• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • LillaSnigel

Gabriella S.. *Hmm* svara på mina frågor, eller kanske är så att du har fel..

Sen måste jag nog påstå att du är både rasist och homofob..

• Gabriella S

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-13 09:08:30 följande:

Gabriella S skrev 2007-11-13 09:04:12 följande:
    Nej, en RELATION håller ihop ett par - oavsett kön. Sex kan man ha eller inte ha, kanske varierarande i perioder. Du, det kanske är så att vi SKA leva som älgarna. Du har inte funderat över varför skilsmässostatistiken är så hög, varför otrohet är så vanligt? Det är för att det inte är praktiskt att bara skaffa barn med en hane/hona, utan man vill blanda gener med så många som möjligt. Promiskuisitet är inte bara bra för sociala band, det är även praktiskt ur fortplantningssynpunkt.Om vi nu ska in och tulla på biologi.
    Nja, det funkar ju i dagens Sverige, i och med att det blir skattebetalarna som får försörja dom barnen. Men utan bidragen skulle det ju inte funka.
  • Gabriella S

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-13 09:12:23 följande:

Gabriella S skrev 2007-11-13 09:00:13 följande:
    Det är ju också en läskig modernitet som kristna fundisar var emot när det begav sig. Kvinnan skulle ju tiga i församlingen och så vidare.
    Jaha, men det finns i alla fall inget naturligt samband mellan kvinnlig rösträtt och anonymt bögsex på toaletter. *tar mig för pannan*
  • VulgusProfanum
    Gabriella S skrev 2007-11-13 08:43:23 följande:
    Jo, men även om de har lärt sig att skydda sig, så lever de ofta väldigt promiskuöst. I annat fall hade inte smittan kunnat sprida sig så lavinartat förut, som du också erkänner att den gjorde. Jag menar, att även om de skyddar sig så är det inte särskilt gulligt med en massa anonyma kontakter på offentliga toaletter...Och visst vet jag att heterosexuella också har ONS. Men det är ändå inte så där otroligt cyniskt - som på offentliga toaletter. Jag kan inte tänka mig att någon annan kvinna är en prostituerad drogmissbrukare skulle kunna ha sex på det sättet, faktiskt.Utan då har man väl i alla fall dansat, pratat, bjudit på drinkar, presenterat sig med namn först... T.ex. på Finlandsbåten.
    Anledningen till att smittan spriddes lavinartat och okontrollerat till en början var bl.a. därför att man öht inte hade den blekaste aning om vad detta var för virus och hur det smittade.
    Sedan är det också så att vissa smittvägar gör det lättare för ett virus att infektera värden. Sådana vägar är t.ex blodtransfusion, analsex och intravenössmitta. Man har också sett att kvinnor smittas lättare än män och det tror man beror på att vi exponerar större ytor av slemhinna och att det är lätt med små blödningar eller sår i underlivet.

Att påstå att ALLA homosexuella är promiskuösa är väl ändå att ta i. Tycker du inte det?
    Det här handlar inte om en homogen grupp- utan om individer!
    Det enda man i grund och botten har gemensamt är att de blir kära i individer av samma kön. Det är egentligen den enda knytpunkten.
    Sedan finns det i denna grupp- precis som det finns bland heterosexuella- individer som lever ett mera utåtagerat sexliv med många partners etc. Men det handlar om INDIVIDER inte sexuella preferenser.

Att som du gör klumpa ihop stora grupper människor och likställa dem med promiskuösa tyder på att du istället för kunskap i ämnet knatar runt med flertalet fördomar.
    Beauty fades Dumb is forever
  • LillaSnigel

Gabriella S skrev 2007-11-13 09:19:38 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-13 09:04:29 följande:
    Alltså, VEM har ångest här? Jag är trött på att du tillskriver mig och Free Spirit en massa psykiatriska sjukdomstillstånd, när det faktiskt är DU som till och med är sjukskriven för ett sådant...
    Kom inte och babbla om psykiatriska tillstånd, enligt dig så är det en hel grupp som har det.. Vi homosexuella, refererar till en tidigare disskution..
  • VulgusProfanum
    Gabriella S skrev 2007-11-13 08:53:55 följande:
    Jaha. Då gissar jag att det är invandrare från vissa länder som är framme och smittar dem... Jag fattar överhuvudtaget inte hur man kan släppa in invandrare och flyktingar utan att ta ett HIV-test på dem först. Eller rättare sagt: jag fattar varför man inte gör det: det är en sådan där dum PK-grej. Att sedan "vi kvinnor" (som du säger - dom kvinnor som är dumma nog att ha oskyldigt sex med invandrare från länder med AIDS-epidemi, skulle jag säga...) smittas med en plågsam, livshotande sjukdom är ju helt oväsentligt i sammanhanget...
    Nej- nu är du ute och krälar i terrängen igen...

