• Elsans

Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??

Jag började med Differin för några månader sedan och har precis börjat med skinoren också då det blev bättre av differin men inte helt bra. är det någon mer som använder eller har använt receptbelagda akneprodukter som vill utbyta lite erfarenheter kanske? Solskenshistorier av er som har använt det förr och blivit bra är såklart väldigt välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-04 13:23:45:
    Några bra länkar:

huden.nu/hudbesvar/akne/

www.internetmedicin.se/dyn_main.asp&ref=spec&link=22&linknamn=Hud/Venereologi

www.forumdoktorn.se/hud/index.asp&r=169

• Svar på tråden Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??
  • sydneygirl

Kanske har nämnts tidigare, men man ska leta efter "non comedogenic" när det gäller foundation. Detta betyder att det inte täpper till porer.

• Indianica
    Dementia skrev 2007-10-03 09:34:04 följande:
    Jag googlade glycolic peels och vad jag fattade det som så var det ingen billig grej.Många gör det på salong med glycolic mask.Jag är mest nyfiken på om man kan köpa det i handeln och vad priserna ligger på
    Beror ju lite på märke, men mellan 3-700 kr per produkt och behandling får du räkna med. Det är svindyrt.
  • Werran

Ang. glycolic peels..

Om man gör det på hudsalonger kan det kosta en hel del men jag gör det hemma. Köpte en flaska glycolic peel med 30% styrka från www.platinumskincare.com/, jag kommer inte ihåg vad den kostade, kanske runt 4-500 kr men det var för över ett år sedan och jag har en tredjedel kvar. Så för mig känns det inte dyrt alls... men de kanske bara är jag?

• Indianica

Någon som vet vad som kan bli aktuellt för mig?

Jag har lindrig akne, 5-10 finnar och Duac har hjälpt mig HELT, men tyvärr är jag allergisk mot det på bröstet (har nog tunnare, känslig hy där)

Jag är jättenervös för att få ett nytt preparat som göt att finnarna i fejset återkommer....men måste ju be om ngt nytt för bröstet...villl inte ha finnar i urringningen *blä*

Ska jag bara lita på att hudläkaren vet bäst eller föreslå ngt själv? Differin t ex, är dte bra?

• TezzyBump
    sydneygirl skrev 2007-10-03 13:37:46 följande:
    Kanske har nämnts tidigare, men man ska leta efter "non comedogenic" när det gäller foundation. Detta betyder att det inte täpper till porer.
    kolla in mk foundation.
  • Elsans

werran: tar glycolic peels bort ärren alltså? det låter ju utmärkt, då har jag en grej till att prova om inte AHA funkar. (jag har tidigare provat micropeeling och kemisk peeling, enerpeel, och det var döden för min hud. Gjorde det för tätt inpå och hudterapeuten hade inte heller vett att säga stopp)

indianica: va skumt att du är allergisk på bröstet men inte i ansiktet. Jag tror absolut att differin kan vara nåt för dig, dock fungerar ju olika saker på olika personer men jag har också lindrig och för mig fungerar det bra.

TezzyBump skrev 2007-10-03 21:56:50 följande:
    kolla in mk foundation.
    INTE intresserad!!
  • Elsans

Glömde skriva att jag helt plötsligt har blivit jättetorr, ffa runt munnen. Optimistiskt nog ser jag det ett tecken på att skinorenen har börjat fungera vad använder ni andra för rengöringsgrejer och fuktgrejer?

• Elsans
    Smurfen06 skrev 2007-10-03 22:37:35 följande:
    Sluta med socker!
    Varför det? det har INGENTING med akne att göra...
  • TezzyBump

Åsa M A skrev 2007-10-03 22:40:16 följande:

Varför det? det har INGENTING med akne att göra...
    jag fick bra mkt bättre hy när jag la om min kost o minskade ner på socker o dåliga fetter. dålig kost och rökning o miljögifter o dålig luft är stora bovar till oren hy.
Svar på tråden Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??