• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • challis77

Stina84, du menar alltså att alla homosexuella är det för att de VILL det???

• Im Fabulous
    hannahlilla skrev 2007-08-29 15:03:19 följande:
    Och det är ett argument för att fortsätta diskriminera homosexuella?
    Nej, det är det inte.
  • Fru U

Borde inte debatten handla om homsexuellas rätt att gifta sig. Jag menar var detta giftemål sedan ska äga rum är ju egentligen en senare fråga

Att registrera partnerskap är inte att gifta sig. Ett heterosexuellt par vigs och det borde homosexuella också få göra

Live and let live
  • stina84
    Mogika skrev 2007-08-29 15:03:54 följande:
    Kunde inte sagt det mycket bättre själv!
    Det var absolut inte så jag menade, läs vad jag svarade på
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • mindless

Stina84:

Självklart förstår jag vad diskussionen handlar om. Och min poäng är att kyrkan har fått samhällets mandat att administrera viss verksamhet. Ett minimkrav för denna rätt är väl att man inte tillåts diskriminera människor? Hade vi pratat välsignelse eller vilket religiöst mumbojumbo som helst, så hade jag inte haft något att invända mot vilka kyrkan låter vara med. Det hade varit upp till dem. Men nu handlar det som sagt om myndighetsutövning.

• Im Fabulous
    mindless skrev 2007-08-29 15:02:11 följande:
    Im fabulous:?Vi behöver ingen lag som förbjuder homosexuella att gifta sig i kyrken, men det innebär inte att vi ska tvinga någon att motgå sina egna principer.?Visst ska kyrkan få bestämma själva hur de vill bedriva sin verksamhet, men nu är det ju fråga om den myndighetsutövning som kyrkan har rätt utföra. Och ska man få ha den rätten är det väl rimligt att samhället ställer vissa krav, som till exempel att man inte får diskriminera andra människor? Passar inte det kan man ju alltid avstå från rätten att viga.
    Ja, jo det var ju någon som skrev det och det tycker jag låter som en kanonidé. Ta bort kyrkans rätt att viga!
  • Julias mamma
    stina84 skrev 2007-08-29 15:05:33 följande:
    Det var absolut inte så jag menade, läs vad jag svarade på
    Det var till mig
  • Piii
    Alla har väl rätt att gifta sej i kyrkan om man så *ursäkta språket* är Homo, svart, vit gul, handikappad, döv eller blind.

Och ännu mer rätt om man är TROENDE!
    ♥ Oktobermamma ♥
  • 820723
    Im Fabulous skrev 2007-08-29 15:01:09 följande:
    Alla blir vi nedtryckta av olika anledningar. Man behöver inte vara homosexuell för att behöva möta diskriminering eller för att bli illa behandlad.
    Nä nä, så bara för att homosexuella inteär dom enda som blir diskriminerade i detta sjuka salmhälle så är det helt okej att fortsätta? Borde det inte vara tvärtom? En varningsklocka å i stället börja försöka öppna varandras trångsynthet?
  • Fru U

Varför ska ALLA har rätt till ALLT? Varför är det så fel med krav?

Live and let live
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?