• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • Dorian Ertymexx
    spiritsinlove skrev 2007-11-13 22:42:17 följande:
    Gött *hoppas innerligt att även jag kan bli botad från alla mina snuskiga perversioner* För det måste väl finnas bot på det också?!
    Nejje! Dumsnut! ;)
  • Millis1981

Då menar du att vi ska skippa engelskan i skolan för att lära oss norska,danska,isländska och finska istället?
    Vilken användning har man av dom språken om man sällan träffar människor därifrån?

Och hur har du då tänkt att vi ska kommunisera utomlands på resor,affärsresor,om man pluggar utomlands, jobbar utomlands som tex barnflickor eller med import/export?
    Och hur ska människor i tex regeringen kommunisera med andra länders regeringar osv?

Det är dessutom onödigt att lära sig fyra nya språk när nån smart människa kom på att vi kunde använda ETT internationellt språk: engelska.
    Tror de flesta människor i norden och övriga världen är överens om det.
    Det är därför vi får lära oss det i skolan.

Och bosätter man sig i ett annat land så får man lära sig det språket eller prata engelska.
    Samma gäller människor som kommer in på andra länders sajter (som här på FL tex)
    Antingen skriver man på svenska som är modermålet och alla kan, eller så skriver man på engelska.
    Vill man ändå skriva på sitt språk tex norska så får man räkna med att alla svenskar inte förstår allt.

Så när jag frågde om FreeSpirit kunde skriva på svenska eller engelska så tycker inte jag att det var märkligt.

Däremot var det mycket märkligt att du började lägga dig i min fråga till henne och komma med uppmaningar att lära mig alla nordens språk.
    Men så har du ju mycket märkliga tankar om annat oxå, så jag kan ju inte säga att jag är förvånad.

Jag klarar mig utmärkt på svenska,engelska och det svenska teckenspråket. Fler språk har jag ingen användning för.

Gabriella S skrev 2007-11-13 21:00:55 följande:

Men det vore ju för bedrövligt om vi här i Norden skulle vara tvungna att använda engelska för att kommunicera! Hur ska jag förklara det här, nu då..?Amerikaniseringen har gått väldigt långt, det är en sak. Och engelskan och svengelskan har brett ut sig på vår egen, skandinaviska kulturs och våra egna skandinaviska språks bekostnad. Så ska det inte vara! Vi måste hålla ihop här i Norden (i VISSA sammanhang) och värna om det som är typiskt nordiskt, och vårt gemensamma ursprung (bl.a. vikingarna).Innan det blir bara MTV, Marvel-superhjältar, fetmaepidemi, Ophra, Jelly och coca-cola här också...Nordiska Rådet har förresten stipendiekurser, där man kan få gå fyra veckor på ett universitet i ett grannland, och lära sig det landets språk och litteratur. Det ingår en rundresa i landet också, folkdanser, folkmusik, studiebesök på muséer och så vidare. Jag var på en sådan kurs i Bergen en sommar, och det var mycket givande!
  • spiritsinlove
    Dorian Ertymexx skrev 2007-11-14 07:32:20 följande:
    Nejje! Dumsnut! ;)
    Fan då 
    - alla stavfel är medvetna -
  • Pinja

Där kunde man ju lätt missta sig med tanke på dina tidigare referenser...

Nu ska jag fortsätta läsa ikapp gårdagen...

Gabriella S skrev 2007-11-13 20:50:41 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-13 19:04:23 följande:
    Är de här par, alltså? Då har jag missat något. Men jag läser å andra sidan inte Hänt i Veckan! =)
  • Pinja

Att det inte är nån som ömmar för dem?! Men snälla du, den här tråden handlar om HOMOSEXUELLA - det är väl självklart att om det kommer upp ämnen som självmord så är det just den gruppen man tänker på.

Jag ömmar för alla utstötta i samhället. För människor som har det svårt på sätt eller annat. För dem som mår dåligt. OCH försöker hjälpa dem!

Gabriella S skrev 2007-11-13 20:54:26 följande:

Det är det många andra som gör också. Det finns många heterosexuella som lever ensamma, t.ex., för att de ej har haft möjlighet att träffa någon. Och ofta på storhelger särskilt, som nyår och midsommar, så orkar de inte längre, när de ännu ett år måste sitta och gömma sig bakom fördragna persienner och skämmas inför grannarna för att de inte är bjudna på någon fest...Men alla dessa människor är det ingen som ömmar för. Det är ju märkligt...
  • Millis1981

Gabriella S skrev 2007-11-13 21:19:16 följande:

"För att kvinnorna fick rösträtt skadade ju inte barnen, men senare - när det gick för långt".

Så du menar att homosexuella skadar sina barn?
    Det är ju DU ,och alla som tänker som du, som skadar dessa barn!

