• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • Uncia

ja absolut! kärlek mellan 2 människor oavsett kön är aldrig fel!

• RiaRa

Självklart!
    Kärlek är kärlek, vare sig den är mellan olika eller lika kön.

• Guldskimmer

NEJ ABSOLUT INTE - bibeln är ju helt klart och tydligt emot homosexualitet så varför i all världen ska dom gifta sig i kyrkan för?

För mig personligen spelar det ingen roll, men det känns ungefär lika "dumt" som att två buddhister prompt skulle gifta sig i ett judiskt tempel liksom, VARFÖR?

• Alexiaa

Det finns olika tolkningar av bibeln...det finns ju tom. präster som är homosexuella själva och tom biskopar som själva e homosexuella.
    Det beror helt på hur man tolkar bibelns ord!!!

• josefsmamma
    Guldskimmer skrev 2007-08-29 19:30:12 följande:
    NEJ ABSOLUT INTE - bibeln är ju helt klart och tydligt emot homosexualitet så varför i all världen ska dom gifta sig i kyrkan för? För mig personligen spelar det ingen roll, men det känns ungefär lika "dumt" som att två buddhister prompt skulle gifta sig i ett judiskt tempel liksom, VARFÖR?
    men om man är kristen så ska det alltså gå bra?
    Då kan det inte ha något med sexuell läggning att göra!
    Josef 050703..... Elise och Fiona 070408
  • Flygfotogen

JA!
    Dock har jag svårt att förstå att homopar VILL gifta sig där när kyrkan inte accepterar deras kärlek.

• Guldskimmer
    Alexiaa skrev 2007-08-29 19:32:01 följande:
    Det finns olika tolkningar av bibeln...det finns ju tom. präster som är homosexuella själva och tom biskopar som själva e homosexuella.Det beror helt på hur man tolkar bibelns ord!!!
    [/citat]

Det står klart och tydligt, så någon tolkning behövs inte
    josefsmamma skrev 2007-08-29 19:32:55 följande:
    [citat]
    men om man är kristen så ska det alltså gå bra?Då kan det inte ha något med sexuell läggning att göra!
    Om man är kristen så tror man på Guds ord=bibeln. Så homosexualitet platsar inte in i det kristna levnadssättet överhuvudtaget är mitt svar på den frågan.
  • Etta med kokvrå

Undrar när islams skyddshelgon i Sverige, Mona Sahlin, kommer att ställa krav på att alla muslimska församlingar ska viga homosexuella?
    Eller är det som vanligt bara det svenska som man ska få kritisera och ställa krav på?

• Guldskimmer

Blev tyvärr lite fel:

Alexiaa skrev 2007-08-29 19:32:01 följande:
    Det finns olika tolkningar av bibeln...det finns ju tom. präster som är homosexuella själva och tom biskopar som själva e homosexuella.Det beror helt på hur man tolkar bibelns ord!!!
    Det står klart och tydligt, så någon tolkning behövs inte.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?