• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • alisson

Jag har två vänner som "inte fick" mer än en välsignelse av en präst - utanför kyrkan - och jag såg hur ledsna dom var över att deras kärlek inte var så mycket värd att den fick proklameras i "guds hus". Inte mycket till gudshus då kan man tycka. Så självklart ska homosexuella få gifta sig i kyrkan.

• MissTag

Ni som är hetero, troende och gifta. Varför ville ni gifta er i kyrkan?? Var det för att så gör man bara eller var det för att ni ville att erat äktenskap skulle vara välsignat av gud? Jag tror de flesta svarar det senare, iaf om man verkligen är troende. Kan det kanske vara därför homosexuella troende vill gifta sig i kyrkan?

Bibeln är inte den mest dagsfärska, uppdaterade boken som finns. Om man levde ordagrant efter bibelns ord skulle man inte fungera i dagens samhälle. Om man tror på allt som står i bibeln så har man livlig fantasi och brist på logiskt tänkande.

Personligen är jag inte troende men jag kan inte tänka mig att Gud skulle vara så inskränkt att han dömde folk på grund av deras sexuella läggning. Jag tror att H*n mer dömer människor genom deras handlingar i så fall.

• Piii
    MissTag skrev 2007-08-29 15:38:01 följande:
    Bibeln är inte den mest dagsfärska, uppdaterade boken som finns. Om man levde ordagrant efter bibelns ord skulle man inte fungera i dagens samhälle. Om man tror på allt som står i bibeln så har man livlig fantasi och brist på logiskt tänkande.
    exakt, lite OT nu men det är som med koranen, Där står det inte vissa saker som dom lever efter, utan människan har tolkat det på sitt eget sätt.
    ♥ Oktobermamma ♥
  • Sallisen
    MissTag skrev 2007-08-29 15:38:01 följande:
    Ni som är hetero, troende och gifta. Varför ville ni gifta er i kyrkan?? Var det för att så gör man bara eller var det för att ni ville att erat äktenskap skulle vara välsignat av gud? Jag tror de flesta svarar det senare, iaf om man verkligen är troende. Kan det kanske vara därför homosexuella troende vill gifta sig i kyrkan?Bibeln är inte den mest dagsfärska, uppdaterade boken som finns. Om man levde ordagrant efter bibelns ord skulle man inte fungera i dagens samhälle. Om man tror på allt som står i bibeln så har man livlig fantasi och brist på logiskt tänkande. Personligen är jag inte troende men jag kan inte tänka mig att Gud skulle vara så inskränkt att han dömde folk på grund av deras sexuella läggning. Jag tror att H*n mer dömer människor genom deras handlingar i så fall.
    Jag är hetero, troende och gift. Gifte mig dock inte i kyrkan (tillhör ett annat samfund) utan gifte mig i en ceremoni i vår församlingslokal. Jag tror på att man ska gifta sig om man vill leva med den man älskar och jag tror att äktenskapet är skapat av Gud till att vara något mellan man och kvinna, inte mellan man-man eller kvinna-kvinna.

Jag tycker och tror också att det går alldeles utmärkt att leva efter det som Bibeln lär, även i dagens moderna samhälle, om man är redo att följa de normer som Gud har gett genom Bibeln.

Gud fördömer handlingar, det är sant. Han dömer ingen pga dennes läggning.
    Washington D.C. - here we come!!
  • vikky76

Självklart ska de få gifta sig i kyrkan!!

• Sussie82

Gifta sig visst!! Så länge det stannar där o inte slutar med adoption av något stackars barn.

• lollsanT

Jag tycker att alla ska få gifta sig i kyrkan.
    Gud älskade väl alla människor - eller hur var det nu?!

• Alexiaa

Ja, det tycker jag absolut...det finns tom homosexuella präster och biskopar så varför ska inte homosexuella människor kunna gifta sig i kyrkan.
    Vi lever på 2000- talet, det e dags att förstå börja vara öppen mot alla människor känns det som...

• Merlottis
    Sussie82 skrev 2007-08-29 15:44:03 följande:
    Gifta sig visst!! Så länge det stannar där o inte slutar med adoption av något stackars barn.
    Tycker att de ska få skaffa sej barn med.Absolut inget fel me de
    Så roligt de har vart på High Chaparal i helgen!Kättilstorps nationalsång=Kåta Marie
  • vikky76

Sussie82: Varför ska de inte få adoptera?

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?