Inlägg från: spiritsinlove |Visa alla inlägg
  • spiritsinlove

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Shadilly
    Skriver under på ditt inlägg (6064)
    Läste Gabriella S:s inlägg (6063) och insåg att jag skulle få för många tillsägelser om jag svarat rakt på det..Du sade allt som behövs sägas, Shadilly.
    Ytterst förundrad över vuxna människors oförmåga att se att de själva skapar den fördömande värld vi lever i...
    - alla stavfel är medvetna -
  • spiritsinlove
    Dorian Ertymexx skrev 2007-11-12 12:22:34 följande:
    Men för i helsefyr! ALLA människor har det svårt! Om man som vuxen enbart ska tänka på barnet så borde alla göra som jag och inte skaffa barn alls. Då slipper den potentiella bebben lida överhuvudtaget!Guds vilja. Ja just det. Gud som skapade allt. Inklusive homosexualitet.
    Ja..
    Snälla FreeSpirit, Gabriella S, emcjoh m.fl...
    Hur kan ni INTE inse att det är ni som vuxna människor som besitter makten att förändra..? Om ni nu anser att det är så jätte fruktansvärt hemskt för ett stackars barn att växa upp med homoföräldrar - hjälp till att göra så att det inte blir det då?! Forma era egna kids till att INTE kategorisera människor på detta sätt - och lär dem allas lika värde! Istället sitter ni här och upprätthåller ett oerhört inskränkt tänkande, och i förlängningen är det exakt den typen av tänkande som legitimerar mobbning!
    Alltså...barn föds inte med en mobbningsgen. VI vuxna skapar den genom VÅRA fördomar. 
  • spiritsinlove
    Gabriella S skrev 2007-11-12 12:40:46 följande:
    :Tack! Ja, det är tur att vi är några som fortfarande kan tänka självständigt här...
    Hjälp!
  • spiritsinlove
    Gabriella S skrev 2007-11-12 12:50:15 följande:
    Fast då är vi tillbaka i fel ände igen. Det är som att säga att "vi måste genast legalisera mord, så att det inte blir så obehagligt för barn till mördare". Du ser - det är inte möjligt att använda barnen som slagträn på det sättet. De homosexuella som verkligen tänkte på sina framtida barns väl och ve, skulle inte skaffa dem. I alla fall inte på annat sätt, än att välja att leva med en person av motsatt kön resten av livet.
    Varför ska vi inte sträva framåt? Varför är stagnation ok när det uppenbarligen finns OLIKA typer av människor? Varför är din vilja att skaffa barn mer värd än din grannes? Hur kan en liknelse med mord ens vara i närheten av relevant? Var ska vi dra gränsen enligt ditt sätt att se det? Ska vi ha en speciell föräldrauniform också - så att Nisses mamma inte ser annorlunda ut än Kalles? För ojojoj - vad mobbad han skulle bli!
    Hur kan du inte förstå att ditt sätt att tänka SKAPAR den mobbningen du är så rädd för...??
  • spiritsinlove
    emcjoh skrev 2007-11-12 13:14:19 följande:
    Vad är det för fel att bevara traditioner?Typiskt sverige höll jag på att säga....Äktenskapet har enl. tradition varit mellan man o. kvinna.Barn har fötts el. inte fötts in i det.Jag är per definition en konservativ kvinna som är hemma med mina barn för att de skall få allt jag kan ge.Varför ändra på något som redan är bra?Mina personliga erfarenheter är YTTERLIGARE en sak som gör mig SÄKER på att det jag tror på är rätt o. bra.Dorian Ertymexx: Du kan säga att alla har problem i ngn mån, men varför späda på o. såra andra människor med ditt okänsliga sätt!
    Jag om alla vore exakt som DU så hade det säkert funkat. Men det är liksom ganska långt ifrån sanningen! 
    Ursäkta mig...men hur kan man ha en sådan människosyn....? Tänk lite längre än vad näsan räcker. Det kan berika din värld (ja...om det nu skulle vara intressant...för varför "ändra på något som redan är bra".....Hua...)
  • spiritsinlove

Säger bara... stackars de barn som växer upp med föräldrar som liknar homosexualitet med pedofili...

FreeSpirit - vad gör du om din son/dotter visar sig vara homosexuell?
  • spiritsinlove
    FreeSpirit
    Vad skulle du göra om din son/dotter är homosexuell?
  • spiritsinlove
    LillaSnigel skrev 2007-11-13 14:48:57 följande:
    Bote h*n .. Kunde inte låta bli *sorry*
    Japp. *simsalabim*
  • spiritsinlove

Hur kan sådana här diskussioner ens existera egentligen..?

Hur kan människor neka andra människors rätt att leva som de vill och känner..? 
    Den trångsynthet en del av er besitter är skrämmande. Har ni dessa åsikter kan ni omöjligtvis lära era egna barn alla människors lika värde, och jag vågar inte ens tänka på den dagen då just era barn börjar fundera över sexualitet och identitet...Men den dagen kommer väl inte - mamma och pappa har ju redan lärt dem att det endast finns en väg att gå....
    Dorian - 
    Du är min idol.
  • spiritsinlove
    Gabriella S
    Att dina barn skulle visa sig vara homosexuella skulle förstås aldrig kunna inträffa eller? 
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?