• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • josefsmamma
    Sussie82 skrev 2007-08-29 16:10:39 följande:
    Vad e det jag ska utveckla?Min åsikt e att jag inte tycker att homosexuella ska få adoptera.Har inte emot dom i sig men för barnets bästa tror jag inte att växa upp med 2 mammor/pappor e det bästa för barnet.Alla tycker olika!Varför e alla på fl experter på att dra ut på allting?Kan man inte bara ta en annan människas åsikt kanske man inte ska läsa alla trådar!!
    jag är expert!
    jag mådde inte dåligt av att bo i ett kärleksfullt hem med mamma och hennes fru ochmina syskon!
    Josef 050703..... Elise och Fiona 070408
  • ilalila

Jag tycker att alla borde gifta sig borgligt, sen skulle alla (hetro som homo)som ville kunna följa upp med en välsingnelse i kyrkan. Som i de flesta andra europiska länder.

• SkåneP

Nej.

Tycker ingen borde få det oavsett läggning, åtminstone inte förrän Guds existens blivit ordentligt fastställd.

Känns inte riktigt seriöst annars.

• elfling

JA! Så trött på denna diskussionen nu!!

• Gabriella S

Nej, absolut inte.

Kyrkan anser att äktenskapet är något heligt mellan man och kvinna, och den uppfattningen måste de få ha kvar. Om homosexuella skulle börja "gifta sig" där, så skulle många andra kristna tycka att äktenskapet förlorar sin helgd... Det skulle inte vara lika mycket värt längre.

(Men partnerskap är OK för mig. Om det ingås borgerligt och inte kallas för äktenskap. Där går min gräns.)

• pusselbitar
    Gabriella S skrev 2007-08-29 19:00:16 följande:
    Nej, absolut inte.Kyrkan anser att äktenskapet är något heligt mellan man och kvinna, och den uppfattningen måste de få ha kvar. Om homosexuella skulle börja "gifta sig" där, så skulle många andra kristna tycka att äktenskapet förlorar sin helgd... Det skulle inte vara lika mycket värt längre. (Men partnerskap är OK för mig. Om det ingås borgerligt och inte kallas för äktenskap. Där går min gräns.)
    Varför inte ha alla vigslar borgligt och sen låta det vara upp till var och en att ha en välsignelsecermoni i valfritt samfund? Det är i svensk lagstiftning förbjudet att diskriminera pga sexuell läggning, ändå står vi fortfarande utanför i den här frågan.
  • Miss Congeniality

givetvis om de nu vill det....

Life's a bitch, then you die or you marry one!!!
  • Benet

Ja, självklart!

Inte för att jag förstår varför NÅGON skulle vilja det men men......

Mamma till världens bästa ♥ Wilmer ♥
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?