymfri tvål på kvällen och tvättat av med clearasil ansiktsvatten (ja jag vet men det torkar ut ansiktet och jag har jättefet hy) morgon och kväll och ansiktet ser nu riktigt bra ut(!) och det trots att jag precis haft mens vilket brukar innebära rena anfallet i ansiktet.
    I början fick jag en attack men nu har det helvänt.
    Visst jag får fortfarande finnar men inte alls lika många och de blir bara små röda pluttar ist för stora röda, infekterade kratrar.
    I morse stod jag lääänge framför spegeln och kikade.. så fin är jag Behövde inte sminka mig alls lika mycket som vanligt.

Nu återstår givetvis att se om det håller, det kan ju vara nyhetens behag oxå. Jag har ju varit fin när jag ätit receptbelagda mediciner oxå men så snart jag slutat har det smällt till igen. Men jag återkommer med rapporter. Allt fungerar ju olika för alla men detta verkar hjälpa mig (åtminstone än så länge) och det KANSKE kan hjälpa någon annan här oxå...!?

• Minxy
    Momento skrev 2007-11-05 08:31:12 följande:
    Lite uppdatering ang. mina egna hopkok Jag är lite i chock får jag väl säga! Har ätit apiforce nu i tre veckor och bastat 1-2 dagar i veckan + tvättat med parfymfri tvål på kvällen och tvättat av med clearasil ansiktsvatten (ja jag vet men det torkar ut ansiktet och jag har jättefet hy) morgon och kväll och ansiktet ser nu riktigt bra ut(!) och det trots att jag precis haft mens vilket brukar innebära rena anfallet i ansiktet.I början fick jag en attack men nu har det helvänt.Visst jag får fortfarande finnar men inte alls lika många och de blir bara små röda pluttar ist för stora röda, infekterade kratrar.I morse stod jag lääänge framför spegeln och kikade.. så fin är jag Behövde inte sminka mig alls lika mycket som vanligt.Nu återstår givetvis att se om det håller, det kan ju vara nyhetens behag oxå. Jag har ju varit fin när jag ätit receptbelagda mediciner oxå men så snart jag slutat har det smällt till igen. Men jag återkommer med rapporter. Allt fungerar ju olika för alla men detta verkar hjälpa mig (åtminstone än så länge) och det KANSKE kan hjälpa någon annan här oxå...!?
    Härligt! Håll oss uppdaterade!
    Gravid i vecka 24!
  • Indianica
    Momento skrev 2007-11-05 08:31:12 följande:
    Lite uppdatering ang. mina egna hopkok Jag är lite i chock får jag väl säga! Har ätit apiforce nu i tre veckor och bastat 1-2 dagar i veckan + tvättat med parfymfri tvål på kvällen och tvättat av med clearasil ansiktsvatten (ja jag vet men det torkar ut ansiktet och jag har jättefet hy) morgon och kväll och ansiktet ser nu riktigt bra ut(!) och det trots att jag precis haft mens vilket brukar innebära rena anfallet i ansiktet.I början fick jag en attack men nu har det helvänt.Visst jag får fortfarande finnar men inte alls lika många och de blir bara små röda pluttar ist för stora röda, infekterade kratrar.I morse stod jag lääänge framför spegeln och kikade.. så fin är jag Behövde inte sminka mig alls lika mycket som vanligt.Nu återstår givetvis att se om det håller, det kan ju vara nyhetens behag oxå. Jag har ju varit fin när jag ätit receptbelagda mediciner oxå men så snart jag slutat har det smällt till igen. Men jag återkommer med rapporter. Allt fungerar ju olika för alla men detta verkar hjälpa mig (åtminstone än så länge) och det KANSKE kan hjälpa någon annan här oxå...!?
    Kul. Apiforce ska ju tydligen vara bra för personer med PMS problem, så dte kanske är reglerande på dig? Det funkade dock inte på mig själv tyvärr.
  • Zemiramis

Indianica: Vet du några ställen som det där schampot du rekommenderade säljs på här i sthlm? Hittade inget bra när jag googlade...

• Indianica
    Zemiramis skrev 2007-11-05 09:57:31 följande:
    Indianica: Vet du några ställen som det där schampot du rekommenderade säljs på här i sthlm? Hittade inget bra när jag googlade...
    Tyvärr har jag ingen aning. Det märket kan vara lite trixigt att få tag på faktiskt. Möjligtvis kan man ringa företaget (leverantören) av Cutrin produkter i Sverige och fråga om återförsäljare, annars kan det faktikt vara knivigt. Jag själv har "råkat" hitta det på en salong, men det är så pass litet märke att de sällan gör "reklam" för dte i skyltförnster och så...Men man kan iaf beställa på nätet och det har jag gjort ibland (har dock turen att byns frisör nu tagit in Cutrin i sitt sortiment) Förr betsällde jag på www.bellbox.se, de har rätt dyr frakt dock och det brukar inte gå jättesnabbt att få sina varor. Nu har jag dock sett att shop.baresso.se/ också har Cutrin, Bio + i sitt sortiment. Har inte beetällt därifrån ngn gång, men de tycks ha fri frakt och bra priser (schammpona hos min frisör kostar annars 12o kr/st såg jag häromdagen)

Har du mkt plitor i hårbotten rek. jag både "hårvattnet" som heter "original" och "original" schampoot som kur, det rä dock uttörkandet om man har det jämt. Specialschampoot använder jag regelbundet och det är inte uttrokande på mig, men håller plitorna borta
  • Indianica

Hej alla mer eller mindre "pizzafejs"

Tänkte uppdatera min kamp mot finnarna!

Min Duac gel har varit både slut och så har jag ju fått läbbiga utslag på bröstet av den.

Igår var jag åter hos min huddoktor för att resonera kring detta. Hon var dock TOTALT oförstående till att jag skulle sluta med Duac pga utslagen eftersom jag blev så bra i ansiktet av den (efter att tuben var slut hade jag massa finnar efter bara 2 veckor, hemskt, då jag vant mig vid att vara finnfri i ansiktet)

Hon menade på att jag istället bara ska smörja med Duac på bröstet var tredje dag. Får ju testa med det, men dte känns lite läskigt, tänk om utslagen och kliandet återkommer??? Jag vill ju inte ha massa utslag isället för små plitor på bröstet...

Henns alternativ var annars tetracykliner (heter det så?) men det påverkar ju hela kroppen sa hon...och jag tror ju att eftersom mina finnar tycjs vara genetiskt så är antibiotika inget som kommer hjälpa i längden och man kan ju inte käka antibiotika i resten av sitt liv, men smörja kan man ju...

Hon dissade iaf ALLA ANDRA salvor än Duac. Började allvarligt fundera på om hon kanske får betalt för att sälja Duac, någon som vet om det kan vara så illa att en läkare kan få provision för att skriva ut en viss medicin? Henns mässande om Duac hade nästan något religiöst över sig... nästan otäckt frälst lät hon...faktiskt inget bra proffsigt intryck, EN medicin kan väl inte passa precis alla eller...?

Svar på tråden Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??