Bra skrivet!!!
Millis1981 skrev 2007-11-14 13:53:20 följande:
Gabriella S skrev 2007-11-13 21:19:16 följande:"För att kvinnorna fick rösträtt skadade ju inte barnen, men senare - när det gick för långt".Så du menar att homosexuella skadar sina barn? Det är ju DU ,och alla som tänker som du, som skadar dessa barn!Sunda och goda människor lär sina barn att man ska vara snäll mot andra oavsätt familjesituation. Om alla lär sina barn att inte mobba,förtrycka,misshandla och våldta andra så skulle världen se bättre ut."Jag skulle säga att det var likadant där som i homofrågan, nämligen att NÄR pendeln började svänga så svängde den för långt. Som alltid här i Sverige. Vi är inte alls landet "lagom" - vi är precis tvärtom - landet "extrem"."Håller med, när man börjar jämföra kärlek mellan två av samma kön med pedofeli och mord så har "pendeln svängt" så pass långt att den lossnat! Det är inte bara extremt att jämföra så, utan oxå ologiskt.Skulle det bara finnas ömsesidiga homosexuella och hetrosexuella relationer vuxna emellan skulle världen vara lugn.Ingen skulle bli våldtagen,utsatt för incest eller pedofiler.
[/citat]
Millis1981 skrev 2007-11-14 17:13:43 följande:
[citat]
Vill förtydliga för de som fortfarande inte förstår:Skulle det bara finnas ömsesidiga homosexuella och hetrosexuella relationer vuxna emellan skulle världen vara lugn.Ingen skulle bli våldtagen,utsatt för incest eller pedofiler.Skulle det vara lagligt med pedofeli,incest,våldtäkter,mord och misshandel så....ja föreställ er själva. Gabriella och andra som jämför detta med homosexualitet: ni skulle kunna bli våldtagna,misshandlade (era barn också) utan att nån stoppar det.Som det är nu finns det ändå människor som begår dessa hemska brott och förstör andras liv.Sånt ska stoppas!(det är det man försöker med genom straff)Men det finns oxå kärlek mellan vuxna: homo eller hetro spelar ingen roll, det är fint och bra.Skulle homosexuella tränga undan sina känslor och inte våga visa att de älskar varandra så är det många som kommer må dåligt. -INTE bra(poängtering för er som inte förstår).Visar de att de älskar varandra (som mig å min sambo),skaffar familj osv och lever som vem som helst mår de bra.(DET är bra).Det enda dåliga är att det finns människor som förtrycker dom och deras barn. Det är DÄR skon klämmer, det är DET vi ska få bukt med.Terapi ,som nån föreslog, är ju en lösning för sånna som har problem med att människor är homosexuella. Där får de lära sig att ömsesidig kärlek inte är nåt farligt eller fel för att den uppstår mellan människor med samma könsorgan.Jag undrar hur många homosex-motståndare som är homosexuella själva? Och jag undrar hur de mår.