Gabriella S skrev 2007-11-13 21:08:01 följande:
Men jag SA ju, att sex på dansgolvet oavsett kön är förargelseväckande beteende och straffbart! Jag skulle säga, att det att folk överhuvudtaget kommer på en sådan idé, OCKSÅ (precis som jamsandet med de homosexuella) är en del av samma normupplösning idag. Folk får helt enkelt inte med sig den vanliga anständighetskänsla, som alla fick i sin uppfostran förut. För då skulle man inte KUNNA ha sex öppet...
Um...Alltså..."Förut" så skedde *all* sex "öppet", åtminstone inför barnen och gamla föräldrar - Alla sov i samma rum. Som du säkert vet. Iden att det är normupplösning är en effekt av den förhatliga normupplösningen, gissar jag...
...och om du, som ju vurmar för folkdans och folkdräkter, tar och tittar lite på historierna som de gamla spelmännen berättar om hur det gick till på och runt dansbanorna, så ska du nog se att det inte är något nytt under solen där heller.
De finns, Gabriella. Det är bara att läsa och vidga dina vyer. Inte till att nuppande på dansgolvet skulle vara något eftersträvansvärt, för det tror jag inte det är vare sig i modern tid eller förr (även om det var vanligare förr, innan denna tidens normupplösning), utan till att se att din idé om "normupplösningen" och dess effekter helt enkelt är fel. Här också.
Hur gick det nu med Jesus från Armenien? Det är väl sisådär en 4000 inlägg sedan nu, eller nåt?
Det skulle ju iofs göra Jesus till landsman med Freddie Mercury. Och det vore ju roligt