• Pokergirl

Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

Vår förra tråd är stängd för svar så jag öppnar en ny.

En tråd för oss kvinnliga företagare. Ett diskussionforum där allt som har med företagande att göra kan diskuteras.

Moms, reklam, skatter, bokföring, marknadsföring, ekonomi, starta eget.... Här hjälps vi åt, företagande är inte lätt alla gånger! Välkommen in!

Här är de gamla trådarna:
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m11273635.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m9102032.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m7037020.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m14082862.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m17129104.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-02 16:31:07:
    Här finns en listtråd där vi som hänger här i tråden har möjlighet att presentera oss för varandra:

www.familjeliv.se/Forum-5-68/m22374464.html
  • Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6
  • havsvind

Pallas athena: Tänkte gå in på din sida men det funkade inte. Skriver här istället.

Om du är intresserad får du gärna ge exempel på sidor du har gjort!

• Joona

Jag ska vara mammaledig under tiden jag startar igång mitt företag! Kommer ta ut föräldrapenning. Får man göra det? Har jag kommit och tänka på nu. Måste man skaffa F/A för att få ta ut föräldrapenning kanske?

Sommartorpet: Tack för ditt svar, jag måste läsa det några gånger till för jag fattar ändå inte så mycket! Jag återkommer om det går bra!

• havsvind

Jonnaa: Du behöver ju inte ta ut mammapeng på fulltid...ta tex ut sex dagar och jobba en!

• Joona

Havsvind: Jo det var så jag hade tänk, ta ut ca 3-4dagar och jobba resten med företaget men måste man ha F/A-skattsedel då?

• liv10

nån som provat eller hört nåt om eurovator.se
    är jättesugen på att byta till deras shop. gillar verkligen statistiken man kan se samt att man ser vart varje besökare kommer ifrån! suuuuper med tanke på marknadsföring!

• MalinF

Har varit tidigare varit inne och läst lite i tråden, men inte vågat skriva eftersom det inte varit officiellt att vi startar upp egen verksamhet (konkurrerar med gamla arbetsgivaren, men nu äntligen är uppsägningstiden slut, och nyheten är "ute" på stan).

Det är ju tusen och en sak att fundera på med nystartat företag, och jag hoppas att kunna få himla bra svar här framöver! Just nu är det mest jobb med att få i ordning lokal, datorer, skrivare och annat praktiskt.

• Rhea

liv10

Ja den var jag också sugen på! Lyckades få till en riktigt snygg design i testshopen!

• liv10
    Rhea skrev 2007-07-27 11:23:56 följande:
    liv10Ja den var jag också sugen på! Lyckades få till en riktigt snygg design i testshopen!
    ja, visst vart det en snygg butik!? jag gillar den skarpt!
  • Pokergirl

Då måste jag kolla in den omgående!

Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6