Sunda och goda människor lär sina barn att man ska vara snäll mot andra oavsätt familjesituation.
    Om alla lär sina barn att inte mobba,förtrycka,misshandla och våldta andra så skulle världen se bättre ut.

"Jag skulle säga att det var likadant där som i homofrågan, nämligen att NÄR pendeln började svänga så svängde den för långt. Som alltid här i Sverige. Vi är inte alls landet "lagom" - vi är precis tvärtom - landet "extrem"."

Håller med, när man börjar jämföra kärlek mellan två av samma kön med pedofeli och mord så har "pendeln svängt" så pass långt att den lossnat!
    Det är inte bara extremt att jämföra så, utan oxå ologiskt.

Skulle det bara finnas ömsesidiga homosexuella och hetrosexuella relationer vuxna emellan skulle världen vara lugn.
    Ingen skulle bli våldtagen,utsatt för incest eller pedofiler.

• LillaSnigel
    Millis1981 skrev 2007-11-14 13:53:20 följande:
    Gabriella S skrev 2007-11-13 21:19:16 följande:"För att kvinnorna fick rösträtt skadade ju inte barnen, men senare - när det gick för långt".Så du menar att homosexuella skadar sina barn? Det är ju DU ,och alla som tänker som du, som skadar dessa barn!Sunda och goda människor lär sina barn att man ska vara snäll mot andra oavsätt familjesituation. Om alla lär sina barn att inte mobba,förtrycka,misshandla och våldta andra så skulle världen se bättre ut."Jag skulle säga att det var likadant där som i homofrågan, nämligen att NÄR pendeln började svänga så svängde den för långt. Som alltid här i Sverige. Vi är inte alls landet "lagom" - vi är precis tvärtom - landet "extrem"."Håller med, när man börjar jämföra kärlek mellan två av samma kön med pedofeli och mord så har "pendeln svängt" så pass långt att den lossnat! Det är inte bara extremt att jämföra så, utan oxå ologiskt.Skulle det bara finnas ömsesidiga homosexuella och hetrosexuella relationer vuxna emellan skulle världen vara lugn.Ingen skulle bli våldtagen,utsatt för incest eller pedofiler.
    Kunde inte ha sagt det bättre själv
  • Pinja

Det finns en orsak till detta. Många barn mår inte bra av att sitta hemma med sina insnöade mammor utan behöver komma ut i samhället för att få lite sunda värderingar och vettig människosyn!

Gabriella S skrev 2007-11-13 21:19:16 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-13 18:59:47 följande:
    Ja, jag har då aldrig hört någon kristen säga att han är emot kvinnlig rösträtt... Hur muslimerna ställer sig till frågan, vet jag faktiskt inte.Sedan hade ju de som oroade sig för barnen när sufragetterna började sitt verk, faktiskt skäl för sin oro. För att kvinnorna fick rösträtt skadade ju inte barnen, men senare - när det gick för långt. Som i Sverige idag, när den - nästan tvingande - normen har blivit att kvinnor MÅSTE göra karriär, och att barnen alltså MÅSTE lämnas bort på dagis vid senast 18 månaders ålder, helst ett års ålder jämnt. Och att hemmamammor ska motarbetas med alla ekonomiska och politiska styrmedel som finns. Jag skulle säga att det var likadant där som i homofrågan, nämligen att NÄR pendeln började svänga så svängde den för långt. Som alltid här i Sverige. Vi är inte alls landet "lagom" - vi är precis tvärtom - landet "extrem".
  • LillaSnigel

Gabriella S skrev 2007-11-13 22:04:50 följande:

De homosexuella har ju möjlighet att söka bot. Många frikyrkor erbjuder en sådan bot idag, och vågar vi bara börja prata om det igen, så kan säkert den vanliga vården ta fram någon form av beteendeterapi också.
    Behavioristiska behandlingsmetoder tillämpas när man har en fobi.. Visar sig vara mycket bra kan föreslå desensibilisering eller kanske exponering vilket på senare år har visat sig vara mer effektiv

Aversionsterapi som har använts för att hjälpa homosexuella som velat bli av med sin sexuella läggning. Detta har varit mycket kontroversiellt och inte särskilt framgångsrikt.
    Elektriska stötar för att ge obehag vid 'felaktigt' beteende hör oxå till den kategorin, men tror inte heller att det är en framgånsrik metod..

skrev det igen eftersom inlägget var till dig..

Sen vad är det frikyrkorna erbjuder för bot ?? Förklara gärna hur deras tillvägagånssätt..
  • Shadilly

Free Spirit skrev 2007-11-12 13:44:36 följande:

NEI!!!!!!!Om et menneske blir født som pedofil er det fremdeles Guds vilje?? Hallo???
    Du kan fortfarande inte skilja våldtäkt och övergrepp på barn från ömsesidig kärlek mellan vuxna?
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?