HIV finns bland våra svenska medborgare- och det finns bland våra invandrare.
    MEN- problemet idag är att vi reser på ett annorlunda sätt än vad vi gjorde tidigare. Ta bara alla som reser till t.ex Thailand.
    Mycket av den smitta vi har i Sverige härstammar ifrån svenskar som varit utomlands och lustat av sig..
  • Gabriella S
    VulgusProfanum skrev 2007-11-13 09:27:01 följande:
    Anledningen till att smittan spriddes lavinartat och okontrollerat till en början var bl.a. därför att man öht inte hade den blekaste aning om vad detta var för virus och hur det smittade.Sedan är det också så att vissa smittvägar gör det lättare för ett virus att infektera värden. Sådana vägar är t.ex blodtransfusion, analsex och intravenössmitta. Man har också sett att kvinnor smittas lättare än män och det tror man beror på att vi exponerar större ytor av slemhinna och att det är lätt med små blödningar eller sår i underlivet.Att påstå att ALLA homosexuella är promiskuösa är väl ändå att ta i. Tycker du inte det?Det här handlar inte om en homogen grupp- utan om individer!Det enda man i grund och botten har gemensamt är att de blir kära i individer av samma kön. Det är egentligen den enda knytpunkten.Sedan finns det i denna grupp- precis som det finns bland heterosexuella- individer som lever ett mera utåtagerat sexliv med många partners etc. Men det handlar om INDIVIDER inte sexuella preferenser.Att som du gör klumpa ihop stora grupper människor och likställa dem med promiskuösa tyder på att du istället för kunskap i ämnet knatar runt med flertalet fördomar.
    Fast det intressanta är att så otroligt många bögar dog i AIDS under 80-talet. Även de "gulliga" paren, som var den tidens motsvarighet till Jonas & Marc. Det bevisar faktiskt att även dessa "gulliga" par måste ha haft en hel del sexuella kontakter före eller under förhållandet.

Överhuvudtaget så är det KÄNT att homosexuella män intresserar sig mer för ren sex än för gulliga monogama förhållanden. Och även när de söker en fast partner, så skriver de preferenser som "välhängd" etc. i kontaktannonserna. (Kolla vilken tidning som helst!) Så skriver ju inte kvinnor och män som söker varandra!
  • VulgusProfanum
    Gabriella S skrev 2007-11-13 09:30:46 följande:
    Fast det intressanta är att så otroligt många bögar dog i AIDS under 80-talet. Även de "gulliga" paren, som var den tidens motsvarighet till Jonas & Marc. Det bevisar faktiskt att även dessa "gulliga" par måste ha haft en hel del sexuella kontakter före eller under förhållandet. Överhuvudtaget så är det KÄNT att homosexuella män intresserar sig mer för ren sex än för gulliga monogama förhållanden. Och även när de söker en fast partner, så skriver de preferenser som "välhängd" etc. i kontaktannonserna. (Kolla vilken tidning som helst!) Så skriver ju inte kvinnor och män som söker varandra!
    Ja självklart hade de haft sex. Om de inte smittats via blodtransfusion- vilket också var ett vanligt sätt att smittas innan vi hade klart för oss hur smittvägarna ser ut.

Hur är det känt att homosexuella män i majoritet utgör en grupp som inte är intresserade av monogama förhållanden?
    Vart har du hittat det?
    Precis som i andra "grupper" så kommer det alltid att finnas individer som är mera intresserade av one-night-stands än monogama förhållanden. Och detta är inget som är specifikt för just homosexuella.

Ja du- kontaktannonser
    Har du varit in på de sidor där HETEROSEXUELLA annonserar efter partners?
    Det finns både de som söker rena KK och är uppriktiga med detta och de som söker någon att knata runt i skog och mark med

För mig låter det som om du verkligen snöat in på din tro om att homosexuella är översexuella varelser som endast idgar promiskuös sex och absolut inte är intresserade av att hitta kärleken.
    Tror du verkligen- in your hearts of heart- att det är på det viset?
  • TrailerTrash

Välhängd   Vilka tidningar läser du egentligenFundersam

Gabriella S skrev 2007-11-13 09:30:46 följande:
    Fast det intressanta är att så otroligt många bögar dog i AIDS under 80-talet. Även de "gulliga" paren, som var den tidens motsvarighet till Jonas & Marc. Det bevisar faktiskt att även dessa "gulliga" par måste ha haft en hel del sexuella kontakter före eller under förhållandet. Överhuvudtaget så är det KÄNT att homosexuella män intresserar sig mer för ren sex än för gulliga monogama förhållanden. Och även när de söker en fast partner, så skriver de preferenser som "välhängd" etc. i kontaktannonserna. (Kolla vilken tidning som helst!) Så skriver ju inte kvinnor och män som söker varandra!
    one people, one nation, one destiny
  • Memiriel

Jag hade nog röstat nej i din här frågan! Tror jag! Har inte läst tråden, så jag vet inte vad som redan skrivits. Men anledningen till att jag skulle röstat nej är för att efter vad jag har förstått inte är acceptabelt inom kristendomen att vara med en av samma kön. Och i enlighet med det så borde de givetvis inte viga dom. Men jag kan däremot tycka att religonen borde anpassa sig efter sin tid. Att de "regler" som fanns för över hundra-tusentals år sedan inte ger rättvisa till samhället idag. Så med andra ord, vill kristendomen vara med i den nya tiden och utvecklas efter dagens samhälle och  behov så borde de anpassa sig efter det. Är det meningen att det ska vara "som det alltid varit! så borde de inte viga homosexuella. hm... knepigt... annars så finns det väl alternativa kyrkor som viger?

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?