Inlägg från: Guldskimmer |Visa alla inlägg
  • Guldskimmer

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

NEJ ABSOLUT INTE - bibeln är ju helt klart och tydligt emot homosexualitet så varför i all världen ska dom gifta sig i kyrkan för?

För mig personligen spelar det ingen roll, men det känns ungefär lika "dumt" som att två buddhister prompt skulle gifta sig i ett judiskt tempel liksom, VARFÖR?

• Guldskimmer
    Alexiaa skrev 2007-08-29 19:32:01 följande:
    Det finns olika tolkningar av bibeln...det finns ju tom. präster som är homosexuella själva och tom biskopar som själva e homosexuella.Det beror helt på hur man tolkar bibelns ord!!!
    [/citat]

Det står klart och tydligt, så någon tolkning behövs inte
    josefsmamma skrev 2007-08-29 19:32:55 följande:
    [citat]
    men om man är kristen så ska det alltså gå bra?Då kan det inte ha något med sexuell läggning att göra!
    Om man är kristen så tror man på Guds ord=bibeln. Så homosexualitet platsar inte in i det kristna levnadssättet överhuvudtaget är mitt svar på den frågan.
  • Guldskimmer

Blev tyvärr lite fel:

Alexiaa skrev 2007-08-29 19:32:01 följande:
    Det finns olika tolkningar av bibeln...det finns ju tom. präster som är homosexuella själva och tom biskopar som själva e homosexuella.Det beror helt på hur man tolkar bibelns ord!!!
    Det står klart och tydligt, så någon tolkning behövs inte.
  • Guldskimmer
    Alexiaa skrev 2007-08-29 19:40:31 följande:
    Klart det gör, hur skulle du annars förklara att en av de högsta inom amerikanska kyrkan är homosexuell?Eller homosexuella präster...
    förklaringen är väl att dom inte hade på sig läsglasögonen när dom läste bibeln, dom har ju tydligen inte sett vad som står.
  • Guldskimmer
    Alexiaa skrev 2007-08-29 19:48:52 följande:
    Guldskimmer- Men hur skulle han då i ett land som USA, väldigt kristet land, kunna bli vald som det?Du måste väl veta att det finns olika tolkningar av bibeln precis som det finns av koranen.Finns vissa som tolkar bibeln på det viset att "all sexuell samrörelse är synd"...finns en sekt för sånt.Sedan finns det folk som menar att GUD älskar alla och Gud är kärlek så jag vet inte vad man ska tro! jag är inte heller insatt i bibeln men jag vet att det finns flera homosexuella präster iaf.
    Ja nog vet jag att det finns olika tolkningar av bibeln OCH att det finns homosexuella präster, biskopar osv MEN jag anser att det som står i bibeln ang. homosexualitet är klart och tydligt, så någon egen tolkning är överflödig.

Hur en homosexuell man/präst/biskop kan bli vald som det? Dom har väl missförstått hela bunten antar jag.
  • Guldskimmer
    josefsmamma skrev 2007-08-29 19:48:43 följande:
    det var det värsta jag hört!!!var det inte eran Jesus som sa att den som är fri från synd ska kasta första stenen?det är väl isf gud som skapat människan och då även homosexualitet!!man kan mycket väl vara homosexuell och kristen!
    Jag fördömmer ingen. Men är man kristen så tror man på bibeln, och att då inte hålla med om det som står går inte ihop för mig i alla fall.
  • Guldskimmer
    Elinore skrev 2007-08-29 20:00:00 följande:
    Nej det tycker jag inte... jag tycker inte heller att föräldrar ska döpa sina barn i kyrkan(eller gifta)sig om dom en kvart senare säger; nej vi e inte troende.. men, det e ju så fint i kyrkan... då har man nog missat en hel del...Det står i bibeln att en man och kvinna ska ingå äktenskap.Ett barn får inte sitt namn i kyrkan..Varför lova gud att man ska älska varandra när man inteär troende?alla saker har sin plats...
    Håller med!
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?