Gabriella S skrev 2007-11-12 22:54:52 följande:
Det finns ju massor av bisarra beteenden som inte direkt skadar någon, men det betyder ju inte för den skull att de automatiskt är normala och ska sanktioneras av Kyrkan. Förresten så har många av er en väldigt idylliserad bild av homosexuella. Ni tror - eller vill tro - att det är typiskt homosexuella att bli kära i en person och leva i ett gulligt, monogamt förhållande hela livet. Verkligheten ser ju lite annorlunda ut. Jag läste precis - i ett helt annant sammahang; det var en bok som handlade om forskningsmetoder - om en samhällsvetenskaplig forskare som hade studerat homosexuella genom s.k. "deltagande observation" (alltså att forskaren låtsas vara en del av dem för att få inside-information). Han hade t.o.m. fått "äran" att vara s.k. "watch queenW på en offentlig herrtoalett, där de homosexuella träffades för att ha sexuella kontakter med främlingar. Han fick alltså stå och vakta så att ingen vanlig kissnödig herre skulle komma in medan de höll på i båsen... *blir illamående rent fysiskt*Och vill ni inte tro det, så är det ju bara att kolla på hur många homosexuella som drabbats av AIDS. Eftersom AIDS är en könssjukdom, så KUNDE den inte ha spritts i den homosexuella populationen, om alla hade levt monogamt. Det kan en femåring förstå...
Jag har en realistisk syn på sexualitet oavsett om det rör sig om homo- eller heterosexualitet.
I dessa grupper finns alla typer av preferenser allt i från de som gillar "fredagsmys" i soffan till det som gillar t.ex partnerbyten.
Det här är inget som är specifikt för just homosexuella!!
Det här hittar du även bland oss heterosexuella men jag tror inte att du skulle ens drömma om att påstå att ALLA heterosexuella är bizarra och vulgära, eller hur?
Det du påpekar här ovan är ett beteende som även finns att hitta bland heterosexuella.
Har du någonsin hört talas om Swingers?
När det gäller HIV och AIDS så spreds det lavinartat bland homosexuella män på 80-talet. Så är det men detta har de jobbat enormt med för att sprida information kring detta. Och idag skulle jag påstå att homosexuella män är en av de grupper som är mest medvetna om detta problem och som också SKYDDAR sig vid sexuella kontakter.
Det är något vi inte kan stoltsera med i vår heterosexuella klick!
Idag sprids nämligen HIV snabbast och mest frekvent bland HETEROSEXUELLA.