• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • LillaSnigel

Gabriella S skrev 2007-11-16 16:54:35 följande:

Hinner inte nu - jag sitter på en järnvägssation någonstans i Sverige. Men det borde gå att googla på. Det enda jag kan säga på rak arm, är att "patienten" måste vilja själv. Och ha en stark tro. En stark tro på Gud, eller på att metoden ska funka i sig, eller helst både och. Det går inte att tvinga någon...
    Varför googla när jag kan få svar av dig.. Jag kan vänta..

Så du menar då att om jag inte tror på gud så kan jag inte bli botad ??
    Du sa ju att det gick med nån slags beteendeterapi eller missuppfattade jag det ?

Nja tror inte riktigt att det är så lätt att "omvandla" en person.
  • TrailerTrash

Varför kan vi inte alla gifta oss med varandra och bilda en stor ormgrop istället

Spela roll vilket kön man pippar huvudsaken att det är skönt

one people, one nation, one destiny
  • spiritsinlove
    TrailerTrash skrev 2007-11-16 17:07:38 följande:
    Varför kan vi inte alla gifta oss med varandra och bilda en stor ormgrop iställetSpela roll vilket kön man pippar huvudsaken att det är skönt
    jaaaaaaaaaaaaaaaaa
    - alla stavfel är medvetna -
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-11-16 16:54:35 följande:

Hinner inte nu - jag sitter på en järnvägssation någonstans i Sverige. Men det borde gå att googla på. Det enda jag kan säga på rak arm, är att "patienten" måste vilja själv. Och ha en stark tro. En stark tro på Gud, eller på att metoden ska funka i sig, eller helst både och. Det går inte att tvinga någon...
    Det funkar precis lika bra för fanatiska kristna att "önska sig ur" att vara fanatiker, och bli sunda moderna medmänniskor också. Bara man tror tillräckligt mycket på gud eller metoden.
  • Dorian Ertymexx
    TrailerTrash skrev 2007-11-16 17:07:38 följande:
    Varför kan vi inte alla gifta oss med varandra och bilda en stor ormgrop iställetSpela roll vilket kön man pippar huvudsaken att det är skönt
    Haha, låter inte så dumt det! ;)
  • Behemot

Jag tycker inte att det ska vara någon skillnad på hetro- och homosexella par som vill gifta sig. Det känns bara absurt!

Å andra sidan tycker jag inte att kyrkan ska ha någon vigselrätt utan de kan hålla sig till själva välsignelsen. Myndighetsutövande är inte kyrkans sak.

• Dorian Ertymexx
    margaritha skrev 2007-11-16 17:13:47 följande:
    Jag tycker inte att det ska vara någon skillnad på hetro- och homosexella par som vill gifta sig. Det känns bara absurt! Å andra sidan tycker jag inte att kyrkan ska ha någon vigselrätt utan de kan hålla sig till själva välsignelsen. Myndighetsutövande är inte kyrkans sak.
    Håller med. Många som sagt det här nu, undrar om det är dags att peta litet på regering och riksdag om det här.
  • Moxie

Gabriella S skrev 2007-11-11 18:02:35 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-11 17:55:22 följande:Nu består ju t.ex. hela Vatikanen av extremt begåvade människor som kan läsa texterna på originalspråket som ett rinnande vatten. Och hittills har jag inte hört något om "intressanta" alternativa tolkningar från det hållet. Har du..?
    Jag har. Naturligtvis inte Ex Cathedra, men det finns gott om bildade intelligenta högutbildade katolska präster som precis som jag och VulgusProgfanum skulle tala om för dig att du snackar goja.
  • Dorian Ertymexx
    Moxie skrev 2007-11-16 22:35:01 följande:
    Gabriella S skrev 2007-11-11 18:02:35 följande:
    Jag har. Naturligtvis inte Ex Cathedra, men det finns gott om bildade intelligenta högutbildade katolska präster som precis som jag och VulgusProgfanum skulle tala om för dig att du snackar goja.
    Instämmer. Om man tror att alla katolska präster går runt med exakt samma tro och ideologi som ena hjärntvättade kloner så har man MYCKET sned bild av hur prästerskapet fungerar. Det finns många grenar, undersekter och varianter även på katolicismen. Och långt ifrån alla katolska präster är homoäktenskapsfientliga.
  • Dorian Ertymexx
    Moxie skrev 2007-11-16 22:48:23 följande:
    Oooh! Gabriellas polare Fred! På bild och allt.
    *tuggar fragda* Och så stirrar folk sig blinda på muslimer och anklagar DEM för allt möjligt. DÄR har vi en RIKTIGT vidrig karl! Gå runt och demonstrera på andras begravningar, det är fan psykotiskt beteende!
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?