Inlägg från: TezzyBump |Visa alla inlägg
  • TezzyBump

Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??

Ingless skrev 2007-09-17 18:27:22 följande:
    Klok investering!Vilka preparat kör du med nu då?Jag vill prova diane.
    är inte diane ett kombinerat p-piller/acnebehandling?
    eller?

ni som har svår acne, vad har ni testat för produkter?
    för starka produkter som torkar ut huden gör bara så att finnarna blir ännu fler då "gubbarna" nere i talgproduktionsgrottan får signaler att börja producera ännu mer talg.
    sen så klämmer man finnarna så finns det ju en risk att man trycker ner hälften igen så det bara förvärrar saken, plus att man sprider ut bakterierna i ansiktet
    -klämmer man en, så får man fem till.
  • TezzyBump
    Ingless skrev 2007-09-23 19:55:22 följande:
    Du har rätt om diane.Det lockar mig att slå två flugor i en smäll.I morgon ska jag ringa vårdcentralen.
    hehe okej, ngn här som testat mary kays produkter?
  • TezzyBump
    sydneygirl skrev 2007-10-03 13:37:46 följande:
    Kanske har nämnts tidigare, men man ska leta efter "non comedogenic" när det gäller foundation. Detta betyder att det inte täpper till porer.
    kolla in mk foundation.
  • TezzyBump

Åsa M A skrev 2007-10-03 22:40:16 följande:

Varför det? det har INGENTING med akne att göra...
    jag fick bra mkt bättre hy när jag la om min kost o minskade ner på socker o dåliga fetter. dålig kost och rökning o miljögifter o dålig luft är stora bovar till oren hy.
  • TezzyBump

Åsa M A skrev 2007-10-03 23:41:18 följande:

Det finns de det hjälper för men det är ingenting som är vetenskapligt bevisat eller allmängiltigt.
    skadar ju inte att testa
  • TezzyBump

Åsa M A skrev 2007-10-04 10:33:19 följande:
    [citat]
    Finns ju ingenting som säger att folk härinne inte har testat det. jag tänker dock inte testa det för jag tror inte på det. Dock är det väldigt intressant att det inte var mary k som hjälpte dig med din hy när du har försökt göra reklam för det minst 2ggr i bara denhär tråden...

Mary Kay har fått min hud att bli fastare o lystern har kommit tillbaka o hjälpt mej att få bort det glansiga i t-zonen o gjort så att balansen i huden blivit bättre. o mycket mjukare och lenare och renare. och min kostomläggning med mindre socker o bra fetter har hjälpt mej ner i vikt och gjort mej piggare o även det hjälpt min hy att bli renare.
    det jag menar är, smörjer man kroppen inifrån med flottigt fett o socker så är det inte så konstigt att man ser ut så på utsidan, för att inte tala om insidan, men det är inte så att jag säger att alla äter så, det är vad som hjälpt MIG!
    Varför jag rekommenderar mk produkter är därför att jag vet så många som blvit hjälpta av dem. sen om du inte vill det så behöver du inte det men då har jag ju iaf sagt vad JAG tror skulle hjälpa Många andra. sen får de välja själva om de vill läsa vad jag skrivit eller ignorera det, gäller ju dej med.

• TezzyBump
    Indianica skrev 2007-10-04 12:07:17 följande:
    Jag tror inte det finns så många som lever så "sunt" som personer som lider av akne. De flesta har nog testat alla huskurer som finns. Men akne handlar inte om oren hud, om att smörja sig själv med dålig mat inuti kroppen, då har man för övrigt dålig koll på hur vi ser ut inuti, maten smörjs inte på hudens insida. Tyvärr(?). Vore det så enkelt skulle som sagt alla finndrabbade ha värsta bästa huden, för de flesta är supernogga med rengöring och "bra" mat. Men tyvärr är akne en sjukdom och inte en hygienfråga. Att slänga ur sig till en finndrabbad person att han/hon borde tvätta sig mer och äta bättre mat är som att håna kan jag tycka. Det är en okej sak att börja med för att få mjukare hud, MEN har man som en del, lidit i kanske 15 år av akne tycker jag man ska tänka på att det är känsligt.
    Det var inte min mening att håna andra, jag föstår att det är jobbigt att ha problem med sin hy. Har haft problem själv. Dock ej i 15 år och så grova problem, men ändå problem.

Så förlåt till er som känner er hånade och kränkta.

Over and out!
Svar på tråden Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??