• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • Millis1981

Vill förtydliga för de som fortfarande inte förstår:

Skulle det bara finnas ömsesidiga homosexuella och hetrosexuella relationer vuxna emellan skulle världen vara lugn.
    Ingen skulle bli våldtagen,utsatt för incest eller pedofiler.

Skulle det vara lagligt med pedofeli,incest,våldtäkter,mord och misshandel så....ja föreställ er själva.
    Gabriella och andra som jämför detta med homosexualitet: ni skulle kunna bli våldtagna,misshandlade (era barn också) utan att nån stoppar det.

Som det är nu finns det ändå människor som begår dessa hemska brott och förstör andras liv.Sånt ska stoppas!(det är det man försöker med genom straff)

Men det finns oxå kärlek mellan vuxna: homo eller hetro spelar ingen roll, det är fint och bra.

Skulle homosexuella tränga undan sina känslor och inte våga visa att de älskar varandra så är det många som kommer må dåligt.
    -INTE bra(poängtering för er som inte förstår).

Visar de att de älskar varandra (som mig å min sambo),skaffar familj osv och lever som vem som helst mår de bra.(DET är bra).
    Det enda dåliga är att det finns människor som förtrycker dom och deras barn. Det är DÄR skon klämmer, det är DET vi ska få bukt med.
    Terapi ,som nån föreslog, är ju en lösning för sånna som har problem med att människor är homosexuella.
    Där får de lära sig att ömsesidig kärlek inte är nåt farligt eller fel för att den uppstår mellan människor med samma könsorgan.

Jag undrar hur många homosex-motståndare som är homosexuella själva? Och jag undrar hur de mår.

• carita1974

Gillar dina inlägg...*s*

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-14 07:24:16 följande:

Gabriella S skrev 2007-11-13 21:28:16 följande:
    Struntprat. Det är bara om man gravt missförstår biologi och darwinism som man tänker så.Tvärtom - om man är darwinist så är man ju glad för ju FÄRRE som skaffar barn, för då blir det mindre konkurrens för just mina barn att slåss mot för ledarposition och egen avkomma.Men du har som sagt missförstått helt. Darwinism handlar inte om eugenik, det handlar om mångfald. Om variation. Om att allt egentligen är OK, så länge det inte skadar arten i stort. Och homosexualitet skadar inte arten i stort, den gör vare sig till eller ifrån. Arten dör inte ut för att det finns homosexuella individer, och de är fortfarande en del av flocken och gör sitt till för att försvara den och samla mat.Eugeniken skapades för övrigt av kristna. Kan vara kul att veta kanske. Och det är DU som sprider eugeniska tankar här, ingen annan.
  • carita1974

Bra skrivet!!!

