• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • Alexiaa

sussie82- Varför ska inte homosexuella få adoptera barn?
    kan inte förstå det resonemanget...

• danitra

Jag anser inte att man ska tvinga församlingar att utföra vigslar mellan homosexuella par, det är otroligt kränkande. Jag kan inte heller förstår hur någon vill bli vigd av någon som inte respekterar eller egentligen välsignar ens vigsel.

Däremot så ser jag inget fel i att församlingar som tolkar Bibeln på ett annat sätt och därmed accepterar homosexualitet viger homosexuella par.

• Alexiaa

självfallet...det finns de präster som inte vill det för deras övertygelse, det beror på hur man tolkar bibeln.

Men hittar man en präst som vill bör man kunna nyttja kyrkan lokaler och det finns ju också präster som själva är homosexuella!

• jasminen

Självklart ska den som vill få gifta sig i kyrkan oberoende om man gifter sig med någon av samma kön eller annat kön.

• 820723
    Sussie82 skrev 2007-08-29 15:44:03 följande:
    Gifta sig visst!! Så länge det stannar där o inte slutar med adoption av något stackars barn.
    Nej, det är bättre att barn som behöver adopteras blir kvar i deras respektive lände rå lever i misär eller att något barn i till exempel Sverige växer upp med missbrukande föräldrar å blir precis likadant när det växer upp! Gud vad bra!!!
  • Alexiaa

Kan bara inte förstå detta med att homosexuella inte ska få adoptera barn alltså...Finns inget som gör dem till sämre föräldrar!

• Sussie82

Tror inte att dom e sämre föräldrar, men om man ska tänka på barnets bästa så lär ju inte det vara att växa upp med 2 pappor/mammor.

• stina84

Hur kom vi in på adoption egentligen?

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Merlottis
    stina84 skrev 2007-08-29 16:04:23 följande:
    Hur kom vi in på adoption egentligen?
    Sussie82 skrev 2007-08-29 15:44:03 följande:
    Gifta sig visst!! Så länge det stannar där o inte slutar med adoption av något stackars barn.
    pga detta
    Så roligt de har vart på High Chaparal i helgen!Kättilstorps nationalsång=Kåta Marie
  • Sussie82

Det var jag som råka nämna det. Sorry!

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?