• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • Gabriella S
    TrailerTrash skrev 2007-11-13 09:58:38 följande:
    Hade en nära vän till mig.I år är det 8 år sedan han tog livet av sig..Han var homosexuell
    Det är det många andra som gör också. Det finns många heterosexuella som lever ensamma, t.ex., för att de ej har haft möjlighet att träffa någon. Och ofta på storhelger särskilt, som nyår och midsommar, så orkar de inte längre, när de ännu ett år måste sitta och gömma sig bakom fördragna persienner och skämmas inför grannarna för att de inte är bjudna på någon fest...

Men alla dessa människor är det ingen som ömmar för. Det är ju märkligt...
  • Gabriella S
    LillaSnigel skrev 2007-11-13 11:30:48 följande:
    Gabriella S skrev 2007-11-12 22:47:01 följande:
    Men motsäger sig inte Darwin utvecklingsläran med den kristna tron.. eller
    Nej. Man kan tänka sig att antingen Gud har startat hela processen, eller att han har lett evolutionen hela vägen efter de här linjerna.

Men jag vet inte heller om evolutionsteorin är sann överhuvudtaget! Det är det ingen som vet. D.v.s. visst kan man se "the survival of the fittest"-teorin bevisad i liten skala; det sker ju i naturen hela tiden. Men HELA utvecklingen från livets uppkomst till människan är ju inte bevisad, att den har gått till på det sättet.

Jag tror att det helt enkelt är bäst att lämna den frågan därhän tills vidare, eftersom man ändå inte kan veta något med säkerhet.
  • Gabriella S
    Pinja skrev 2007-11-13 11:45:43 följande:
    Gabriella tycks helt ha glömt bort mitt lilla exempel med sex på dansgolvet. Kan det hända i vår lilla stad på 20.000 invånare händer det säkert på andra ställen. Tror knappast att paret var gifta och i försök att få barn... Helt i klass med sex på toalett - de hade ju åtminstone en vakt så att andra inte behövde se på...Sen är det ju väldigt enkelt att hitta exempel på promiskuöst beteende bland heterosexuella. Kika in några rubriker längre ner så får du läsa om både det ena och det andra. Så att försöka påstå att det är vanligare blan homosexuella är SKITPRAT!
    Men jag SA ju, att sex på dansgolvet oavsett kön är förargelseväckande beteende och straffbart!

Jag skulle säga, att det att folk överhuvudtaget kommer på en sådan idé, OCKSÅ (precis som jamsandet med de homosexuella) är en del av samma normupplösning idag. Folk får helt enkelt inte med sig den vanliga anständighetskänsla, som alla fick i sin uppfostran förut. För då skulle man inte KUNNA ha sex öppet...
  • spiritsinlove
    Gabriella S
    Att dina barn skulle visa sig vara homosexuella skulle förstås aldrig kunna inträffa eller? 
    - alla stavfel är medvetna -
  • Gabriella S
    markera skrev 2007-11-13 13:40:09 följande:
    *fascineras över att heterosexuella kvinnor läser kontaktannonser för homosexuella män*
    Det finns sådana annonser även i vår lilla lokaltidning. Jag läser allt möjligt av ren nyfikenhet!
  • Gabriella S

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-13 18:55:55 följande:

Gabriella S skrev 2007-11-13 09:16:40 följande:
    Ja, men stammar som har individuellt ägande. Och därmed behov av att veta vem som är far till barnen.Ja, det är en marginell stam. Det blir så när kristna missionärer krossar alla lokala kulturer till förmån för kristenheten med ord eller vapenmakt, vilket som fungerar bäst efter situation och stam.
    Nej du - idén att man bör veta sitt ursprung kom inte med kristendomen. Du behöver bara läsa de gamla grekiska sagorna, för att se hur mycket de sysslade i tanken med dessa frågor. "Mistaken identity" var ju t.ex. ett vanligt tema.

Och det har alltid varit viktigt att hålla reda på släktförhållanden, även för att undvika incest.
  • Chloe

Ja du Gabriella S, nog är jag både tillsammans med en annan kvinna och oanständig när andan faller på. Fascinerande att det räcker med att bli kär i någon med samma könsorgan för att reta upp dig. Jag tycker dina inlägg är sorgliga men kan ändå inte låta bli att le för mig själv när jag tänker på vilken tur jag hade som inte fick dig som morsa utan fick en underbar person som stöttar mig i vått och torrt för den jag är, oavsett kön på den jag älskar. Jag hoppas att du förstår vilka konsekvenser din attityd har.

• Gabriella S

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-13 18:59:47 följande:

Gabriella S skrev 2007-11-13 09:23:12 följande:
    Jodå. Och sambandet är enkelt, tokkristna som tycker/har tyckt att det är så fel så fel så. Oj oj oj, hur ska det gå för baaarnen, tänk på baaarnen bla bla bla.Det finns till och med finfina bilder på små gråtande spädbarn med undertexten "my mother is a suffraget". Det skulle bli civilisationens undergång att kvinnor fick rösta. Precis som du nu menar att det skulle vara civilisationens undergång om två män får gifta sig. När du säger "vi har minsann tolererat en massa" så inkluderar du faktiskt kampen för kvinnlig rösträtt där - vare sig du vill eller inte. Likaså lika rösträtt oavsett hudfärg, som också skulle ruinera samhället enligt tokkristna och likasinnande för inte alls länge sedan.Så visst finns det saker gemensamt mellan kvinnlig rösträtt och bögsex på toaletten, båda är hädelse och förfall enligt kristna fundisar.
    Ja, jag har då aldrig hört någon kristen säga att han är emot kvinnlig rösträtt... Hur muslimerna ställer sig till frågan, vet jag faktiskt inte.

Sedan hade ju de som oroade sig för barnen när sufragetterna började sitt verk, faktiskt skäl för sin oro. För att kvinnorna fick rösträtt skadade ju inte barnen, men senare - när det gick för långt.

Som i Sverige idag, när den - nästan tvingande - normen har blivit att kvinnor MÅSTE göra karriär, och att barnen alltså MÅSTE lämnas bort på dagis vid senast 18 månaders ålder, helst ett års ålder jämnt. Och att hemmamammor ska motarbetas med alla ekonomiska och politiska styrmedel som finns.

Jag skulle säga att det var likadant där som i homofrågan, nämligen att NÄR pendeln började svänga så svängde den för långt. Som alltid här i Sverige. Vi är inte alls landet "lagom" - vi är precis tvärtom - landet "extrem".
  • Chloe

Gabriella S: "De är ett av naturens många stolpskott"

Menar du att homosexuella människor är en sämre sorts människor och naturens misstag? :o Förstår du vad det är du säger? Förstår du vilken uppmaning till hat mot homosexuella människor det lätt kan tolkas som? Förstår du att det är sådana påståenden som bidrar till hatbrott?

• Gabriella S
    LillaSnigel skrev 2007-11-13 20:14:03 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2007-11-13 19:09:08 följande:
    *haha* så sant som det var sagt.. Kanske ligger nåt i att smyg kika lite.. kanske nåt som hon inte är medveten om
    Som sagt, de där annonserna finns i vår lilla lokaltidning, märkligt nog... Eller _fanns_, när jag tänker efter så var det länge sedan jag såg dem. De kanske har flyttat till internet numera.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?