• em84

Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??

Hej på er alla!
    Jag har samma problem här, massor av finnar och har lidit utav det sen jag var 12 ungefär! Det lustiga är att det är inte så ytliga finnar utan dem sitter verkligen under huden.
    Har fått börja med tetracyklin och ska äta den nu i ett par månader. Har även provat dalacin, men det funkade inte!
    Jag har perioral dermatit också, så jag ser rent utav förskräcklig ut ibland, knallröd! Är det någon mer som lider utav det?

• em84

Jag blir ju rädd när jag läser att det kommer tillbaka efter behandling. Min läkare sa att det inte alls hade med det att göra ju. Ska man behöva äta dem för alltid då?

• em84

Hej alla!
    Är det normalt att man plötsligt har miljoner fler finnar efter att ha börjat med tetracyklin? Har ätit det i ca 2-3 veckor nu ungefär. Jag vågar knappt gå ut som jag ser ut!

• em84

Hoppas verkligen att det blir bättre! Känner mig som en pizza i ansiktet!

• em84

Hej på er tjejer!
    Hur går det för er?
    Här är det inte alls bra!! Har ätit tetracyklin sen den 11 september och det blir f-n bara värre, blir galen snart! Ingen förbättring alls!

• em84

Nej, jag förstår inte alls. Har t om fått på hela ryggen och axlarna nu. Okej om det blir värre ett par veckor, men sen ska det väl hända något tycker man ju.

• em84

Hallå på er!
    Har nu fått sluta med tetracyklin. Har ätit det sen den 11:e september och det blev så fruktansvärt mycket värre, hemskt! Min hudläkare sa att jag skulle göra ett uppehåll och vänta tre veckor. Blir det bättre är det medicinen, blir det ingen förbättring sa hon att det var hormonellt!
    Känns så surt att medicinen bara gjort det värre!!
    Förresten! Min kära syster ska börja med roaccutan nu och hon kör med duac-gel tror jag det heter och hon är jättenöjd med den. Det är det enda som har funkat på henne!

• em84

Zemiramis: Det är något min syster har fått på recept! En gel som du smörjer med. Hon har ju provat allt utom det och roaccutan nu då, duac-gel är jättebra tycker hon. Jag ska också försöka prova med det sen tänkte jag.

• em84

Hej!
    Undrar vad dessa produkter kostar? Finns dem att köpa på nätet? (Mineralsmink)

• em84

Hej!
    Jag har nu börjat med duac-gel och redan nu syns det resultat, efter ett par dagar. Hoppas att det håller i sig.
    Min hy blev också mycket värre av tetracykliner, hela ryggen, svanke, halsen och ansiktet! Det blev bättre när jag slutade med dem!

Svar på tråden Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??