Gabriella S skrev 2007-11-13 08:43:23 följande:
Jo, men även om de har lärt sig att skydda sig, så lever de ofta väldigt promiskuöst. I annat fall hade inte smittan kunnat sprida sig så lavinartat förut, som du också erkänner att den gjorde. Jag menar, att även om de skyddar sig så är det inte särskilt gulligt med en massa anonyma kontakter på offentliga toaletter...Och visst vet jag att heterosexuella också har ONS. Men det är ändå inte så där otroligt cyniskt - som på offentliga toaletter. Jag kan inte tänka mig att någon annan kvinna är en prostituerad drogmissbrukare skulle kunna ha sex på det sättet, faktiskt.Utan då har man väl i alla fall dansat, pratat, bjudit på drinkar, presenterat sig med namn först... T.ex. på Finlandsbåten.
Anledningen till att smittan spriddes lavinartat och okontrollerat till en början var bl.a. därför att man öht inte hade den blekaste aning om vad detta var för virus och hur det smittade.
Sedan är det också så att vissa smittvägar gör det lättare för ett virus att infektera värden. Sådana vägar är t.ex blodtransfusion, analsex och intravenössmitta. Man har också sett att kvinnor smittas lättare än män och det tror man beror på att vi exponerar större ytor av slemhinna och att det är lätt med små blödningar eller sår i underlivet.
Att påstå att ALLA homosexuella är promiskuösa är väl ändå att ta i. Tycker du inte det?
Det här handlar inte om en homogen grupp- utan om individer!
Det enda man i grund och botten har gemensamt är att de blir kära i individer av samma kön. Det är egentligen den enda knytpunkten.
Sedan finns det i denna grupp- precis som det finns bland heterosexuella-
individer som lever ett mera utåtagerat sexliv med många partners etc. Men det handlar om
INDIVIDER inte sexuella preferenser.
Att som du gör klumpa ihop stora grupper människor och likställa dem med promiskuösa tyder på att du istället för kunskap i ämnet knatar runt med flertalet fördomar.