Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??

Jag tycker att Differin torkar ut alldeles för mycket! Det blir inte bra utan ger bara irriterad hud... visst att de värsta finnarna försvann, men det blev inte alls så bra som jag hoppats på.

• Fridapida

Nu väntar jag att de ska ringa från vårdcentralen... måste få något mot dessa finnar! Har använt Differin i två månader, men tycker inte att det gör någon större nytta.
    Hoppas jag får träffa en bra läkare, han som skrev ut Differin kollade inte ens eller frågade något om det. Jag blev bara så glad för att jag trodde att det var så enkelt! Men det var det ju inte så klart... Men nu håller jag tummarna.

• Fridapida

Nu så börjar jag äta Tetralysal 300 mg. Samtidigt ska jag använda Dalacinlösning morgon o kväll. Jag hoppas det ska hjälpa.

Är det någon som provat? Biverkningar eller positiva följder? Hjälpte det dig?

• Fridapida
    Bobbenn skrev 2007-09-28 11:51:42 följande:
    Tetralysal hjälpte inte mig alls! Såå jävla besviken och ledsen för det
    Är det sant!!! Vad tråkigt. Hade du mkt acne?
  • Fridapida
    Bobbenn skrev 2007-09-28 11:55:05 följande:
    Stora bölder under huden på haka och käklinje/hals   Har blivit lite bättre men eftersom jag var tvungen att sluta med Aha vid graviditet kom finnarna tbx ärren är det värsta
    Ok, tråkigt att höra. Jag har inte så farligt, mest "vanliga" finnar i storlek. Men de har gjort sjukt ont och stannat kvar länge. Har ngt hjälpt dig?
  • Fridapida
    Bobbenn skrev 2007-09-28 12:13:35 följande:
    MD formulations hjälpte mig och innan det AHA behandlingar på salong Tyvärr fick jag sluta i och med graviditet men ska börja igen så fort bebis kommit
    Jag vill göra AHA-behandling på salong, men får vänta tills jag är färdig med studierna. CSN tycker inte att jag ska få extra pengar...
  • Fridapida
    LindasViggo06 skrev 2007-09-28 13:08:34 följande:
    Läste om differin och de ska hjälpa mot kvisslor,finnar,pormaskar, stod på lappen man får med sig i asken. Så jag hoppas den kommer hjälpam en som ni sa, så ska jag ta den på kvällen. Om inte detta hjälper så blir det att ta kontakt med en privat läkare som ni råder...för på vårdecentralen känns dom så rutin mässiga...lixom som om de läser direkt ut en faktabok... jag lider ju verkligen utav det här... usch :(
    Jag har haft differen, gelen. Den hjälpte inte alls. En aning nedslående eftersom det var det första jag provade så jag trodde verkligen att NU ska jag få hjälp! Men icke.
    Hoppas att den hjälper på dig! Som du säkert vet är det solvarning på den.
  • Fridapida
    LindasViggo06 skrev 2007-09-28 22:44:54 följande:
    jag har krämen...
    Det jag har hört är att den är bättre. Håller tummarna för dig.
  • Fridapida
    em84 skrev 2007-09-29 22:40:52 följande:
    Hej alla!Är det normalt att man plötsligt har miljoner fler finnar efter att ha börjat med tetracyklin? Har ätit det i ca 2-3 veckor nu ungefär. Jag vågar knappt gå ut som jag ser ut!
    [/citat]
    LindasViggo06 skrev 2007-09-30 16:39:39 följande:
    [citat]
    förstår dig precis hur du känner em84, jag har börjat klena in differin i fäjset och nu ploppar det upp massa skit i ansiktet på mig, frusterande!! gå ut e inte aktuellt direkt :(
    Men kan det inte vara så att huden ska ha ut "skiten" som finns i den innan den blir bra?
    Det kan ju ta ett litet tag... *håller hoppet vid liv*
  • Fridapida

Jag har nu ätit Tetralysal 300 mg samt använt Dalacinlösningen i snart i en vecka.

Jag märker en liten skilnad. Jag hade fått lite nya finnar igår. Vilket jag ofta får efter jag druckit alkohol (70 årsfest). Men de nya finnarna var vanliga små som blev vita på en gång. Det kändes lite konstigt att bli glad över finnar, men jag blev glad över att de inte var de otäcka som gör skitont o ligger längre in! Nu hoppas jag att det fortsätter åt rätt håll.

Svar på tråden Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??