• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • LillaSnigel
    TrailerTrash skrev 2007-11-13 09:57:26 följande:
    Tyvärr är det så  Jag tycker inte att man ska få kalla sig kristen om man hatar efterssom kristen för mig och mina nära betyder KÄRLEK till alla människor..Satt just och pratade om detta med en präst för någon dag sedan,Han skäms när människor använder GUD för att hata andra pga deras hudfärg eller sexuell läggning..
    A precis, men tur att alla inte har samma synesätt..Är en liten andel som har detta förvrängda tanke sätt..
    Jag blir bara mörkrädd, när man både e homofob, rasist, emot IVF ect.. Sen ska man påstå sig vara kristen..
  • Gabriella S
    LillaSnigel skrev 2007-11-13 09:40:06 följande:
    Gabriella S skrev 2007-11-13 09:30:46 följande:
    Okej fattar vinken.. A ja.. Ganska dumt disskutions sätt men är väl så när man inte vågar stå upp för sina åsikter Men nu drar du alla över en och sammakam, finns även många hetro som skriver så i sina kontaktannonser. Nee hetro e nog värre.. kolla får du se..
    Nej, anledningen till att jag inte har tid att svara dig, är att vi har varit igenom allt det som du frågar om flera gånger tidigare. Du får helt enkelt läsa tråden.
  • LillaSnigel

Gabriella S skrev 2007-11-13 10:05:40 följande:

Nej, anledningen till att jag inte har tid att svara dig, är att vi har varit igenom allt det som du frågar om flera gånger tidigare. Du får helt enkelt läsa tråden.
    Ahh där ser man.. fMen hade samma frågor i en annan tråd där vi diskuterade och fick aldrig några svar..

Orkar inte gå igenom 626 sidor, när det är så enkelt att svara..

Frågan som jag undrar är: Är dina åsikter grundade ur kristen tro?
  • Gabriella S
    LillaSnigel skrev 2007-11-13 10:14:55 följande:
    Gabriella S skrev 2007-11-13 10:05:40 följande:
    Ahh där ser man.. fMen hade samma frågor i en annan tråd där vi diskuterade och fick aldrig några svar..Orkar inte gå igenom 626 sidor, när det är så enkelt att svara..Frågan som jag undrar är: Är dina åsikter grundade ur kristen tro?
    Det svarade jag på SENAST i inlägg 6155.
  • Memiriel

Lilla snigel: Är det som du skriver så ser jag ingen anledning till varför man inte skulle få vigas i kyrkan!?

• LillaSnigel
    Memiriel skrev 2007-11-13 10:46:56 följande:
    Lilla snigel: Är det som du skriver så ser jag ingen anledning till varför man inte skulle få vigas i kyrkan!?
    Men så är det alla betraktar olika, mycket beroende på sin åsikt.. Man vrider på det tills det känns rätt.. *tyvärr*
  • Millis1981

Gabriella:
    Jag förstår norska till en viss del, men ibland förstår jag inte vad FreeSpirit menar då många ord är obegripliga.
    Träffar nämligen aldrig norsktalande människor, det är först nu när jag pratar med FreeSpirit.

Varför ska man lära sig grannländernas språk?
    Endel länder (bla i Norge och Sverige)lär ut engelska i skolan så att man ska kunna kommunisera med människor internationellt.

• Millis1981

Gabriella : tyvärr är det bara du (och de få andra som är emot homosexualitet) som gör fel härinne.
    Du skriver att homosexualitet är fel och därigenom skadar du människor som delar kärlek och sex med andra av samma kön.

Du är ingen god människa som gör andra illa på det viset.

Att förtrycka homosexuella är lika illa som att mobbas,våldta och misshandla- människor far illa av dessa handlingar!

• LillaSnigel

Gabriella S skrev 2007-11-12 22:47:01 följande:

Nu är saken den, att jag har både en naturvetenskaplig och en humanistisk skolning, och oavsett vilka glasögon jag har på så är det lika uppenbart att homosexualitet är fel. D.v.s. även om jag "bara" går till naturen, Darwin och utvecklingsläran, så är det helt uppenbart att sexualiteten har utvecklats för att en man och en kvinna ska bli kära i varandra, ha sex, få barn, och tillsammans sörja för barnen tills de är stora och kan klara sig själva. Det här är självklart i alla kulturer i hela världen, alltså även dom som har en annan religion (judar, muslimer, hinduer, buddhister eller vad du vill) OCH för helt ateistiska samhällen som det Gamla Sovjet, Nazityskland och det nuvarande Kina.Det är alltså inget som du kan "skylla" kristendomen eller Bibeln för. (I övrigt får du läsa tråden, för vi har redan varit igenom det här med Bibelcitat o.s.v.)
    Men motsäger sig inte Darwin utvecklingsläran med den kristna tron.. eller
  • Pinja

Gabriella tycks helt ha glömt bort mitt lilla exempel med sex på dansgolvet. Kan det hända i vår lilla stad på 20.000 invånare händer det säkert på andra ställen. Tror knappast att paret var gifta och i försök att få barn... Helt i klass med sex på toalett - de hade ju åtminstone en vakt så att andra inte behövde se på...

Sen är det ju väldigt enkelt att hitta exempel på promiskuöst beteende bland heterosexuella. Kika in några rubriker längre ner så får du läsa om både det ena och det andra. Så att försöka påstå att det är vanligare blan homosexuella är SKITPRAT!

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?