• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • josefsmamma
    Guldskimmer skrev 2007-08-29 19:36:21 följande:
    Om man är kristen så tror man på Guds ord=bibeln. Så homosexualitet platsar inte in i det kristna levnadssättet överhuvudtaget är mitt svar på den frågan.
    det var det värsta jag hört!!!
    var det inte eran Jesus som sa att den som är fri från synd ska kasta första stenen?
    det är väl isf gud som skapat människan och då även homosexualitet!!
    man kan mycket väl vara homosexuell och kristen!
    Josef 050703..... Elise och Fiona 070408
  • Axelpaxel

ja självklart!! varför inte? de är människor de också!

• Alexiaa

Guldskimmer- Men hur skulle han då i ett land som USA, väldigt kristet land, kunna bli vald som det?
    Du måste väl veta att det finns olika tolkningar av bibeln precis som det finns av koranen.
    Finns vissa som tolkar bibeln på det viset att "all sexuell samrörelse är synd"...finns en sekt för sånt.
    Sedan finns det folk som menar att GUD älskar alla och Gud är kärlek så jag vet inte vad man ska tro! jag är inte heller insatt i bibeln men jag vet att det finns flera homosexuella präster iaf.

• Längtande83a

Jag tog upp denna fråga med en präst, och han sa till mig att det inte står i biblen att en homosexuell människa skulle vara något dåligt. Han höll med mig om att alla som vill gifta sig i kyrkan ska få göra det.

• mindless

Om inte kyrkan kan tänka sig att viga homosexuella bör de inte ha rätt att viga alls. Pusselbitar ställer en berättigad fråga: ?Varför inte ha alla vigslar borgligt och sen låta det vara upp till var och en att ha en välsignelsecermoni i valfritt samfund??.

Det undrar jag med.

• Anna1111

Det är en liten grupp kristna som menar på att homosexuella inte platsar som kristna. De som däremot inte platsar som kristna är fördömande människor. Det står i bibeln!
    Men om nu bibeln är emot homosexualitet, varför står det då att det bara är män som inte får "dela säng" med en man" varför står det inte att kvinnor inte får "dela säng" med kvinnor. Tror snarare att det handlade att män gav sig på pojkar (som var vanligt på den tiden) och man ville ta itu med det problemet.

• Guldskimmer
    Alexiaa skrev 2007-08-29 19:48:52 följande:
    Guldskimmer- Men hur skulle han då i ett land som USA, väldigt kristet land, kunna bli vald som det?Du måste väl veta att det finns olika tolkningar av bibeln precis som det finns av koranen.Finns vissa som tolkar bibeln på det viset att "all sexuell samrörelse är synd"...finns en sekt för sånt.Sedan finns det folk som menar att GUD älskar alla och Gud är kärlek så jag vet inte vad man ska tro! jag är inte heller insatt i bibeln men jag vet att det finns flera homosexuella präster iaf.
    Ja nog vet jag att det finns olika tolkningar av bibeln OCH att det finns homosexuella präster, biskopar osv MEN jag anser att det som står i bibeln ang. homosexualitet är klart och tydligt, så någon egen tolkning är överflödig.

Hur en homosexuell man/präst/biskop kan bli vald som det? Dom har väl missförstått hela bunten antar jag.
  • Alexiaa

Jag kan också ifrågasätta kyrkans rätt att viga folk...kyrkan har ju Noll makt i dagens samhälle och vigsel är ju egentligen något juridiskt i mina ögon.
    Därför tycker jag kanske också att man bör ha en välsignelse i kyrkan och sedan kanske det "riktigta bröllopet" där en myndighetsperson utför akten.

• fru kost

Nej. det tycker jag inte de ska.....

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?