• Elsans

Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??

Jag började med Differin för några månader sedan och har precis börjat med skinoren också då det blev bättre av differin men inte helt bra. är det någon mer som använder eller har använt receptbelagda akneprodukter som vill utbyta lite erfarenheter kanske? Solskenshistorier av er som har använt det förr och blivit bra är såklart väldigt välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-04 13:23:45:
    Några bra länkar:

huden.nu/hudbesvar/akne/

www.internetmedicin.se/dyn_main.asp&ref=spec&link=22&linknamn=Hud/Venereologi

www.forumdoktorn.se/hud/index.asp&r=169

• Svar på tråden Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??
  • Elsans

Just, de har jag hört talas om. jag själv har ätit yasmin i ett år nu som också ska vara lite så men inte alls lika effektivt som diane och det fungerar inte alls. Ska kanske  föreslå det för hudläkaren när jag går dit om dessa krämer inte fungerar, för visst får inte barnmorskor skriva ut det??

• Elsans

Får fundera på diane ifall inte kombinationen differin skinoren fungerar. tack för tipset! :)

För mig har differin (jag har krämen, inte gelen) fungerat bra. Ett tag i somras blev jag röd och jättetorr, då pausade jag i en vecka och sen började jag med varannan dag och trappade sen upp till varje och det har gått bra.

INdinaica: nää, persikohy blir det nog (tyvärr) aldrig för mig men bättre än såhär måste det ju kunna bli. Dock tror jag inte att Duac är något för mig. mitt problem är mest pormaskar, har nästan aldrig finnar ffa inte sen jag började med differin. Fast duac kanske fungerar mot pormaksar också??

• Elsans
    carrobarro84 skrev 2007-09-10 20:06:20 följande:
    jag tar en kombination av basiron, dalacin, differin och sen äter jag tetralysal, det fungerar bra men så fort jag slutar kommer dte tillbaka efter nån månad. känns som man behöver lägga massa pengar på medicin hela livet.
    Det är jag lite orolig över. Att såsnart jag slutar kommer allt tillbaka...
  • Elsans

Oj vilka biverkningar av diane! ery-max, vad är det? Roaccutan har jag också funderat på, dock som sista utväg och sålångt har jag inte kommit ännu. F.ö får jag nu ta tillbaka att jag mest har problem med pormaskar och nästan aldrig finnar. Jag slutade med p-piller temporärt för en månad sedan (mådde konstigt och ville utesluta att det var pga dem) och igår fick jag 4 finnar ska ju börja med dem snart igen så får hoppas på att det blir bättre då.

• Elsans

Jossan: va skönt att äntligen ha hittat något som fungerar! kanske skulle diane inte riktigt passa mig då för jag har det nog inte värre vid mens.

indianica: det var det jag misstänkte, hopas dock på att skinoren+differin ska fungera bra. Jag har också trånga talggångar. De stackars hudterapeuterna får verkligen kämpa när jag vill ha en porrengöring.

• Elsans
    LindasViggo06 skrev 2007-09-14 11:14:09 följande:
    Hej vad bra att det finns en tråd om detta, ringde nyss och bokade en tid för min problemhy, hoppas verkligen att jag får bukt med det här nu :)
    Visst känns det skönt när man äntligen gör det! välkommen till tråden!

yagmur: Är inte all akne hormonrelaterad?

mem: hmm, dendär duac igen. Den verkar verkligen skitbra!

Ingless: Välkommen! Jag är också skittrött på det! är liksom 26, inte 15...
  • Elsans
    Ingless skrev 2007-09-17 17:47:19 följande:
    Ringde sjukan men där sa dom att jag behöver remiss från läkaren på vårdcentralen.Imorgon ska jag ringa vårdcentralen.Jag ska bannemig bli fri från skiten innan året är slut.
    jag ockås!! *stampa i marken* själv gick jag till en privat hudläkare, fick komma dit samma vecka jag ringde. Väl spenderade 300kr tycker jag!
  • Elsans

Jag har använt differin, på kvällen, i några månader och så har jag precis börjat med skinoren, på morgonen. Jag äter yasmin p-piller också men dom har jag ätit i över ett år nu och dom har inte någon effekt öht på min hy så det är bara som p-piller.

• Elsans
    Ingless skrev 2007-09-19 14:43:38 följande:
    På måndag ska jag till vårdcentralen.Det ska bli så skönt att få hjälp av ett proffs.Ha det bra!
    Åh, va spännande!
Svar på tråden Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??