• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • Im Fabulous
    stina84 skrev 2007-08-29 15:09:05 följande:
    Jag förstår bara inte varför man som homosexuell vill gifta sig i kyrkan när kyrkan är emot det.. Jag skulle aldrig vilja göra det om jag vore homosexuell. SKulle nog valt en plats vid havet och haft en utomhuscermoni, det vore väl ngt
    Jaa, men man måste ju ha rätt till aaaaallting. Trots att alla är olika och har olika förutsättningar. Jag vill ha en lyxvilla, men inte fan får jag det! Det är orättvist!
  • Fru U

Så om jag vill bli medlem i låt oss säga en kattförening som gör allt för att rädda katter men jag personligen tycker att alla katter borde dö så ska jag få det?? Borde inte krav för att vara med i en förening/samfund vara att man delar värderingarna?

Live and let live
  • 820723
    Im Fabulous skrev 2007-08-29 15:08:50 följande:
    Det var ett evigt tjat om trångsynthet! Tycker inte du är speciellt öppensinnad själv som inte kan acceptera och framför allt RESPEKTERA att ALLA har rätt till sin egen åsikt!
    Klart att alla har rätt till sin egen åsikt men man måste ju kunna diskutera sina egna åsikter också!!

Själv känner jag mig ganska öppensinnad! Kanske inte tycker att kristna tycker eller gör så himla rätt alla gånger men visst låter jag dom göra det ändå!!
  • Honeydew
    Im Fabulous skrev 2007-08-29 15:10:38 följande:
    Jaa, men man måste ju ha rätt till aaaaallting. Trots att alla är olika och har olika förutsättningar. Jag vill ha en lyxvilla, men inte fan får jag det! Det är orättvist!
    Bra jämförelse.... inte!
    Big girls don't cry
  • mindless

Im fabulous:

Mycket bra liknelse. Att inte vilja bli diskriminerad är fullt jämförbart med att vilja ha en lyxvilla. Att inte fler har förstått detta.

• mindless

Fru U:
    Man behöver inte dela kyrkans värderingar för att gifta sig i kyrkan, så din liknelse var en smula märklig.

• 820723
    Im Fabulous skrev 2007-08-29 15:10:38 följande:
    Men det har ju inte med ditt kärleksliv eller dig som person att göra.....det har ju antagligen med din ekonomi att göra!
  • lillagryn2

nej, för att mänskliga relationer borde inte vägas och mätas av utomstående. Vill jag dela mitt liv med en vuxen person som samtycker och ämnar leva under former som är i enlighet med tio guds bud måste jag kunna få kyrkans välsignelse.
    Var i de tio står att det är fult att ha samma kön?

Honeydew skrev 2007-08-29 15:12:26 följande:
    Bra jämförelse.... inte!
  • Sallisen
    Fru U skrev 2007-08-29 15:10:45 följande:
    Så om jag vill bli medlem i låt oss säga en kattförening som gör allt för att rädda katter men jag personligen tycker att alla katter borde dö så ska jag få det?? Borde inte krav för att vara med i en förening/samfund vara att man delar värderingarna?
    Absolut borde det ju vara så. Grejen är ju att kyrkorna (många av dem) accepterar alla som medlemmar bara för att fylla sina salar.... sen om de delar Bibelns värderingar är inte lika viktigt. Och då står man ju där med skägget i brevlådan när medlemmarna vill gifta sig där trots denna fråga... och prästerna får huvudbry (vissa av dem).

Man borde ju ta och bestämma sig hur man vill ha det i kyrkan...

1. Följa Bibeln
    2. Acceptera alla som medlemmar och då även låta dem gifta sig
    3. Frånsäga sig rätten att viga någon.
    Washington D.C. - here we come!!
  • Fru U

Jag vet att man inte behöver dela kyrkans värderingar för att få använda kyrkan som vigsellokal och jag tycker det också är fel

Live and let live
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?