• Elsans

Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??

Jag började med Differin för några månader sedan och har precis börjat med skinoren också då det blev bättre av differin men inte helt bra. är det någon mer som använder eller har använt receptbelagda akneprodukter som vill utbyta lite erfarenheter kanske? Solskenshistorier av er som har använt det förr och blivit bra är såklart väldigt välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-04 13:23:45:
    Några bra länkar:

huden.nu/hudbesvar/akne/

www.internetmedicin.se/dyn_main.asp&ref=spec&link=22&linknamn=Hud/Venereologi

www.forumdoktorn.se/hud/index.asp&r=169

• Svar på tråden Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??
  • Elsans
    Ingless skrev 2007-09-17 17:47:19 följande:
    Ringde sjukan men där sa dom att jag behöver remiss från läkaren på vårdcentralen.Imorgon ska jag ringa vårdcentralen.Jag ska bannemig bli fri från skiten innan året är slut.
    jag ockås!! *stampa i marken* själv gick jag till en privat hudläkare, fick komma dit samma vecka jag ringde. Väl spenderade 300kr tycker jag!
  • Ingless

Klok investering!Vilka preparat kör du med nu då?Jag vill prova diane.

• Elsans

Jag har använt differin, på kvällen, i några månader och så har jag precis börjat med skinoren, på morgonen. Jag äter yasmin p-piller också men dom har jag ätit i över ett år nu och dom har inte någon effekt öht på min hy så det är bara som p-piller.

• Ingless

Jag har varit to busy idag.Får plinga till vårdcentralen imorgon.Tack och lov för att det kommer en dag imorgon också .

• Ingless

På måndag ska jag till vårdcentralen.Det ska bli så skönt att få hjälp av ett proffs.Ha det bra!

• Elsans
    Ingless skrev 2007-09-19 14:43:38 följande:
    På måndag ska jag till vårdcentralen.Det ska bli så skönt att få hjälp av ett proffs.Ha det bra!
    Åh, va spännande!
  • Ingless

Ja efter 23 år med acne så ska det bli skönt att få hjälp.Man blir så deppig av att se ut som en tonåring.Det är ju inte på ett positivt sätt heller.Många vill ju se yngre ut men utan finnar då.Jag återkommer på måndag när jag varit hos läkarn.

• yagmur182

Åsa M A skrev 2007-09-17 17:07:18 följande:

yagmur: Är inte all akne hormonrelaterad?
    Jag tror inte den alltid beror just på hormoner. Det kan väl orsakas av andra obalanser i kroppen? Jag vet faktiskt inte, det var vad min läkare sa iallafall.

Jag smörjer också med Duac som är det bästa jag provat hittills iallafall. Jag blir ganska torr av den men inte värre än att jag klarar av det.

Vilken tur ni har som fått läkartider så snabbt! Jag får alltid vänta i 1-2 månader på mina läkartider :(
    Nästa vecka ska jag på preventivmedelsrådgivning och på inrådan av min hudläkare prova Yasmine som ett komplement.
  • em84

Hej på er alla!
    Jag har samma problem här, massor av finnar och har lidit utav det sen jag var 12 ungefär! Det lustiga är att det är inte så ytliga finnar utan dem sitter verkligen under huden.
    Har fått börja med tetracyklin och ska äta den nu i ett par månader. Har även provat dalacin, men det funkade inte!
    Jag har perioral dermatit också, så jag ser rent utav förskräcklig ut ibland, knallröd! Är det någon mer som lider utav det?

• Fridapida

Nu väntar jag att de ska ringa från vårdcentralen... måste få något mot dessa finnar! Har använt Differin i två månader, men tycker inte att det gör någon större nytta.
    Hoppas jag får träffa en bra läkare, han som skrev ut Differin kollade inte ens eller frågade något om det. Jag blev bara så glad för att jag trodde att det var så enkelt! Men det var det ju inte så klart... Men nu håller jag tummarna.

Svar på tråden Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??