Millis1981 skrev 2007-11-14 13:53:20 följande:
    Gabriella S skrev 2007-11-13 21:19:16 följande:"För att kvinnorna fick rösträtt skadade ju inte barnen, men senare - när det gick för långt".Så du menar att homosexuella skadar sina barn? Det är ju DU ,och alla som tänker som du, som skadar dessa barn!Sunda och goda människor lär sina barn att man ska vara snäll mot andra oavsätt familjesituation. Om alla lär sina barn att inte mobba,förtrycka,misshandla och våldta andra så skulle världen se bättre ut."Jag skulle säga att det var likadant där som i homofrågan, nämligen att NÄR pendeln började svänga så svängde den för långt. Som alltid här i Sverige. Vi är inte alls landet "lagom" - vi är precis tvärtom - landet "extrem"."Håller med, när man börjar jämföra kärlek mellan två av samma kön med pedofeli och mord så har "pendeln svängt" så pass långt att den lossnat! Det är inte bara extremt att jämföra så, utan oxå ologiskt.Skulle det bara finnas ömsesidiga homosexuella och hetrosexuella relationer vuxna emellan skulle världen vara lugn.Ingen skulle bli våldtagen,utsatt för incest eller pedofiler.
    [/citat]
    Millis1981 skrev 2007-11-14 17:13:43 följande:
    [citat]
    Vill förtydliga för de som fortfarande inte förstår:Skulle det bara finnas ömsesidiga homosexuella och hetrosexuella relationer vuxna emellan skulle världen vara lugn.Ingen skulle bli våldtagen,utsatt för incest eller pedofiler.Skulle det vara lagligt med pedofeli,incest,våldtäkter,mord och misshandel så....ja föreställ er själva. Gabriella och andra som jämför detta med homosexualitet: ni skulle kunna bli våldtagna,misshandlade (era barn också) utan att nån stoppar det.Som det är nu finns det ändå människor som begår dessa hemska brott och förstör andras liv.Sånt ska stoppas!(det är det man försöker med genom straff)Men det finns oxå kärlek mellan vuxna: homo eller hetro spelar ingen roll, det är fint och bra.Skulle homosexuella tränga undan sina känslor och inte våga visa att de älskar varandra så är det många som kommer må dåligt. -INTE bra(poängtering för er som inte förstår).Visar de att de älskar varandra (som mig å min sambo),skaffar familj osv och lever som vem som helst mår de bra.(DET är bra).Det enda dåliga är att det finns människor som förtrycker dom och deras barn. Det är DÄR skon klämmer, det är DET vi ska få bukt med.Terapi ,som nån föreslog, är ju en lösning för sånna som har problem med att människor är homosexuella. Där får de lära sig att ömsesidig kärlek inte är nåt farligt eller fel för att den uppstår mellan människor med samma könsorgan.Jag undrar hur många homosex-motståndare som är homosexuella själva? Och jag undrar hur de mår.
  • Dorian Ertymexx
    Millis1981 skrev 2007-11-14 13:23:54 följande:
    Då menar du att vi ska skippa engelskan i skolan för att lära oss norska,danska,isländska och finska istället?Vilken användning har man av dom språken om man sällan träffar människor därifrån? Och hur har du då tänkt att vi ska kommunisera utomlands på resor,affärsresor,om man pluggar utomlands, jobbar utomlands som tex barnflickor eller med import/export?Och hur ska människor i tex regeringen kommunisera med andra länders regeringar osv?Det är dessutom onödigt att lära sig fyra nya språk när nån smart människa kom på att vi kunde använda ETT internationellt språk: engelska. Tror de flesta människor i norden och övriga världen är överens om det.Det är därför vi får lära oss det i skolan.Och bosätter man sig i ett annat land så får man lära sig det språket eller prata engelska.Samma gäller människor som kommer in på andra länders sajter (som här på FL tex)Antingen skriver man på svenska som är modermålet och alla kan, eller så skriver man på engelska.Vill man ändå skriva på sitt språk tex norska så får man räkna med att alla svenskar inte förstår allt.Så när jag frågde om FreeSpirit kunde skriva på svenska eller engelska så tycker inte jag att det var märkligt.Däremot var det mycket märkligt att du började lägga dig i min fråga till henne och komma med uppmaningar att lära mig alla nordens språk.Men så har du ju mycket märkliga tankar om annat oxå, så jag kan ju inte säga att jag är förvånad.Jag klarar mig utmärkt på svenska,engelska och det svenska teckenspråket. Fler språk har jag ingen användning för.Gabriella S skrev 2007-11-13 21:00:55 följande:
    Du kan ju ställa motfrågan om GS faktiskt KAN alla nordiska språk. Kan hon gutamål, samiska, romani, eller är det bara det sedvanliga hycklandet vi hör?
  • Dorian Ertymexx
    spiritsinlove skrev 2007-11-14 13:31:40 följande:
    Fan då 
    jag menade mest att du inte SKA låta bli! Vad ska din partner säga om du helt plötsligt blir värsta frigida nunnan? ;)
  • Dorian Ertymexx
    carita1974 skrev 2007-11-14 17:16:26 följande:
    Gillar dina inlägg...*s* Dorian Ertymexx skrev 2007-11-14 07:24:16 följande:
    Tack tack. :)
  • spiritsinlove
    Dorian Ertymexx skrev 2007-11-14 19:09:17 följande:
    jag menade mest att du inte SKA låta bli! Vad ska din partner säga om du helt plötsligt blir värsta frigida nunnan? ;)
    haha skiter i honom..om det finns bot för alla homos o pervon o allt va det nu är, vill ju bli botade, eller hur vare nu igen..
    - alla stavfel är medvetna -
  • Dorian Ertymexx
    spiritsinlove skrev 2007-11-15 00:46:41 följande:
    haha skiter i honom..om det finns bot för alla homos o pervon o allt va det nu är, vill ju bli botade, eller hur vare nu igen..
    Tssk tssk, du älskar inte din man, det hör jag det! ;)
  • Shadilly

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-15 00:52:32 följande:

Äsch, jag trodde kärlek var överflödigt och likgiltigt, bara sexet är straight
  • spiritsinlove
    Dorian Ertymexx skrev 2007-11-15 00:52:32 följande:
    men shit! va ska jag göra nu då?! då måste man ju råda bot på det oxå...! va jobbigt allt blir...hua
    - alla stavfel är medvetna -
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?