• Elsans

Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??

Jag började med Differin för några månader sedan och har precis börjat med skinoren också då det blev bättre av differin men inte helt bra. är det någon mer som använder eller har använt receptbelagda akneprodukter som vill utbyta lite erfarenheter kanske? Solskenshistorier av er som har använt det förr och blivit bra är såklart väldigt välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-04 13:23:45:
    Några bra länkar:

huden.nu/hudbesvar/akne/

www.internetmedicin.se/dyn_main.asp&ref=spec&link=22&linknamn=Hud/Venereologi

www.forumdoktorn.se/hud/index.asp&r=169

• Svar på tråden Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??
  • Elsans

Panso: hormonutredning, vad är det?

Zemiramis och minxy: vilken trist inställning av läkaren!! jag tror stenhårt på att det finns något för alla, dock kan det ta ett tag innan man hittar det. Hur många roaccutankurer har ni gjort?

• Minxy
    Åsa M A skrev 2007-10-19 19:40:50 följande:
    Panso: hormonutredning, vad är det?Zemiramis och minxy: vilken trist inställning av läkaren!! jag tror stenhårt på att det finns något för alla, dock kan det ta ett tag innan man hittar det. Hur många roaccutankurer har ni gjort?
    Jag har bara gjort en. Det beror till största delen på att min mamma ville att jag skulle ta det lugnt med Roaccutanene eftersom den ger leverskador. Som "kompensation" så bjöd hon mig på en massa dyra hudbehandlingar när vi märkte att finnarna kom tillbaka.

Gravid i vecka 22!
  • Momento

När jag avslutade min första roaccutan behandling så tog det 2 ½ år innan hud och hår blev som vanligt igen.. Förutom finnarna då, de kom tbka 2 veckor efter jag slutade med tabletterna. Känner oxå att jag inte vill gå och knapra medicin resten av livet bara för "slippa" finnarna. Hur kul är det? Fast å andra sidan hur kul är det ha finnar?? Lite kluven

Under min graviditet var jag jättefin! Efter förlossningen och under ammningen så körde jag vanlig tvätt "som alla utan gör" och det fungerade tills jag slutade amma då kom det igen..

Just nu har jag världens utbrott och det har krupit ner på halsen vilket det inte gjort tidigare så idag är jag skitless på det! Hudtransplantation kanske!?!?!

Det där med hormonutredning lät ju intressant dock. Kan ni inte berätta mer?? Vad går det ut på? Var gör man det?

• Zemiramis

Deni80:

Jo, finnarna försvann ju under tiden jag åt Roa, men kom tillbaka några månder efter jag avslutat kuren. För mig har det inte heller något samband med graviditet eftersom jag åt Roa för c:a 10 år sedan och var gravid först -05.

Hoppas verkligen Roa ska fungera för dig!

• Zemiramis

Åsa M A:

Jag har ätit en kur med Roa och jag säger ALDRIG MER. Efter den kuren så bytte jag hudläkare och fick pröva Tetralysal (hade tidigare ätit Tetracyklin), differin, Skinoren, Dalacin mfl. preparat. Ingenting hjälper i längden, ingenting.

• Zemiramis

Btw, finns det någon här som har blivit hjälp av tex p-piller?

• Fridapida
    Zemiramis skrev 2007-10-20 19:59:27 följande:
    Jag har funderat på det, men vill ogärna stoppa i mig hormoner. Tycker att det är lite otäckt...
  • Elsans
    Zemiramis skrev 2007-10-20 19:59:27 följande:
    Längre bak i tråden finns det folk som blivit hjälpta av Diane, verkar skitbra! Jag äter Yasmine och det har inte fungerat öht för mig.
  • Zemiramis

Nä, jag kan inte heller använda hormonpreparat, jag undrade mest om någon blivit hjälpt av p-pillerna. Och om det isf var kvinnor som har stora problem med akne som blivit hjälpta.

• yagmur182

Nu ska jag snart börja på en Roaccutan-kur. Måste ta blodprov och vänta på mensen bara.
    Blir dock lite nedstämd av att läsa om många av era erfarenheter av Roa
    Jag hoppas hoppas verkligen att det kommer fungera och att jag slipper alltför jobbiga biverkningar.

Deni80: Berätta gärna om dina besvär. Har du börjat med kuren ännu? Hur stor dos kommer du starta på?

Svar på tråden Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??