• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • markera
    buspappan skrev 2007-11-23 06:57:56 följande:
    Nu, utan att läsa tråden, kan jag inte förundras att vi kan i ena stunden klaga på att det finns krig i världen, beklaga att det finns hungriga barn och barn i krig. Vi står där och fördömmer andra kulturer och hur de tar hand om sina medmänniskor och sen i samma andetag lägger oss i hur våra medmänniskor har det bara för att de valt att älska människa av samma kön.Även om jag personligen inte anser det låter speciellt aptitligt med att mysa med en man, kan jag inte låta bli att undra hur en del människor kan hitta energi att lägga sig i andras angelägenhet.Att människor älskar något annat än vi är ett icke-problem. Eftersom nyckelordet är "älskar". Hade det rört sig om hat, så är det klart något man inte vill ha i ett samhälle.Låt bögarna/flatorna hållas för helvete. Det är deras mänskliga rätt. Likadant som min och din.
    Tycker att vi låter buspappa stå för avslutandet av den här tråden
    Gay by nature-proud by choice.
  • Dorian Ertymexx
    markera skrev 2007-11-26 09:52:15 följande:
    Tycker att vi låter buspappa stå för avslutandet av den här tråden
    *snyft* Kommer sakna den.
  • Dorian Ertymexx

Sultan of Treblinka skrev 2007-11-27 03:03:22 följande:

Kyrkan är en helig tradition, och givetvis skall inte bögar få gifta sig då det bryter mot vår tusenåriga kristna tradition. Traditionen överlever allt, HBT, kommunism, multietnicitism etc.
    Ahem. Fel, fel och... ja... fel.

De flesta kristna traditioner vi har idag är i bästa fall hundra år gamla. En del är yngre, en del är litet äldre.

Och kyrkan är inte en tradition, det är en institution.

Eh, charmigt nic du har, apropå nada!?
  • bbpop

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-26 15:16:25 följande:

*snyft* Kommer sakna den.
    Du ska se att det dyker upp andra homofobtrådar efter att den här har stängts. Det råder ju inte direkt homofob-brist här på FL...
  • Dorian Ertymexx
    bbpop skrev 2007-11-27 14:20:01 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2007-11-26 15:16:25 följande:
    Du ska se att det dyker upp andra homofobtrådar efter att den här har stängts. Det råder ju inte direkt homofob-brist här på FL...
    Fast då måste man ju börja om från början. Enklare att fortsätta med den gamla invanda.
  • Dexter Morgan

Varför startar inte dom homosexuella en egen kyrka?

• elfling

Dexter Morgan skrev 2007-11-27 22:45:08 följande:

Varför startar inte dom homosexuella en egen kyrka?
    Varför borde de göra det menar du?
  • Dexter Morgan

"Varför borde de göra det menar du?"

För att det är deras rättighet?

• elfling

Dexter Morgan skrev 2007-11-27 23:05:54 följande:

"Varför borde de göra det menar du?"För att det är deras rättighet?
    Men varför skall de behöva göra det när det redan finns kyrkor? Ska kyrkan bli uppdelade i heterokristna och homokristna eller?
    Snart kommer ju homosexuella ändå få gifta sig i kyrkan menar jag... Så varför segregera samhället?
  • bbpop

Varför startar inte homofoberna en egen kyrka?

• Dexter Morgan

Segregera? Nej, nej, du missfattar mig. Jag säger inte att homosexuella inte ska gifta sig i "vanliga" kyrkor eller vice versa. Jag undrade varför homosexuella inte startade en egen kyrka. Det tycker jag skulle vara ett intressant inslag och ställa koncepten på sin spets. Assyriska har ett fotbollslag, det innebär inte att assyrier/syrianer inte spelar i allsvenska klubbar.

• Dexter Morgan

"Varför startar inte homofoberna en egen kyrka?"

Du tycker alltså inte att det finns nog med homofoba kyrkor runt om i världen?

• Dorian Ertymexx

Dexter Morgan skrev 2007-11-27 23:29:25 följande:

"Varför startar inte homofoberna en egen kyrka?"Du tycker alltså inte att det finns nog med homofoba kyrkor runt om i världen?
    Fast... det är ju just därför som anglikanska kyrkan håller på att splittras. För att de har en homofob gren och en inte fullt så homofob gren.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?