• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • Gabriella S
    VulgusProfanum skrev 2007-11-13 07:49:49 följande:
    Njae du.Detsamma gäller oss i västerlandet!HIV sprids för tillfället mest inom heterosexuella förhållanden- och det är främst vi kvinnor som blir smittade.
    Jaha. Då gissar jag att det är invandrare från vissa länder som är framme och smittar dem... Jag fattar överhuvudtaget inte hur man kan släppa in invandrare och flyktingar utan att ta ett HIV-test på dem först. Eller rättare sagt: jag fattar varför man inte gör det: det är en sådan där dum PK-grej.

Att sedan "vi kvinnor" (som du säger - dom kvinnor som är dumma nog att ha oskyldigt sex med invandrare från länder med AIDS-epidemi, skulle jag säga...) smittas med en plågsam, livshotande sjukdom är ju helt oväsentligt i sammanhanget...
  • LillaSnigel

Gariella S --> Ser fortfarande att du har svårt att svara på mina frågar.. Undra varför ?

Dorian Ertymexx --> Bra poäng i ditt resonemang..

• Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-11-12 23:50:52 följande:

Ja, och sedan brukar det stå att de avvisats ur Sverige... Det är alltså en "trevlig" effekt av den fria invandringen! Men nu är vi OT i den här tråden...
    ...och där gästspelade rasismen in.

Litet roande att Jesus förmodligen inte hade fått komma till Sverige idag. Han är ju sådan därn arab från mellanöstern. En sådan där som spränger saker eller sprider aids bland småflickor.

Kanske värt att tänka på, när du sprider rasistiskt dravel omkring dig.
  • LillaSnigel

Gabriella S skrev 2007-11-13 08:53:55 följande:

Jaha. Då gissar jag att det är invandrare från vissa länder som är framme och smittar dem... Jag fattar överhuvudtaget inte hur man kan släppa in invandrare och flyktingar utan att ta ett HIV-test på dem först. Eller rättare sagt: jag fattar varför man inte gör det: det är en sådan där dum PK-grej. Att sedan "vi kvinnor" (som du säger - dom kvinnor som är dumma nog att ha oskyldigt sex med invandrare från länder med AIDS-epidemi, skulle jag säga...) smittas med en plågsam, livshotande sjukdom är ju helt oväsentligt i sammanhanget...
    Fel tråd -->Starta en om invandringspolitik !!
  • Gabriella S

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-13 08:24:07 följande:

Gabriella S skrev 2007-11-12 12:46:02 följande:
    Jag gillar uttrycket "leker gud"... Är du även emot penicillin, moderna kor och grisar, höghus som blir allt högre och flygplan också? Modern djurhushållning bygger ju på lång tids avel och att "leka gud", höghus är ju som babels torn och att flyga är ju definitivt onaturligt på alla plan! Och hädande, att släppa ut skräp i Guds domäner! Men det kanske är OK gudalekande, eftersom det inte stör din moral?
    Nejdå. Det är mycket av det du nämner som jag är emot. Jag skulle önska att vi kunde gå tillbaka till ett enklare liv, mer i samklang med naturen.

Men att skapa nya människor på konstgjord väg i ett laboratorium, på ett sådant sätt att den ena eller båda de biologiska föräldrarna inte ens är närvarande, tar ju ändå priset! Det måste du väl inse..? Det är värre än Frankenstein och hans monster!
  • Gabriella S

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-13 08:28:15 följande:

Free Spirit skrev 2007-11-12 13:44:36 följande:
    Tja, gud förespråkade pedofili i GT, så varför inte...
    ??? Bibelvers, tack!
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-11-13 08:43:23 följande:

Jo, men även om de har lärt sig att skydda sig, så lever de ofta väldigt promiskuöst. I annat fall hade inte smittan kunnat sprida sig så lavinartat förut, som du också erkänner att den gjorde. Jag menar, att även om de skyddar sig så är det inte särskilt gulligt med en massa anonyma kontakter på offentliga toaletter...Och visst vet jag att heterosexuella också har ONS. Men det är ändå inte så där otroligt cyniskt - som på offentliga toaletter. Jag kan inte tänka mig att någon annan kvinna är en prostituerad drogmissbrukare skulle kunna ha sex på det sättet, faktiskt.Utan då har man väl i alla fall dansat, pratat, bjudit på drinkar, presenterat sig med namn först... T.ex. på Finlandsbåten.
    Herregud, sluta stoltsera med din okunskap! Jag har hört om SÅ många exempel på "fina" heterosexuella flickor som har sex på toaletterna med killar, ofta vilt främmande killar dessutom. Och jag rör mig inte ens i utelivskretsar!

Det är mycket du inte kan tänka dig, du lever i din egen lilla fantasivärld lååångt ifrån verkligheten.
  • Gabriella S

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-13 08:34:16 följande:

Gabriella S skrev 2007-11-12 22:35:12 följande:
    Ehm, så frihet och jämställdhet är dekadens. Jag ska genast informera ROKS om det där, så de kan agera emot kvinnlig rösträtt. Fy för dekadensen va...
    Vad har kvinnlig rösträtt med den saken att göra? Kvinnorna i det gamla Rom hade väl ingen rösträtt, bara för att deras män satte på unga pojkar på badhuset..?

Det är just det där som jag ogillar med din debattstil - att du kommer med konstiga kopplingar, som inte har något med verkligheten att göra, och presenterar dem som en sanning...
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-11-13 08:50:48 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-13 08:20:32 följande:
    Och hur vet du det??? Det stämmer inte, vet du. Även i nomadfolk idag, där man ej äger något, så är det viktigt med faderskapet.
    Ehm, nej, det FINNS inga sådana nomadfolk längre.

Och det finns stammar där faderskapet är helt irrelevant. Där kvinnor får ta sig älskare som de behagar, och de har ingen koll på vem fadern kan vara.
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-11-13 08:53:55 följande:

Jaha. Då gissar jag att det är invandrare från vissa länder som är framme och smittar dem... Jag fattar överhuvudtaget inte hur man kan släppa in invandrare och flyktingar utan att ta ett HIV-test på dem först. Eller rättare sagt: jag fattar varför man inte gör det: det är en sådan där dum PK-grej. Att sedan "vi kvinnor" (som du säger - dom kvinnor som är dumma nog att ha oskyldigt sex med invandrare från länder med AIDS-epidemi, skulle jag säga...) smittas med en plågsam, livshotande sjukdom är ju helt oväsentligt i sammanhanget...
    Ja, för svenska män kan inte få aids?!?

När jag var ung bröt jag kontakten med en SVENSK kille som uttryckligen sade att han skulle sprida aids om han fick det, för han ville inte då ensam. Ursvensk. Urhetero. Urdum.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?