• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • josefsmamma
    Fru U skrev 2007-08-29 14:50:04 följande:
    Präster är människor också och borde få möjlighet att följa sina övertygelser precis som andra utan att de innebär att de förlorar jobbet. Dvs om de inte vill viga homosexuella (om kyrkan bestämmer att det är okej) så ska de inte tvingas till det
    så om jag skulle jobba i butik och inte vill sälja matvaror till en nysvensk- då ska jag slippa det?
    det är det som kallas D I S K R I M I N E R I N G !
    Josef 050703..... Elise och Fiona 070408
  • TyraPaloma

Jag är tveksam. Kyrkan är en utomstatlig organsation med vissa trosuppfattningar och jag anser inte att man skall tvinga dem att viga homosexuella om det strider mot religionen. Däremot hoppas jag på en naturlig utveckling åt det hållet.

Däremot anser jag det självklart att homosexuella skall få inleda äktenskap!! Förstår inte varför det skall kallas registrerat partnerskap.

• 820723
    josefsmamma skrev 2007-08-29 15:17:15 följande:
    så om jag skulle jobba i butik och inte vill sälja matvaror till en nysvensk- då ska jag slippa det?det är det som kallas D I S K R I M I N E R I N G !
    Klockrent!!!!
  • danitra

Om kyrkan ifråga går med på det.

• Vårkänslor

Alla som vill ska väll få gifta sig?? Ja kan inte förstå mig på folk som inte tycker att alla (i grund och botten) är lika mycket värda! Visst att man kan ha fördommar och vara osäkra mot vissa människor.. Men som sagt.. I grund och botten så är alla lika!

• Fru U

Om du äger affären så kan du välja vem du vill sälja till (men man får inte säga varför, knäppt men sant)

Live and let live
  • danitra
    Fru U skrev 2007-08-29 15:17:09 följande:
    Jag vet att man inte behöver dela kyrkans värderingar för att få använda kyrkan som vigsellokal och jag tycker det också är fel
    Se där, det är det inte många som tycker men jag är en av dom också.
  • 820723
    Fru U skrev 2007-08-29 15:20:32 följande:
    Om du äger affären så kan du välja vem du vill sälja till (men man får inte säga varför, knäppt men sant)
    Ja, man får men man gör det inte!!!
  • Merlottis

JA SJÄLVKLART ska dom få gifta sej.Precis som vem som helst...

Så roligt de har vart på High Chaparal i helgen!Kättilstorps nationalsång=Kåta Marie
  • Fru U

Sallisen, du har en poäng. Om alla kan bli medlemmar så borde alla få utnyttja föreningens/samfundets lokaler

Sallisen skrev 2007-08-29 15:16:58 följande:
    Absolut borde det ju vara så. Grejen är ju att kyrkorna (många av dem) accepterar alla Man borde ju ta och bestämma sig hur man vill ha det i kyrkan...1. Följa Bibeln2. Acceptera alla som medlemmar och då även låta dem gifta sig3. Frånsäga sig rätten att viga någon.
    Live and let live
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?