Inlägg från: Alexiaa |Visa alla inlägg
  • Alexiaa

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Ja, det tycker jag absolut...det finns tom homosexuella präster och biskopar så varför ska inte homosexuella människor kunna gifta sig i kyrkan.
    Vi lever på 2000- talet, det e dags att förstå börja vara öppen mot alla människor känns det som...

• Alexiaa

sussie82- Varför ska inte homosexuella få adoptera barn?
    kan inte förstå det resonemanget...

• Alexiaa

självfallet...det finns de präster som inte vill det för deras övertygelse, det beror på hur man tolkar bibeln.

Men hittar man en präst som vill bör man kunna nyttja kyrkan lokaler och det finns ju också präster som själva är homosexuella!

• Alexiaa

Kan bara inte förstå detta med att homosexuella inte ska få adoptera barn alltså...Finns inget som gör dem till sämre föräldrar!

• Alexiaa

Det finns olika tolkningar av bibeln...det finns ju tom. präster som är homosexuella själva och tom biskopar som själva e homosexuella.
    Det beror helt på hur man tolkar bibelns ord!!!

• Alexiaa

Klart det gör, hur skulle du annars förklara att en av de högsta inom amerikanska kyrkan är homosexuell?
    Eller homosexuella präster...

• Alexiaa

Ok, uttryckte mig konstigt...i usa finns massor med trosamfund och olika grenar inom kristendomen.
    Men en av de högre (vet inte inom vad), men såg ett inslag på CBS 60 minutes för kanske 1 år sedan och han var nyligen vald biskop och ledare för något och homosexuell...

• Alexiaa

Guldskimmer- Men hur skulle han då i ett land som USA, väldigt kristet land, kunna bli vald som det?
    Du måste väl veta att det finns olika tolkningar av bibeln precis som det finns av koranen.
    Finns vissa som tolkar bibeln på det viset att "all sexuell samrörelse är synd"...finns en sekt för sånt.
    Sedan finns det folk som menar att GUD älskar alla och Gud är kärlek så jag vet inte vad man ska tro! jag är inte heller insatt i bibeln men jag vet att det finns flera homosexuella präster iaf.

• Alexiaa

Jag kan också ifrågasätta kyrkans rätt att viga folk...kyrkan har ju Noll makt i dagens samhälle och vigsel är ju egentligen något juridiskt i mina ögon.
    Därför tycker jag kanske också att man bör ha en välsignelse i kyrkan och sedan kanske det "riktigta bröllopet" där en myndighetsperson utför akten.

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?