• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • Madida

Isåfall förstår jag inte hur man kan tro på något som avvisar en viss typ av människor. Många säger att Gud är kärleken, hur kan hon vara det om hon dömer ut människor som älskar?

• Alexiaa

Klart det gör, hur skulle du annars förklara att en av de högsta inom amerikanska kyrkan är homosexuell?
    Eller homosexuella präster...

• Gabriella S

Etta med kokvrå skrev 2007-08-29 19:37:45 följande:

Undrar när islams skyddshelgon i Sverige, Mona Sahlin, kommer att ställa krav på att alla muslimska församlingar ska viga homosexuella?Eller är det som vanligt bara det svenska som man ska få kritisera och ställa krav på?
    *ASG* På pricken!
  • Gabriella S
    Alexiaa skrev 2007-08-29 19:40:31 följande:
    Klart det gör, hur skulle du annars förklara att en av de högsta inom amerikanska kyrkan är homosexuell?Eller homosexuella präster...
    Ursäkta, men vad menar du med "amerikanska kyrkan"? Det finns inget sådant. Amerikaner kan vara med i många olika trossamfund. Protestantiska, katolska, frikyrkliga... Många är metodister eller presbyterianer. Många är även judar (en helt annan religion).
  • Alexiaa

Ok, uttryckte mig konstigt...i usa finns massor med trosamfund och olika grenar inom kristendomen.
    Men en av de högre (vet inte inom vad), men såg ett inslag på CBS 60 minutes för kanske 1 år sedan och han var nyligen vald biskop och ledare för något och homosexuell...

• Guldskimmer
    Alexiaa skrev 2007-08-29 19:40:31 följande:
    Klart det gör, hur skulle du annars förklara att en av de högsta inom amerikanska kyrkan är homosexuell?Eller homosexuella präster...
    förklaringen är väl att dom inte hade på sig läsglasögonen när dom läste bibeln, dom har ju tydligen inte sett vad som står.
  • Gabriella S
    Madida skrev 2007-08-29 19:39:11 följande:
    Isåfall förstår jag inte hur man kan tro på något som avvisar en viss typ av människor. Många säger att Gud är kärleken, hur kan hon vara det om hon dömer ut människor som älskar?
    Problemet me det där "älskar"-argumentet, är att det finns folk som "älskar" ett barn, en hund, en bil, ett träd eller en konstgjord docka. På "det" sättet, alltså.

Gud avvisar säkerligen ingen, men jag är rätt säker på att han inte heller välkomnar alla konstiga konstellationer att vigas i hans Kyrka...
  • LuMa

Ja, absolut.
    Om inte homosexuella får viga sej i kyrkan, hur får dom då ens vara med i svenska kyrkan?
    Borde inte kyrkan börja skicka ut enkäter om folks privatliv och sexuella läggning då för att börja utesluta homosexuella?

Välkommen till FL, generaliseringarnas förlovade land!
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?