Dorian Ertymexx skrev 2007-11-13 18:59:47 följande:
Gabriella S skrev 2007-11-13 09:23:12 följande:
Jodå. Och sambandet är enkelt, tokkristna som tycker/har tyckt att det är så fel så fel så. Oj oj oj, hur ska det gå för baaarnen, tänk på baaarnen bla bla bla.Det finns till och med finfina bilder på små gråtande spädbarn med undertexten "my mother is a suffraget". Det skulle bli civilisationens undergång att kvinnor fick rösta. Precis som du nu menar att det skulle vara civilisationens undergång om två män får gifta sig. När du säger "vi har minsann tolererat en massa" så inkluderar du faktiskt kampen för kvinnlig rösträtt där - vare sig du vill eller inte. Likaså lika rösträtt oavsett hudfärg, som också skulle ruinera samhället enligt tokkristna och likasinnande för inte alls länge sedan.Så visst finns det saker gemensamt mellan kvinnlig rösträtt och bögsex på toaletten, båda är hädelse och förfall enligt kristna fundisar.
Ja, jag har då aldrig hört någon kristen säga att han är emot kvinnlig rösträtt... Hur muslimerna ställer sig till frågan, vet jag faktiskt inte.
Sedan hade ju de som oroade sig för barnen när sufragetterna började sitt verk, faktiskt skäl för sin oro. För att kvinnorna fick rösträtt skadade ju inte barnen, men senare - när det gick för långt.
Som i Sverige idag, när den - nästan tvingande - normen har blivit att kvinnor MÅSTE göra karriär, och att barnen alltså MÅSTE lämnas bort på dagis vid senast 18 månaders ålder, helst ett års ålder jämnt. Och att hemmamammor ska motarbetas med alla ekonomiska och politiska styrmedel som finns.
Jag skulle säga att det var likadant där som i homofrågan, nämligen att NÄR pendeln började svänga så svängde den för långt. Som alltid här i Sverige. Vi är inte alls landet "lagom" - vi är precis tvärtom - landet "extrem".