Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??
Hej vad bra att det finns en tråd om detta, ringde nyss och bokade en tid för min problemhy, hoppas verkligen att jag får bukt med det här nu :)
Hej vad bra att det finns en tråd om detta, ringde nyss och bokade en tid för min problemhy, hoppas verkligen att jag får bukt med det här nu :)
Alltså jag ska till vårdcentralen på torsdag angående om min acne, men jag har tänkt på en sak, JAG kan ju inte dra slutsatsen om det e homronellt problem el om det e utav andra orsaker (allergi),jag kan ju inte veta detta. och hur ska då den som hjälper mig se detta? för det krävs väl olika behandlingar? jag menar...han ser ju inte på mina finnar vad de orsakas av, kan det alltså bli så att jag får börja med en behandling och sedan se vilka som hjälper? alltså vad har era läkare sagt?
hmmm okej då vill jag nog inte äta roaccutan, diane låter ju bra, men tänk om inte mina finnar e homronella? men de e kalrt...vad fan skulle det annars bero på? det enda jag märker att jag får mer finnar, e när jag typ använder schampoon som e för starka..och har för mycket styling grejs i håret..då ploppar det upp mer..så jag e livrädd att det inte finns något medel som kan hjälpa mig :(
jag inga pormaskar utan stora bölder som tar så himla lååång tid att läka, vare sig jag klämmer el inte :( längtar tills på torsdag då jag äntligen ska iväg och söka för detta.
Jaha då har jag varit på Vårdcentralen med min hy..Och det känns som ett bakslag, för det finns tydligen inga läkemedel mot acne fick jag förklarat för mig :(
Jag drog upp Roaccutan för henne, men hon sa "Gud nej" det e det inte värt med dom biverkningarna. Och sedan sa jag Diane, men det är även biverkningar me det sa hon. Hon sa att Acne e någon man får lära sig "leva" med. Hon skrev ut två krämer, kommer inte ihåg vad dom hette men jag ska hämta dom på apoteket när dom öppnat. Dom skulle tydligen hjälpa lite..men det tar inte BORT acnen, den kommer alltid finnas där.
"Undvik smink, krämer och dylikt"...man ba, jaha då kommer jag aldrig kunna sminka mig och min acne kommer alltid finnas där, jippi vad skoj! INTE!!!! känner mig skitledsen nu..en känner ju sig inte vacker direkt :(
Sådär har hämtat ut mina läkemedel nu.. det var Differin (ska smörjas i gång dagligen) och Dalacin som jag ska dutta på på de variga finnarna..undra hur det här kommer gå. jag är väldigt skeptiskt faktiskt :(
nej hon sa till mig att smörja en gång per dag. Och jag har inga "pormask" problem, utan jag får finnar överallt som e röda och svullna som det lbir klassiska vita prickar i, som ser ut att säga "plopp" när som helst :( ..inga pormaskar va?, för hur blir pormaskar?? njee hon verkade lite "lost"...
Läste om differin och de ska hjälpa mot kvisslor,finnar,pormaskar, stod på lappen man får med sig i asken. Så jag hoppas den kommer hjälpam en som ni sa, så ska jag ta den på kvällen.
Om inte detta hjälper så blir det att ta kontakt med en privat läkare som ni råder...för på vårdecentralen känns dom så rutin mässiga...lixom som om de läser direkt ut en faktabok...
jag lider ju verkligen utav det här... usch :(
precis så känner jag med, nu äntligen ska dom bort!! men så hör man eran erfarenhet så känns det bara onödigt...men vi får se, kankse funkar på mig. Jupp inte vara i solen med differin.
jag har krämen...