• Elsans

Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??

Jag började med Differin för några månader sedan och har precis börjat med skinoren också då det blev bättre av differin men inte helt bra. är det någon mer som använder eller har använt receptbelagda akneprodukter som vill utbyta lite erfarenheter kanske? Solskenshistorier av er som har använt det förr och blivit bra är såklart väldigt välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-04 13:23:45:
    Några bra länkar:

huden.nu/hudbesvar/akne/

www.internetmedicin.se/dyn_main.asp&ref=spec&link=22&linknamn=Hud/Venereologi

www.forumdoktorn.se/hud/index.asp&r=169

• Svar på tråden Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??
  • Bobbenn
    Fridapida skrev 2007-09-28 12:02:57 följande:
    Ok, tråkigt att höra. Jag har inte så farligt, mest "vanliga" finnar i storlek. Men de har gjort sjukt ont och stannat kvar länge. Har ngt hjälpt dig?
    MD formulations hjälpte mig och innan det AHA behandlingar på salong Tyvärr fick jag sluta i och med graviditet men ska börja igen så fort bebis kommit
  • Fridapida
    Bobbenn skrev 2007-09-28 12:13:35 följande:
    MD formulations hjälpte mig och innan det AHA behandlingar på salong Tyvärr fick jag sluta i och med graviditet men ska börja igen så fort bebis kommit
    Jag vill göra AHA-behandling på salong, men får vänta tills jag är färdig med studierna. CSN tycker inte att jag ska få extra pengar...
  • Bobbenn
    Fridapida skrev 2007-09-28 12:53:31 följande:
    Jag vill göra AHA-behandling på salong, men får vänta tills jag är färdig med studierna. CSN tycker inte att jag ska få extra pengar...
    Hoppas det hjälper dig som det hjälpte mig vet hur dåligt man kan må av finnar.
  • LindasViggo06

Läste om differin och de ska hjälpa mot kvisslor,finnar,pormaskar, stod på lappen man får med sig i asken. Så jag hoppas den kommer hjälpam en som ni sa, så ska jag ta den på kvällen.

Om inte detta hjälper så blir det att ta kontakt med en privat läkare som ni råder...för på vårdecentralen känns dom så rutin mässiga...lixom som om de läser direkt ut en faktabok...

jag lider ju verkligen utav det här... usch :(

• Fridapida
    LindasViggo06 skrev 2007-09-28 13:08:34 följande:
    Läste om differin och de ska hjälpa mot kvisslor,finnar,pormaskar, stod på lappen man får med sig i asken. Så jag hoppas den kommer hjälpam en som ni sa, så ska jag ta den på kvällen. Om inte detta hjälper så blir det att ta kontakt med en privat läkare som ni råder...för på vårdecentralen känns dom så rutin mässiga...lixom som om de läser direkt ut en faktabok... jag lider ju verkligen utav det här... usch :(
    Jag har haft differen, gelen. Den hjälpte inte alls. En aning nedslående eftersom det var det första jag provade så jag trodde verkligen att NU ska jag få hjälp! Men icke.
    Hoppas att den hjälper på dig! Som du säkert vet är det solvarning på den.
  • LindasViggo06

precis så känner jag med, nu äntligen ska dom bort!! men så hör man eran erfarenhet så känns det bara onödigt...men vi får se, kankse funkar på mig. Jupp inte vara i solen med differin.

• Elsans

md formulations hjälpe ingenting för mig, har docj aldrig gjort en AHA behandling på salong men jag skulle gärn vilja. Dock vågar jag inte riktigt nu när jag använder differin och skinoren för det känns som att min hy blir skörare. Tar AHA bort ärr?

lindasviggo: kul med nån som har samma som jag! f.ö tyckte jag att den hjälpte mot finnarna jag hade förut, dock var det inte så mycket inåtgående bölder emn det är ju inte omöjligt att det hjälper för dig. har du krämen eller gelen?

• Fridapida
    LindasViggo06 skrev 2007-09-28 22:44:54 följande:
    jag har krämen...
    Det jag har hört är att den är bättre. Håller tummarna för dig.
Svar på tråden Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??