• Elsans

Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??

Jag började med Differin för några månader sedan och har precis börjat med skinoren också då det blev bättre av differin men inte helt bra. är det någon mer som använder eller har använt receptbelagda akneprodukter som vill utbyta lite erfarenheter kanske? Solskenshistorier av er som har använt det förr och blivit bra är såklart väldigt välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-04 13:23:45:
    Några bra länkar:

huden.nu/hudbesvar/akne/

www.internetmedicin.se/dyn_main.asp&ref=spec&link=22&linknamn=Hud/Venereologi

www.forumdoktorn.se/hud/index.asp&r=169

• Svar på tråden Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??
  • BettanB

Man kan undra om inte vi går till samma vårdcentral.

LindasViggo06 skrev 2007-10-25 17:53:47 följande:
    jag fick besvär i vuxen ålder, jag sökte hjälp genom vårdcentralen och blev dåligt bemött, de sa "Du har acne" " det är en sjukdom" "Finns ingen hjälp el botemedel mot det"
  • em84

Hallå på er!
    Har nu fått sluta med tetracyklin. Har ätit det sen den 11:e september och det blev så fruktansvärt mycket värre, hemskt! Min hudläkare sa att jag skulle göra ett uppehåll och vänta tre veckor. Blir det bättre är det medicinen, blir det ingen förbättring sa hon att det var hormonellt!
    Känns så surt att medicinen bara gjort det värre!!
    Förresten! Min kära syster ska börja med roaccutan nu och hon kör med duac-gel tror jag det heter och hon är jättenöjd med den. Det är det enda som har funkat på henne!

• Zemiramis

em84: Vad är duac-gel? Har inte hört talas om tidigare.

Btw, fler med finnar i hårbotten? Vad gör man åt dem??? *suckar uppgivet*

• em84

Zemiramis: Det är något min syster har fått på recept! En gel som du smörjer med. Hon har ju provat allt utom det och roaccutan nu då, duac-gel är jättebra tycker hon. Jag ska också försöka prova med det sen tänkte jag.

• Momento

Nu har jag börjat prova lite alternativa metoder ist. Är så trött på alla mediciner som ändå inte hjälper!
    Jag bastar 1-2 dagar i veckan ca. 15-30 minuter (sedan står jag inte ut i värmen... och så har jag börjat med en tablett från hälsokost som heter apiforce. Jag gick tvivlande in men nu efter ca. 2 veckor så faktiskt liiite bättre. Vågar inte riktigt ropa hej än men alla positiva resultat är välkomna
    De har börjat torka så det kliar utav helsike men det kan jag leva med. Har fått lite nya finnar men de blir små och röda och sedan försvinner de. Är lite småchockad får jag nog erkänna.. väntar på att det närsom ska vända och bli illa igen.. van vid det resultatet!
    På hälsokost sa de även att man kunde prova zink mot finnar då det kunde vara brist på detta som gjorde att man får problem men jag provar apiforce först och får se vad jag tycker.

• Zemiramis

Momento: Intressant. Tala gärna om hur det går, jag är ganska desperat efter alla år med verkningslösa kurer...

• Elsans

em84: fan va trist att det blev så mkt värre! duac verkar vara superbra, flera i tråden som använder/använt det.

• Stargirl

Ni som äter/ätit roaccutan hur lång tid tog det innan hyn blev bättre? Jag har ätit drygt en vecka och jag är fortfarande i den "bli sämre" fasen.

• Frosk

Nu har läst och letat en massa info på nätet. Har kommit fram till att jag borde ha den typen som behandlas med nån typ av antibiotika. såg att nån fått Ery-Max tex. Finns det nåt alternativ till erymax? nåt som man kan äta trots att man jobbar på att skaffa barn. Och kanman verkligen hålla på att äta sånt hela tiden eller tar man det bara när man behöver?

Jag har också kommit fram till att jag SKA söka hjälp! Tänkte ringa i veckan, men tycker det är skiiitjobbigt.

Svar på tråden Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??