• Elsans

Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??

Jag började med Differin för några månader sedan och har precis börjat med skinoren också då det blev bättre av differin men inte helt bra. är det någon mer som använder eller har använt receptbelagda akneprodukter som vill utbyta lite erfarenheter kanske? Solskenshistorier av er som har använt det förr och blivit bra är såklart väldigt välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-04 13:23:45:
    Några bra länkar:

huden.nu/hudbesvar/akne/

www.internetmedicin.se/dyn_main.asp&ref=spec&link=22&linknamn=Hud/Venereologi

www.forumdoktorn.se/hud/index.asp&r=169

• Svar på tråden Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??
  • lilun

jag har använt dalacin både som kutan lösning och den som är en kräm. Tyckte att den som var en kräm var mycket bättre än kutan. Man tycket att det inte borde ha varit nån skillnad men jag tyckte det.

• olpansfamilj

dalacin var super bra på mig!!!
    Har även ätit tetracykliner men tog ett tag att se resultat.

• wice

jag har provat både roaccutan och ery-max bägge två preparaten har hjälpt mig till att bli fri från acne under lång period..

• Fridapida
    LindasViggo06 skrev 2007-10-01 19:46:57 följande:
    Finnar av alkohol, å f*n! kan man få det??
    Alltså jag har ju ingen vetenskaplig forskning som säger det, utan det är bara att jag ALLTID får finnar efter jag har festat. Men om det beror på alkohol, mkt smink, svett, dålig luft på krogen eller vad det nu kan vara vet jag ej.
    Det är därför jag är så nogrann med att tvätta huden även när jag är onykter o bara vill slänga mig i sängen.
  • LindasViggo06

Hehe ok.. sant, en brukar ju faktiskt vara lite slarvig med att tvätta av sminket efter ett partaj :) vilket brukar resultera i finnar :(

• Zemiramis

Aha, här passar nog jag in (fast det borde eg inte göra mig glad). Men som någon skrev oven, hoppet håller en uppe, så jag hoppas att någon här kanske känner till något preparat som jag inte prövat och som faktiskt fungerar.

Jag började få mycket finnar och onda sådana när jag var lite över 20. Sedan dess har jag provat allt, tror jag. Jag började med Tetracyklin och gick sedan vidare till Roacutan. Tetracyklin hjälpte först men sedan kom allt tillbaka igen. Roacutan hjälpte också först men sen har det kommit tillbaka igen.

I 14 år har jag behandlat utan nå't större resultat, det har eg bara kostat en förbannat massa pengar...

Efter dessa kurer har jag fått Tetralysal, differin, skinoren, dalacin osv. Ingen hjälper. Det enda som faktiskt fungerar på mig är att vara gravid. Då är min hy helt fantstisk. Fast det håller ju inte att vara på smällen jämt .

Vad är er-max, har inte hört talas om tidigare? Och vad är det Aftonbladet skriver, fri från finnar för bara 47 Jesu, inte bara receptfritt och billigt utan helt finn-fri - berätta om detta mirakelmedel...

• Elsans

Fridapida: Häärligt med skillnad!!

jag brukar också vara slarvig med att tvätta av sminket när jag varit ute. Sen jag började med i.d smink har jag inte fått finnar av det. Däremot innebär det ju att jag hoppar över differinet en kväll och det är ju inte bra. Måste skärpa mig med det!

zemiramis: jag undrar också vad det är i aftonbladet. tyvärr har jag inte plus så jag kan inte kolla heller. har du provat diane? många här verkar bli hjälpta av det.

• LindasViggo06

I aftonbladet så skriver dom om de receptfria medlen man kan köpa på apoteket. Att dom e minst lika bra som de som e dyra.. Att man också ska unvika salongerna där man mer el mindre blir lurad på pengar.

• Fridapida
    Zemiramis skrev 2007-10-02 12:39:15 följande:
    Aha, här passar nog jag in (fast det borde eg inte göra mig glad). Men som någon skrev oven, hoppet håller en uppe, så jag hoppas att någon här kanske känner till något preparat som jag inte prövat och som faktiskt fungerar.Jag började få mycket finnar och onda sådana när jag var lite över 20. Sedan dess har jag provat allt, tror jag. Jag började med Tetracyklin och gick sedan vidare till Roacutan. Tetracyklin hjälpte först men sedan kom allt tillbaka igen. Roacutan hjälpte också först men sen har det kommit tillbaka igen. I 14 år har jag behandlat utan nå't större resultat, det har eg bara kostat en förbannat massa pengar...Efter dessa kurer har jag fått Tetralysal, differin, skinoren, dalacin osv. Ingen hjälper. Det enda som faktiskt fungerar på mig är att vara gravid. Då är min hy helt fantstisk. Fast det håller ju inte att vara på smällen jämt .Vad är er-max, har inte hört talas om tidigare? Och vad är det Aftonbladet skriver, fri från finnar för bara 47 Jesu, inte bara receptfritt och billigt utan helt finn-fri - berätta om detta mirakelmedel...
    Oj... och nej! Har du haft detta i 14 år!!! Din stackare! Jag kan tyvärr inte uttala mig om er-max. Har aldrig hört talas om det. Det enda jag vet är att jag inte tror på mirakelkrämer. Det är ju så individuellt hur produkter fungerar på ens hy.
  • Elsans
    LindasViggo06 skrev 2007-10-02 13:27:32 följande:
    I aftonbladet så skriver dom om de receptfria medlen man kan köpa på apoteket. Att dom e minst lika bra som de som e dyra.. Att man också ska unvika salongerna där man mer el mindre blir lurad på pengar.
    Aha, ok. Det är alltså med skiten man kan köpa hos hudterapeuter de jämför med? det håller jag med om! hos dem blir man bara lurad på pengar. Vill inte tänka på hur mycket pengar jag har lagt ner på sånna produkter...
Svar på tråden Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??