• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • LillaSnigel

Gabriella S skrev 2007-11-13 22:04:50 följande:

De homosexuella har ju möjlighet att söka bot. Många frikyrkor erbjuder en sådan bot idag, och vågar vi bara börja prata om det igen, så kan säkert den vanliga vården ta fram någon form av beteendeterapi också
    Hmm.. så då ska beteendeterpi bot oss .. Hur då? Fick aldrig lära mig det av psykologi lärare.. Men du vet man kan bota fobi med det oxå, tåls att tänka på va.. Så kanske du blir en bättre medmänniska..
  • spiritsinlove

Du skulle alltså se till att dina barn blev botade från homosexualitet, Gabriella S?

- alla stavfel är medvetna -
  • LillaSnigel

Gabriella S skrev 2007-11-13 22:28:36 följande:

Då har dom rätt till motsvarande socialbidrag i stället. Eftersom det inte FINNS några subventionerade dagis.
    Jo så kan man oxå tänka, vilket inte finns i min tankebana..
    Då jobbar jag hellre,får lön och på så sätt kan försörja min familj.. Men som sagt hör inte till tråden
  • LillaSnigel
    spiritsinlove skrev 2007-11-13 22:34:17 följande:
    Du skulle alltså se till att dina barn blev botade från homosexualitet, Gabriella S?
    Men det e juh klart det finns ju FAKTIST ett botemedel
  • spiritsinlove
    LillaSnigel skrev 2007-11-13 22:36:56 följande:
    Men det e juh klart det finns ju FAKTIST ett botemedel
    Gött *hoppas innerligt att även jag kan bli botad från alla mina snuskiga perversioner* För det måste väl finnas bot på det också?!
  • LillaSnigel

Behavioristiska behandlingsmetoder tillämpas när man har en fobi.. Visar sig vara mycket bra kan föreslå desensibilisering eller kanske exponering vilket på senare år har visat sig vara mer effektiv

Aversionsterapi som har använts för att hjälpa homosexuella som velat bli av med sin sexuella läggning. Detta har varit mycket kontroversiellt och inte särskilt framgångsrikt.
    Elektriska stötar för att ge obehag vid 'felaktigt' beteende hör oxå till den kategorin, men tror inte heller att det är en framgånsrik metod..

• LillaSnigel
    spiritsinlove skrev 2007-11-13 22:42:17 följande:
    Gött *hoppas innerligt att även jag kan bli botad från alla mina snuskiga perversioner* För det måste väl finnas bot på det också?!
    *Öhh* tyvärr tror inte det finns... vi får nog leva med dom till ett bot har kommit
  • TrailerTrash

Om nu MOT FÖRMODAN homosexualitet gick att bota.Varför skulle dom vilja bli botade?

one people, one nation, one destiny
  • spiritsinlove
    LillaSnigel skrev 2007-11-13 22:45:19 följande:
    *Öhh* tyvärr tror inte det finns... vi får nog leva med dom till ett bot har kommit
    *gråter en skvätt*
    TrailerTrash skrev 2007-11-13 22:51:37 följande:
    Om nu MOT FÖRMODAN homosexualitet gick att bota.Varför skulle dom vilja bli botade?
    Ingen aning...men Gabriella S vet säkert......
  • LillaSnigel
    TrailerTrash skrev 2007-11-13 22:51:37 följande:
    Ja för att vi självkart ska få vara 1 med naturen och inte leva i synd ..

Jag ser redan nu vilka jämföreler det kommer bli *hehe*
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?