Im Fabulous skrev 2007-08-29 14:52:11 följande:
Just kyrkan och kristendomen är ett praktexempel på var homosexuella och heterosexuella aldrig kan ha samma förutsättningar.Så som jag förstått det (om det nu stämmer, vilket jag inte är säker på) motsäger sig kyrkan homosexualitet. Det är en princip, en åsikt de har rätt till. Alltså kan man inte tvinga någon religiös att gå emot sin tro och viga homosexuella. Det finns människor som är för månggifte, vill svenska kyrkan viga 4 pers i samma äktenskap? Nej. Samma sak där. Åsikter och principer, och ingen behöver motstrida dem.
Svenska kyrkan å dom flesta andra samfund eller heter här i Sverige har mycket konstiga saker för sig som jag inte förstår mig på! Kanske också är därför jag faktsitk inte är troende! Att jag inte är troende kan ju också bero på att jag inte är lika trångsynt som de kristna verkar vara! Hur orkar man gå runt å hata/tycka sämre om å nedvärdera människor hela dagarna! Rent bedrövligt!!
Men men, jag är stolt över mina homosexuella vänner som v ågar stå för deras kärlek fast dom dagligen blir nedtryckta i detta samhälle!!